برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سرقت‌های سریالی زوج تبهکار از زنان مسن

منبع
روزنامه شهروند
بروزرسانی
سرقت‌های سریالی زوج تبهکار از زنان مسن

روزنامه شهروند/ سارقان حرفه‌اي که با شگرد کمک به نيازمندان اقدام به سرقت طلاهاي افراد مسن مي‌کردند، دستگير شدند. 7 زن مسن در اين پرونده شکايت کرده‌اند. متهمان از طعمه‌هايشان 100 ميليون تومان طلا سرقت کرده بودند.

بيست‌وسوم آذر ماه پرونده‌اي از کلانتري 136 فرجام به پايگاه چهارم پليس آگاهي ارجاع شد. پرونده درباره سرقت طلاي زنان مسن بود. در اين ميان يک زوج  به نام محمد و ناهيد هم دستگير شده بودند.

شکايت زن مسن
شاکي در مقر پليس به مأموران گفت: «به درمانگاه رفته بودم که دارو بگيرم در حين برگشت يک پژو 405 به بهانه پرسيدن آدرس توقف کرد. بعد از دادن آدرس راننده گفت، ساکن اهواز و جنوب کشور هستم. در کار خير و کمک‌رساني به فقرا فعاليت دارم. اين بسته‌ها را به قيمت هشتصد هزار تومان بگير و صرف امور خير بکن. در اين هنگام مأموران کلانتري رسيدند و چون تحت تعقيب بودند آنها را دستگير کردند.»

ما فروشنده بوديم
از هر دو متهم که زن و شوهر بودند، تحقيق شد. محمد در بازجويي‌ها گفت: «براي فروش لباس تاناکورا در محل بودم. قصد فروش لباس به شاکي را داشتم که  دستگير شدم. هر بسته لباس را از مولوي يا تاناکورا به مبلغ 5 يا 8 هزار تومان مي‌خرم، بعد در خيابان پيرمردها و پيرزن‌هاي مسن و جوان ها را صدا مي‌زنم.  هر بسته را 100 هزار تومان مي‌‌فروشم.» ناهيد نيز در تحقيقات گفت که شوهرم لباس‌ها را از مولوي مي‌خرد و در کوچه‌ها مي‌فروشد من نقشي در فروش نداشتم.

با توجه به شيوه و شگرد افرادي که طلاهاي بانوان مسن را به صورت متقلبانه سرقت مي‌کنند، تعدادي از شکاتي که به روش متقلبانه و انداختن طلا در کيسه از آنها سرقت شده بود، براي شناسايي متهمان به اين پايگاه دعوت شدند. شاکيان همگي محمد را به عنوان سارق اموال خود شناسايي کردند.

سرقت‌هاي زنجيره‌اي
شاکيان اظهار داشتند که در خيابان در حال تردد بودند که محمد سد راه‌شان شده و ادعا کرده بود که قصد کمک به افراد فقير و نيازمند را دارد. مقداري لباس و پول را مي‌خواهد به نيازمندان بدهد. اگر کسي را شما مي‌شناسيد اين لباس‌ها و مقداري پول را به آنها بدهيد.

متهم در ادامه ادعا کرد قصد خريد طلا براي عروس و دخترش را دارد. براي اينکه که طلاي بدل به او نفروشند خواهان شماره طلاهاي شاکيان مي‌شد. طلاها را از آنها مي‌گرفت و طلاها و لباس‌هاي اهدايي و پول‌ها را در کيسه‌هايي که از قبل زير آن سوراخ بود مي‌انداخت. طلاها از ته کيسه به داخل کف خودرو مي‌افتاد و لباس‌ها و پول‌هاي تقلبي را به طعمه‌هايش مي‌داد. متهم در آخر به زنان توصيه مي‌کرد که کيسه پول و لباس‌ها را در خانه باز کنند تا کسي پول‌ها و طلاها را سرقت نکند. وقتي  سارقان از محل متواري مي‌شدند، مالباخته‌ها در خانه متوجه سوراخ‌بودن ته کيسه و نبود طلاها مي‌شدند.

7 شکايت و سرقت 100 ميليون طلا
با تکميل تحقيقات پرونده به دادسراي ناحيه 15 تهران ارسال شد. بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 15 تهران هم دستور شناسايي ديگر شاکيان پرونده را صادر کرد. شاکياني که به اين شيوه و شگرد طلا از آنها سرقت شده بود به پايگاه چهارم پليس آگاهي فاتب دعوت شدند.

 تا کنون هفت نفر از شکات هر دو متهم را به عنوان سارقان اموال خود شناسايي و معرفي کردند. ارزش اموال سرقت‌شده را هم را بيش از 100 ميليون تومان اعلام کردند. با توجه به حساسيت موضوع تحقيقات تکميلي در راستاي آشکارشدن زواياي پنهان پرونده و شناسايي ساير شکات احتمالي کماکان ادامه دارد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره