برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آمار قبولی های کنکور در ۵ گروه آزمایشی اعلام شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
آمار قبولی های کنکور در ۵ گروه آزمایشی اعلام شد

ايسنا/ رييس سازمان سنجش آموزش کشور ضمن اعلام آمار قبولي هاي کنکور در گروهاي آزمايشي گفت: زنان بيش از ۵۳ درصد صندلي هاي رشته هاي با آزمون دانشگاه ها را از آن خود کردند.

دکتر ابراهيم خدايي ضمن بيان اين مطلب به تشريح آمار قبولي هاي کنکور در گروهاي آزمايشي را پرداخت و گفت: در مجموع تعداد ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ داوطلب در کنکور ۹۹ پذيرفته شدند که از اين تعداد در گروه آزمايشي علوم رياضي تعداد ۶۲ هزار و ۸۴۸ داوطلب، علوم تجربي ۶۱ هزار و ۵۱۷ نفر، علوم انساني ۵۵ هزار و ۵۷ داوطلب،هنر ۶۱ هزار و ۹ داوطلب و در نهايت در گروه آزمايشي زبان نيز ۴۴۱۷ داوطلب موفق به کسب صندلي رشته هاي باآزمون دانشگاه ها شدند.

وي در ادامه تصريح کرد: در آزمون سراسري سال  ۹۹ تعداد ۱۱۸ هزار و ۵۰ داوطلب در دوره روزانه، تعداد ۱۸ هزار و ۹۶ داوطلب در دانشگاه پيام نور، ۱۳ هزار و ۴۶ نفر در دانشگاه فرهنگيان، ۱۸ هزار و ۷۹۷ نفر در موسسات غيرانتفاعي، ۱۳ هزار و ۳۹۵ نفر در پرديس هاي خودگردان، ۵۱۴ نفر به صورت شهريه پرداز و ۵۳۳۹ نفر نيز در ۴ رشته دانشگاه آزاد پذيرفته شدند که در مجموع ۱۸۹ هزار و ۹۴۸ نفر در رشته هاي با آزمون کنکور پذيرفته شدند.

رييس سازمان سنجش آموزش کشور تاکيد کرد: آمار پذيرفته شدگان رشته هاي با آزمون کنکور سراسري سال ۱۳۹۹ به تفکيک جنسيت به اين صورت است که زنان با آمار ۱۰۱ هزار و ۹۱۲ نفر يعني ۵۳.۶ درصد بيشترين قبولي رشته هاي کنکور را از آن خود کردند. سهم مردان نيز ۸۸ هزار و ۳۶ نفر يعني ۴۶.۴ درصد بوده است.

دکتر خدايي تاکيد کرد: ساير رشته هاي دانشگاه آزاد اسلامي به غير از رشته هاي پزشکي دندانپزشکي و داروسازي و دامپزشکي توسط دانشگاه ازاد اسلامي اعلام خواهد شد که جمع پذيرفته شدگان با ازمون اين دانشگاه ۸۸۶۹۳ نفر مي باشد .

خدايي اظهار کرد:مجموع پذيرفته شدگان بدون آزمون (با سوابق تحصيلي ) ۴۱۸ هزار و ۳۸۶ نفر است که ۲۲۹ هزار و ۳۳۹ نفر آنها توسط سازمان سنجش آموزش کشور و ۱۸۹ هزار و ۴۷ نفر نيز توسط دانشگاه آزاد قبلا اعلام شده است.

دبير شوراي سنجش پذيرش دانشجو تاکيد کرد: مجموع کل قبولي اعلام شده براي آزمون سراسري سال ۱۳۹۹ شامل با آزمون و سوابق تحصيلي اعلامي توسط سازمان سنجش و دانشگاه ازاد اسلامي ۶۹۷ هزار و ۲۷ نفر است.
 
وي تاکيد کرد:به علت شيوع ويروس کرونا و جلوگيري از ان وبراساس پروتکل هاي اعلامي ستاد ملي مبارزه با کرونا  سازمان سنجش ضمن عذرخواهي از داوطلبان به اطلاع مي رساند پاسخگويي حضوري نخواهد داشت و صرفا  بصورت الکترونيکي و از طريق سايت سازمان پاسخگوي داوطلبان  خواهدبود.
 
رييس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: نتايج دانشگاه امام صادق(ع) متعاقبا از طريق سايت سازمان سنجش اموزش کشور اعلام خواهد شد.مواردي از قبيل اشتباه در انتخاب رشته و غير پس از بارگذاري کارنامه داوطلبان بررسي خواهد شد.
 

خدايي در پايان اظهار کرد:براي اگاهي از زمان ثبت نام و مدارک لازم به اطلاعيه سازمان سنجش آموزش کشورو سايت هاي دانشگاه محل قبولي مراجعه کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar