برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زورگیری از زنان برای پرداخت مهریه!

منبع
روزنامه شهروند
بروزرسانی
زورگیری از زنان برای پرداخت مهریه!

روزنامه شهروند/ مردي مسلح که در اولين سرقتش قصد داشت طلاهاي 2 زن در بدزدد در دام پليس گرفتار شد.

مردي مسلح زورگير که از 2 زن زورگيري کرده بود، بعد از دستگيري اعتراف کرد که به خاطر پرداخت مهريه مجبور به انجام چنين کاري شده است. او توان پرداخت مهريه به همسرش را نداشت بنابراين با اسلحه‌اي که در خانه‌اش پنهان کرده بود نقشه يک زورگيري را اجرا کرد، اما خيلي زود در دام پليس گرفتار شد.
شنبه‌شب گذشته در پي تماس تلفني شهروندان با مرکز فوريت‌هاي پليسي 110، ماموران در جريان يک زورگيري قرار گرفتند. فرد مسلحي از دو زن، زورگيري کرده بود. بنابراين ماموران گشت عمليات کلانتري 134 شهرک قدس به نشاني اعلامي در محدوده سعادت‌آباد اعزام شدند.
با حضور گشت انتطامي در محل، ماموران کلانتري شهرک قدس مشاهده کردند، تعدادي از شهروندان دست‌وپاي مردي 34 ساله را گرفته و سعي در دستگيري او دارند.

زورگيري از سرنشينان خودروي لوکس
با حضور ماموران در محل دو زن يعني راننده و سرنشين يک خودروي لوکس، از مرد دستگير شده، شکايت کردند. آنها به ماموران گفتند:  «ما در همين فروشگاه بوديم. دقايقي پيش از فروشگاه خارج و سوار بر خودرويمان شديم. در اين لحظه قبل از حرکت، متوجه شديم که فردي درهاي عقب خودرو را باز کرده و داخل خودرو شده است. او با سلاح گرمي که همراه داشت من را تهديد و از سرنشين خودرو خواست که طلاهايش را به او بدهد.»

شاکيان ادامه دادند:  «با تهديد مرد مسلح شروع به سروصدا و رها کردن خودرو کرديم. ما از خودرو پياده شديم و با کمک افراد عبوري موفق به دستگيري مرد مسلح شديم و با پليس 110 تماس گرفتيم.»

دزدي براي مهريه
با دستگيري مرد زورگير و کشف يک قبضه سلاح گرم، متهم که چاره‌اي جز اعتراف نداشت به جرم خود اعتراف کرد. او انگيزه زورگيري را بدهي خويش از بابت مهريه همسرش اعلام کرد. اين مرد در اين‌باره به پليس گفت:  «مدتي است که به پرداخت مهريه همسرم محکوم شده‌ام. اگر پرداخت نکنم به زندان مي‌روم. از طرفي هيچ پولي هم نداشتم. براي همين مجبور شدم که دزدي کنم. راه ديگري برايم باقي نمانده بود وگرنه من اصلا اهل خلاف نبودم.»

زورگيري با اسلحه
متهم در ادامه صحبت‌هايش گفت:  «مدتي قبل سلاح گرم را پيدا کردم. در سقف خانه‌ام پنهان کرده بودم. از بابت مهريه همسرم در فشار مالي بودم که تصميم به زورگيري گرفتم. اسلحه را از محل مخفيگاهم برداشتم. درحال پرسه‌زني در اطراف فروشگاه بودم که طلاوجواهر همراه اين دو خانم که درحال سوار شدن بر يک خودروي لوکس بودند نظرم را جلب و تصميم به زورگيري گرفتم. فکر مي‌کردم با همين يک‌بار کلي پول و طلا گيرم مي‌آيد و مي‌توانم بدهي به همسرم را بپردازم. اما دستگير شدم.»

سرهنگ «جليل موقوفه‌اي» رئيس پليس پيشگيري با اعلام اين خبر براي جلوگيري از سرقت مشابه به شهروندان توصيه کرد:     «به محض اينکه داخل خودرويتان شديد در ابتدا قفل ايمني خودرو را فعال و سپس با بستن کمربندي ايمني شروع به حرکت کنيد.»


به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar