برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

توضیح وزیر بهداشت به تست واکسن کرونا بر روی ایرانیان

منبع
مهر
بروزرسانی
توضیح وزیر بهداشت به تست واکسن کرونا بر روی ایرانیان

مهر/ وزير بهداشت در خصوص صحبت هايي که گفته ميشود مردم ايران موش آزمايشگاهي براي آزمايش داروهاي جديد کرونا هستند توضيح داد.

نمکي در خصوص برخي اظهارات که گفته مي‌شود مردم ايران موش آزمايشگاهي براي آزمايش داروهاي جديد کرونا هستند، گفت: مطالعه‌اي توسط سازمان جهاني بهداشت ساماندهي شده بود که داروهايي مانند رمدسيوير و فاويپراوير در بيماران بستري کوويد ۱۹ تأثير دارد يا خير و جمهوري اسلامي ايران به عنوان کشوري فعال و با مشارکت بالا در اين مطالعه حضور دارد و به جهان پاسخ به روز داديم که برداشت ما و کميته علمي ايران از تأثير اين دارو در بيمارستانها چگونه بوده است.

وي افزود: روز گذشته جلسه واکسن داشتيم و مدت‌ها است که به ما مي‌گويند که واکسني که در چين يا فلان کشور ساخته شده بر روي مردم ايران نيز تست شود که گفتيم ما موش آزمايشگاهي نيستيم. اگر چين و ساير کشورهاي سازنده واکسن با ايران قرارداد بستند که اين فاز را مقدمه فاز توليد بعدي قبول داريم، اجازه واکسيناسيون آن را در کشور مي‌دهيم و يک قرارداد سه جانبه در مورد مطالعه اوليه، توليد و توزيع واکسن در کشور را قبول داريم چون موش آزمايشگاهي هيچ کشوري نيستيم و غرور ملي ما اجازه چنين کاري را نمي‌دهد و امکان ندارد تا زماني که در وزارت بهداشت هستم، اجازه چنين حقارتي به ملت ايران بدهم.

وزير بهداشت خاطرنشان کرد: امروز در جلسه واکسن گفتم که براي ساخت واکسن قطعاً بايد به توانمندي‌هاي داخلي توجه کنيم چون اقدامات زيادي در اين زمينه در کشور انجام شده چرا بايد از يک کشور خارجي که سازمان جهاني بهداشت گفته، واکسني که هنوز مورد تأييد هم نيست را بخريم؟ شرکت‌هاي دانش بنيان افتخارات بزرگي در کشور رقم زده‌اند و در اين زمينه هم حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره