برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

منشاء صدای انفجار در سنندج چه بود؟

منبع
تسنيم
بروزرسانی
منشاء صدای انفجار در سنندج چه بود؟

تسنيم/ ‌مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري سنندج به تشريح جزئيات حادثه پتروشيمي و چرايي صداي انفجار در جنوب اين شهر پرداخت.

سهيل فضل‌وزيري منشأ نور و صداي انفجار در اين شهر را ناشي از انجام سيستم تريپ پتروشيمي خواند و اظهار داشت: دقايقي پيش در حاشيه جنوبي سنندج و در محوطه پتروشيمي کردستان نور شديدي توسط شهروندان مشاهده شد و اين نور همراه با صداي مهيبي بود.

وي افزود: در صنعت پتروشيمي گاهي اوقات براي تخليه گاز محبوس در لوله‌ها اقدام به آتش‌زدن و خارج کردن آن کرده که اگر نقصي در سنسور يا سيستم به‌وجود بيايد، منبع قطع و گاز وارد در چرخه از طريق سوپاپ‌ها به بيرون زده و منجر به صداهاي‌ مهيبي مي‌شود، کمااينکه ابن اتفاق قبلا هم صورت گرفته است.

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري سنندج تصريح کرد: صدا و نور اين سيستم تريپ اين‌بار ملموس‌تر از قبلا بوده و شهروندان حساس شده در حالي‌که هيچ اتفاقي نيفتاده است.

فضل‌وزيري با بيان اينکه اطلاعات تکميلي متعاقبا از طريق رسانه‌هاي معتبر اطلاع‌رساني مي‌شود، تاکيد کرد: از شهروندان سنندجي انتظار مي‌رود به شايعات دروغين رسانه‌هاي ضدانقلاب توجهي نکنند.

صالح زندي، معاون عمليات آتش‌نشاني سنندج نيز در اين‌باره گفت: هيچ خسارت ناشي از انفجار صورت گرفته در پتروشيمي کردستان وارد نشده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره