برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

هوای شهرهای پرجمعیت آلوده می شود

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هوای شهرهای پرجمعیت آلوده می شود

ايسنا/ مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي با بيان اينکه تا روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور جوي پايدار حاکم خواهد بود، گفت: طي اين مدت به ويژه روزهاي شنبه و يکشنبه (3 و 4 آبان ماه) با توجه به پايداري و سکون نسبي هوا انتظار مي‌رود غلظت آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت به طور نسبي افزايش يابد.

صادق ضيائيان با بيان اينکه تا روز دوشنبه در اکثر مناطق کشور جوي پايدار حاکم خواهد بود، گفت: طي اين مدت به ويژه روزهاي شنبه و يکشنبه (3 و 4 آبان ماه) با توجه به پايداري و سکون نسبي هوا انتظار مي‌رود غلظت آلاينده‌هاي جوي در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت به طور نسبي افزايش يابد.

وي ادامه داد: از روز شنبه تا يکشنبه دماي هوا در نوار شمالي کشور ۴ تا ۶ درجه افزايش خواهد يافت؛ اين افزايش دما در شمال شرق کشور طي روزهاي يکشنبه و دوشنبه (4 و 5 آبان ماه) انتظار مي‌رود.

به گفته مديرکل پيش‌بيني و هشدار سريع سازمان هواشناسي کشور، در روزهاي جمعه و شنبه (2 و 3 آبان) در سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، شرق استانهاي کرمان و هرمزگان کاهش ۳ تا ۶ درجه اي و در برخي نقاط وزش باد شديد پيش‌بيني مي‌شود که گاهي با گرد و خاک همراه خواهد بود، اين شرايط روز يکشنبه براي جنوب شرق کشور انتظار مي‌رود.

وي با بيان اينکه بعدازظهر دوشنبه (5 آبان) براي استان‌هاي اردبيل و گيلان ابرناکي، کاهش دما و بارش پراکنده پيش‌بيني مي‌شود، افزود: روز سه شنبه استان‌هاي ساحلي درياي خزر، استان‌هاي اردبيل و خراسان شمالي ابرناکي، کاهش دما و بارش هاي پراکنده خواهند داشت. همچنين روزهاي شنبه و يکشنبه درياي عمان مواج است.

وي در پايان درباره وضعيت جوي تهران تا دو روز آينده تصريح کرد: آسمان تهران فردا (3 آبان) صاف تا کمي ابري همراه با غبار محلي با حداقل دماي ۱۱ و حداکثر دماي ۲۲ درجه سانتيگراد و در روز يکشنبه (4 آبان) صاف در بعضي ساعات غبار محلي در اواخر وقت افزايش ابر با حداقل دماي ۱۲ و حداکثر دماي ۲۳ درجه سانتيگراد پيش‌بيني مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره