برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

سرقت مسلحانه به خاطر هزینه‌ زایمان همسر

منبع
ايران
بروزرسانی
سرقت مسلحانه به خاطر هزینه‌ زایمان همسر

ايران/ مرد سابقه‌دار که با همدستي دو مرد ديگر از خانه‌اي سرقت کرده بود پس از دستگيري مدعي شد به خاطر تأمين مخارج زايمان همسر باردارش دست به اين دزدي مسلحانه زده است.

خبر وقوع اين سرقت حدود 6 ماه قبل از سوي مردي ثروتمند به پليس اعلام شد. وي در تشريح ماجرا گفت: من تنها زندگي مي‌کنم شب در خانه نشسته بودم که زنگ زدند چون از رستوران غذا سفارش داده بودم فکر کردم پيک رستوران است اما در را که باز کردم ناگهان سه مرد نقابدار وارد خانه‌ام شدند و با تهديد اسلحه مقدار زيادي طلا و دلار سرقت کردند.آنها خانه من را مي‌شناختند و مي‌دانستند طلا و دلارها را کجا گذاشته ام. وقتي هم از خانه خارج شدند من دنبالشان به خيابان دويدم اما اثري از آنها نديدم.

وقتي مأموران دوربين‌هاي محل را مورد بررسي قرار دادند متوجه شدند يک پرايد مقابل خانه منتظر سارقان بوده و آنها به محض خروج از خانه سوار شده و فرار کرده‌اند. کارآگاهان با شماره پلاکي که از پرايد به دست آوردند صاحب آن را شناسايي و بازداشت کردند. اما وي مدعي شد شب حادثه خودرويش را به يکي از دوستانش امانت داده بود. با شناسايي راننده مشخص شد او مرد معتادي است که به خاطر 15 ميليون تومان پول حاضر شده سارقان را به محل سرقت ببرد اما خودش در دزدي نقشي نداشته است.

او گفت: من سه مردي را که وارد خانه شاکي شدند مي‌شناسم. من آنها را به مقابل خانه مرد شاکي رساندم و موقع پياده شدن هم ديدم يکي از آنها اسلحه دارد اما نمي‌دانستم ماجرا چيست چند دقيقه بعد از اينکه وارد خانه شدند دوباره برگشتند بعد هم به من 15 ميليون تومان دادند.

با توجه به اطلاعاتي که اين مرد داده بود پليس سارق اصلي را که طراح نقشه بود شناسايي کردند و متوجه شدند او يک متهم سابقه‌دار است. در ادامه مشخص شد اين مرد فراري به خاطر اينکه همسرش باردار است آخر شب‌ها مخفيانه به خانه برمي‌گردد. بنابراين مأموران کمين کردند و زماني که متهم وارد خانه شد با ترفندي او را از خانه بيرون کشيده و دستگيرش کردند. پس از بازداشت متهم اصلي دو متهم ديگر نيز شناسايي شدند.

فرهاد متهم اصلي پرونده به مأموران گفت: من اصلاً شاکي را نمي‌شناختم. يک روز مردي به سراغم آمد و گفت که يک نفر را مي‌شناسد که مقدار زيادي پول و دلار در خانه دارد و از من خواست آنها را سرقت کنم. من هم چون همسرم باردار بود و براي زايمانش پول لازم داشتم قبول کردم. آن مرد نقشه خانه شاکي را به من داد و من هم بر اساس آن به محل نگهداري پول و دلارها رفتم و سرقت کردم. البته اسلحه متعلق به من نبود اسلحه دست سينا ديگر متهم پرونده بود و ما فقط از آن اسلحه براي تهديد استفاده کرديم.

پليس متوجه شد فردي که نقشه خانه شاکي را به سارقان داده است از آشنايان شاکي بوده که به علت يک خصومت شديد قصد انتقام‌گيري داشته است.

بدين ترتيب وي نيز شناسايي و بازداشت شد. با تکميل تحقيقات پرونده متهمان به شعبه 10 دادگاه کيفري استان تهران فرستاده شد تا بزودي پاي ميز محاکمه قرار گيرند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره