برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

خبر خوش حریرچی درباره بهبود وضعیت کرونایی برخی شهرها

منبع
ايرنا
بروزرسانی
خبر خوش حریرچی درباره بهبود وضعیت کرونایی برخی شهرها

ايرنا/ معاون کل وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: با برنامه ريزي‌هاي صورت گرفته و اجراي طرح‌هاي مردم محور ۶۹ شهرستان کشور از وضعيت قرمز خارج و به وضعيت نارنجي و زرد تبديل شده‌اند.

ايرج حريرچي روز پنجشنبه در ستاد پيشگيري و مقابله با ويروس کروناي استان که در سالن مديريت بحران استانداري قزوين برگزار شد، افزود: اوايل و اواسط آبان‌ماه ۴۶ شهرستان قرمز و ۴۳ شهرستان قرمز شديد اعلام شد و تعطيلي سطوح شغلي ۲، سه و چهار در آنها اعمال گرديد که هم اکنون با اجراي طرح‌هاي مردم محور شاهد بهبود وضعيت آنها هستيم.
حريرچي گفت: ما مطمئن هستيم با اجراي طرح‌هايي مانند طرح ملي شهيد حاج قاسم سليماني قطعا تعداد بيماران بستري و مرگ و مير ناشي از کرونا کاهش خواهد يافت.
معاون کل وزير بهداشت اضافه کرد: در اجراي همه اين طرح‌ها نقطه کليدي اين است که خود مردم بايد رعايت کنند و ميزان دورهمي‌ها و اجتماعات را به حداقل برسانند.
وي گفت: راه مقابله با اين ويروس از بيمارستان نمي‌گذرد بلکه در سطح اجتماع و تغيير رفتار مردم صورت خواهد گرفت.
حريرچي اضافه کرد: رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي و اعمال قانون بسيار خوب است ولي بايد تداوم يابد تا شاهد تاثيرگذاري آن در جامعه باشيم.
اين مسوول اضافه کرد: در برخي از حوزه‌ها بايد نظارت بيشتري صورت گيرد مثلا عروسي و مراسم ختم را مي‌توانيم در صورت برگزاري با چند صدنفر مقابله کنيم ولي اگر چند نفر با هم جمع شوند قابل کنترل نيست.
وي افزود: در کشورهاي اروپايي خود همين موضوع نيز تخلف است و اگر بيش از ۶ نفر در يک خانه جمع شوند با آن مقابله مي‌شود و پليس اجازه دارد بدون گزارش به قوه قضاييه و حکم وارد شود و جريمه سنگين اعمال نمايد.
حريرچي با بيان اينکه ما مي‌دانيم که تعطيلي‌هاي موقت اصناف و مشاغل نمي‌تواند دايمي باشد، افزود: ما حال و وضعيت کساني که با دستفروشي، کارگري و مغازه داري کسب درآمد مي‌کنند را درک مي‌کنيم ولي با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري از دوگانه سلامت و امنيت، اولويت با سلامت مردم است.
معاون کل وزير بهداشت با بيان اينکه ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر روزانه براثر کرونا جان خود را از دست مي‌دهند و جان مردم ايران براي ما بسيار ارزشمند است، افزود: حدود ۳۵ درصد فوتي‌هاي ما در اکثر استان‌ها بر اثر بيماري کرونا بوده که خيلي دردآور است.
اين مسوول گفت: درست است که ۷۵ درصد فوتي‌هاي کرونا بالاي ۶۰ سال هستند ولي بايد توجه کنيم که بسياري از اين افراد در اين سن به تجربه و بازدهي رسيده اند و در برخي از کشورها افرادي بالاي ۷۰ سال رييس جمهور مي‌شوند.
وي اضافه کرد: ما بايد اقدامات خود را براي مقابله با کرونا تشديد کنيم و اميدواريم تا آخر بهمن ماه با اجراي طرح شهيد حاج قاسم سليماني حداقل ۴۰ درصد موارد مرگ و مير و ۵۰ درصد موارد بستري کرونا را کاهش دهيم.
حريرچي گفت: اگر ما ۴۰ درصد مرگ و مير را کاهش دهيم تازه به عدد ۲۸۰ تا ۳۰۰ مورد مي‌رسيم که باز رقم بزرگي است و اميدواريم با استمرار در تغيير رفتار مردم، نتايج بهتري در اين زمينه حاصل شود.
معاون کل وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با بيان اينکه کرونا به غير از درد و مرگ و مير هزينه هم دارد، گفت: درست است که در بيمارستان‌هاي دولتي ۹۰ درصد هزينه‌هاي بيماران را پرداخت مي‌کنيم، بيماران را روي تخت بيمه مي‌نماييم و در مراکز سرپايي تست و دارو رايگان است ولي مبتلايان بعضا براي انجام سي تي اسکن و مراجعه به بخش خصوصي و داروهايي که نادرست تجويز مي‌شوند بايد هزينه پرداخت کنند بنابراين همه بايد کمک کنيم تا کار به بيمارستان نکشد.
وي اضافه کرد: کساني که تست آنها مثبت است و قرنطينه مي‌شوند و درآمد روزانه داشته‌اند حتما بايد بسته کمک معيشت دريافت کنند.
حريرچي با اشاره به اجراي طرح شهيد حاج قاسم سليماني متقارن با روز بسيج براي مقابله با بيماري منحوس کرونا، افزود: اين طرح با ساير طرح‌ها يک فرقي دارد که اسم شهيد سليماني بر روي آن است و بايد مثل اين سردار بي نام و نشان، با تواضع، موثر و کارآمد براي اجراي آن همکاري کرد.
وي گفت: درگيري استان قزوين با کرونا مثل استان‌هاي سردسير کشور افزايش يافته است و امکانات خوبي بيمارستاني در استان وجود دارد که قبلا تقويت شده است و بايد باز هم آنها را تقويت کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره