برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مطالعه روی داروی «فاموتیدین» برای درمان کرونا

منبع
مهر
بروزرسانی
مطالعه روی داروی «فاموتیدین» برای درمان کرونا

مهر/ معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت آخرين وضعيت مطالعات درمان هاي جديد کرونا در ايران را تشريح کرد و گفت: به زودي داروهاي جديد هم وارد فاز مطالعاتي درمان کرونا در ايران مي شوند.

دکتر رضا ملک زاده در گفتگويي درباره موضوع ورود داروي درمان معده به پروتکل درماني براي کروناويروس گفت: با توجه به عدم موثر بودن داروهاي ضد ويروس براي درمان بيماران بستري کوويد ۱۹، قرار شده است مطالعاتي هم در ايران و هم در دنيا در زمينه درمان سرپايي بيماران با ديگر داروهاي ضد ويروس انجام مي شود.

وي افزود: يکي از داروهايي که در اين زمينه مطرح شده است داروي فاموتيدين Famotidine است اما انشاالله زماني که اين مطالعه شروع شد اخبار آن به اطلاع مي رسد.

معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت يادآور شد: بيش از ۶ دارو اکنون مدنظر متخصصان است که در دست بررسي قرار دارد و احتمالا بخشي از آنها مورد استفاده قرار مي گيرد. برنامه مطالعاتي بر اين قرار است که افرادي که مبتلا مي شوند با اين داروها درمان شوند تا بيماري آنها پيشرفت نکند و نياز به بستري نداشته باشند.

وي درباره نتايج مطالعات پلاسمادرماني براي درمان بيماران مبتلا به کروناويروس گفت: مطالعاتي منتشر شده است اما هنوز درمان موثري براي کرونا ويروس وجود ندارد و موضوع پلاسما درماني هم هنوز در دست بررسي و تحقيق است.

ملک زاده تاکيد کرد: از همه درمان ها و داروها موثرتر، موضوع پيشگيري از ابتلا به کرونا است. افراد بايد تلاش کنند که مبتلا نشوند و استفاده از ماسک و اجراي فاصله گذاري را جدي بگيرند.

وي افزود: نکته مهم اين است که با وجود مطالعات بسيار زيادي که انجام شده است هنوز از نظر علمي درمان موثر و قطعي براي بيماري کرونا وجود نداشته است اما در مورد بيماران بستري در بيمارستان ها مراقبت هاي بهداشتي و دادن اکسيژن براي هر بيماري موثر است.

معاون وزير بهداشت درباره تحقيقات ايراني در زمينه موتاسيون و جهش کروناويروس گفت: در ايران تحقيقات زيادي در مورد جهش ويروس صورت گرفته و مشخص شده است که نوع اولي که در ايران پيدا شد از نوع همان ويروس ووهان چين آمده بود و جهش نداشت و بيماري ملايم تر بود.

وي افزود: از حدود ۲ ماه پيش کرونا ويروسي که در اروپا و ايتاليا جهش پيدا کرده بود، وارد ايران شده است و بخش عمده اي که بيمار مي شوند از اين نوع کروناويروس که از اروپا آمده و جهش يافته است مبتلا شده اند که بيماري واگيرتر و انتشار آن به مراتب بيشتر است.

ملک زاده اضافه کرد: بيماري بسيار شديدتر شده و ويروس سرايت بيشتري پيدا کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره