برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

امضای تفاهم نامه میان ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
امضای تفاهم نامه میان ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ايرنا/ تفاهمنامه همکاري معاونت اجتماعي نيروي انتظامي و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور افزايش سطح آگاهي هاي عمومي، پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي امضا شد.

اين تفاهمنامه روز سه شنبه در سومين روز از هفته نيروي انتظامي به امضاي سردار احمد نوريان و علي اصغر کار انديش معاون وزير و رئيس کميته پدافند غيرعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي رسيد.
بر اساس اين گزارش، از آن جايي که در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران امنيت و فرهنگ دو نهاد اثرگذار در رشد و بالندگي کشور و جامعه پذيري نسل‌هاي حال و آينده مبتني بر آموزه‌هاي اسلام ناب محمدي (ص) به شمار مي‌آيند، اين تفاهمنامه امضا شد.
همچنين امنيت، بسترهاي لازم براي فعاليت‌هاي فرهنگي و تعالي جامعه را در مسير دفاع از ارزش‌هاي انقلاب ايجاد مي‌کند و فرهنگ، از طريق دروني سازي ارزش‌ها و هنجارها، زمينه‌هاي حذف بسترهاي ناامني و رفتارهاي مخاطره آميز و ايجاد بصيرت، مقاومت و تاب آوري جامعه در برابر هجمه‌هاي فرهنگ بيگانه را فراهم مي‌کند، بر اين اساس همکاري و تعامل دو نهاد فرهنگ و امنيت امري ضروري به نظر مي‌رسد.
از اين رو تفاهمنامه بين معاونت اجتماعي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران به نمايندگي (اداره کل مشارکت عمومي) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به نمايندگي (کميته پدافند غير عامل فرهنگي) منعقد شد.
موضوعات اين تفاهمنامه شامل پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و افزايش احساس امنيت در جامعه و ايجاد زمينه هاي فرهنگي لازم، به منظور اتخاذ راهکارهاي پيشگيرانه، ارتقاء اعتماد عمومي با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود فرهنگي و هنري است.
همچنين هم افزايي، مشارکت و همکاري متقابل ناجا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فرهنگ و ارشاد اسلامي، تقويت احساس امنيت حوزه فرهنگ و هنر، ترويج مباني قانون پذيري و انضباط اجتماعي در بين آحاد جامعه و اصحاب فرهنگ، هنر و گروه هاي مخاطب از ديگر اهداف امضاي اين تفاهمنامه به شمار مي رود.

گراميداشت هفته نيروي انتظامي برابر تقويم زماني سنوات گذشته در دهه دوم مهر ماه آغاز مي شود، اما با توجه به تلاقي ماه صفر و مراسم اربعين حسيني (ع) با ايام هفته ناجا، هفته ناجا در سال ۱۳۹۹ از ۲۷ مهر ماه تا ۲ آبان برگزار خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar