برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

روایت جدید از قتل جوان مهمان!

منبع
خراسان
بروزرسانی

خراسان/ عامل يک جنايت مسلحانه هولناک در مشهد که متهم به قتل دوست برادرش است، روايت جديدي را هنگام بازسازي صحنه جنايت مطرح کرد.

متهم اين پرونده جنايي که به «رمضان کلاچ» معروف است ،با صدور دستوري از سوي قاضي ويژه قتل عمد مشهد به محل وقوع جنايت مسلحانه هدايت شد تا جزئيات و چگونگي اين قتل وحشتناک را بازسازي کند. اين متهم که پس از 16 ماه فرار و با تلاش شبانه روزي کارآگاهان پليس آگاهي خراسان رضوي در يک عمليات ضربتي در منطقه گلبهار دستگير شد، در حالي که حلقه هاي قانون دستانش را مي فشرد، به شهرک نويد هدايت شد و در خيابان نويد 15 (محل جنايت) مقابل دوربين قوه قضاييه قرار گرفت. ابتدا سرهنگ کارآگاه ولي نجفي (افسر پرونده) به تشريح خلاصه اي از محتويات اين پرونده جنايي پرداخت و درباره چگونگي دستگيري و اقارير متهم در مراحل اوليه بازجويي توضيحاتي را ارائه داد.
گزارش خراسان حاکي است، در ادامه قاضي دکتر حسن زرقاني با تفهيم مواد قانوني از متهم خواست مواظب اظهارات خود باشد و حقيقت ماجرا را بيان کند چرا که اظهارات او در مراحل دادرسي مورد استناد قضايي قرار مي گيرد. سپس متهم جوان که داراي سوابق متعدد کيفري است اما مدعي بود از مدتي قبل ديگر خلاف نمي کند، در شرح جنايت مسلحانه ادعاي جديدي را مطرح کرد و به قاضي ويژه قتل عمد گفت: از چند ماه قبل ،اختلافات بين ما و برادرم بر سر منزل ارثيه اي پدرم شروع شده بود چرا که برادرم در آن منزل سکونت داشت و خانه را تخليه نمي کرد. مشاجرات لفظي و تلفني ما همچنان ادامه داشت تا اين که روز حادثه (پنجم مهر سال 98) من که ديگر به شدت عصباني شده بودم، اسلحه شکاري را برداشتم و به همراه برادر ديگرم سوار بر موتورسيکلت به محل سکونت برادرم (در منزل ارثيه اي) در خيابان نويد 15 رفتيم. متهم به جنايت مسلحانه در ادامه اعترافاتش ادعا کرد: وقتي به داخل کوچه رسيديم، برادرم به همراه دوستش سيدمصطفي و يک فرد ديگر درون خودرو نشسته بودند. آن ها وقتي ما را ديدند، از خودرو پياده شدند و هر سه نفر فرار کردند ولي در همين هنگام مصطفي (مقتول) اسلحه اي را به طرف من گرفت و قصد شليک داشت که ناگهان گلوله در سلاح گير کرد و من هم که هول شده بودم، از ترس به سوي او شليک کردم که گلوله هاي اسلحه شکاري به او اصابت کرد و نقش بر زمين شد.  بعد هم دوباره با موتورسيکلت از صحنه حادثه فرار کرديم و من اسلحه را با خودم به يکي از شهرهاي شمالي کشور بردم. قصد داشتم آن را قطعه قطعه کنم تا بتوانم به راحتي به مکان ديگري انتقال بدهم ولي بعد نتوانستم قطعات آن را سر هم کنم و آن ها را در همان شهر، بيرون انداختم!  بنابراين گزارش، اما برادر متهم و دوست مقتول، ماجراي ديگري را از اين جنايت هولناک بيان کرد. او به قاضي زرقاني گفت: آن روز تلفني با برادرم مشاجره کرده بوديم که مصطفي به خانه من آمد تا خودروام را امانت بگيرد. او به من گفت که مي خواهد خودرو را با شيلنگ آب بشويد ولي من مخالفت کردم! دوستم گفت: به خاطر بهاي آب نمي گذاري آن را بشويم! من هم با اين شنيدن اين جمله ديگر حرفي نزدم و  براي استراحت به داخل اتاق رفتم اما بعد صداي در حياط را شنيدم و لحظاتي بعد هم صداي «تق» بازکردن در را متوجه شدم و همزمان صداي گلوله هم بلند شد که من هراسان خودم را به داخل حياط رساندم و برادرم رمضان را  ديدم که با اسلحه روبه رو ايستاده و دوستم مصطفي به چارچوب در تکيه داده است. وقتي فرياد کشيدم، برادرم فرار کرد و من پيکر خون آلود مصطفي را به داخل حياط کشيدم و  بعد هم با اورژانس و پليس تماس گرفتم!  به گزارش خراسان، به دنبال اعترافات صريح متهم به ارتکاب جنايت مسلحانه درمقابل دوربين قوه قضاييه، متهم به چند سوال تخصصي و فني قاضي دکتر حسن زرقاني درباره زواياي پنهان اين جنايت پاسخ داد و سپس قاضي شعبه 211 دادسراي عمومي و انقلاب مشهد با اعلام پايان بازسازي صحنه قتل، دستور انتقال متهم به زندان را صادر کرد تا اين پرونده دلهره آور جنايي ديگر مراحل قانوني خود را طي کند.
 
سابقه خبر
پنجم مهر سال گذشته، شليک گلوله با اسلحه شکاري در شهرک نويد مشهد، اهالي را از منازل شان بيرون کشيد. در اين هنگام جوان 30 ساله اي به نام سيد مصطفي حسيني که بر اثر اصابت گلوله به شدت مجروح شده بود، به مرکز درماني انتقال يافت اما جان خود را از دست داد و اين گونه پرونده اي جنايي روي ميز قاضي کاظم ميرزايي (قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه) گشوده شد. اين گزارش حاکي است: با صدور دستورات ويژه اي از سوي مقام قضايي تلاش کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي براي دستگيري عامل اين جنايت مسلحانه درحالي آغاز شد که بررسي ها نشان مي داد: قتل جوان مهمان به خاطر اختلافات ريشه اي بين چند برادر رخ داده است. با گذشت 16 ماه از اين حادثه وحشتناک و درحالي که قاضي دکتر زرقاني بر صندلي رسيدگي ويژه به پرونده هاي جنايي تکيه زده بود، کارآگاهان به سرنخ هايي از مخفيگاه متهم در گلبهار دست يافتند و با کسب دستورات قضايي ، «رمضان» را در يک عمليات ضربتي به دام انداختند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره