برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نقشه آدم ربایی با انگیزه تسویه حساب شخصی

منبع
خراسان
بروزرسانی
نقشه آدم ربایی با انگیزه تسویه حساب شخصی

خراسان/ رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ از دستگيري اعضاي باند آدم‌ربايي و سرقت خبر داد که براي تسويه حساب شخصي اقدام به اجراي نقشه سرقت بي فرجام کردند.

سرهنگ کارآگاه سعيد مجيدي افزود: اواسط دي ماه پرونده‌اي با موضوع سرقت به عنف منزل به دادخواهي يکي از شهروندان در کلانتري ۱۰۲ پاسداران تشکيل و براي رسيدگي تخصصي و پي جويي به پليس آگاهي ارجاع شد. وي ادامه داد: شاکي براي تکميل تحقيقات در پايگاه چهارم حاضر شد و اظهار کرد که دهم دي ماه ،چهار سارق با صورت پوشيده به ساختمان محل سکونت وي وارد و پس از تخريب در واحد مسکوني وارد منزل او مي‌شوند و با تهديد و ضرب و شتم او قصد سرقت داشتند که با توجه به فعال شدن آژير ساختمان و حضور ساکنان و همسايگان در راهرو و راه پله، اقدام به فرار مي کنند و سرقتي انجام نمي دهند.

رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: با توجه به حساسيت موضوع گروهي از کارآگاهان به محل وقوع جرم اعزام شدند و به بررسي محل پرداختند که مشاهده کردند يکي از همسايگان مجاور در ساختمان خود دوربين مدار بسته نصب کرده است. در همين حال، پس از هماهنگي قضايي فيلم دوربين مداربسته مورد بازبيني قرار گرفت و مشاهده شد چهار مرد با صورت پوشيده و با يک دستگاه پرشياي سفيد رنگ به محل سرقت مراجعه کردند و پس از حدود ۲۰ دقيقه از محل متواري شدند، در بررسي سيستمي مشخص شد که متهمان پلاک خودرو را دستکاري کرده و با پلاک ديگري به صحنه جرم آمده اند.

وي افزود: در اين زمينه ديگر پلاک‌ها نيز استعلام و تعدادي پلاک شبيه پلاک خودروي پرشيا استخراج شد که در راستاي شناسايي متهمان، تحقيقات ميداني در خصوص مالکان خودرو در نشاني هاي موجود انجام و مشخص شد مالک يکي از خودرو‌ها به نام «غفور» شباهت زيادي به يکي از متهمان دارد و يک فقره سابقه آدم ربايي نيز دارد.

او ادامه داد: پس از هماهنگي با مراجع قضايي ،دستگيري «غفور» و همدستان وي در دستور کار پليس قرار گرفت که پس از اقدامات پليسي در عملياتي غافلگيرانه بيست و نهم دي ماه «غفور» دستگير شد. وي در تحقيقات به عمل آمده، ابتدا منکر سرقت و نقشه آدم ربايي بود، اما پس از ارائه مستندات و ادله لب به سخن گشود و به جرم خود با همکاري سه نفر ديگر به هويت هاي  مهدي، پوريا و سهيل اعتراف کرد.

به گفته مجيدي، سهيل در اعترافات خود بيان کرد که شاکي با «پوريا» اختلاف مالي داشته و او نيز تصميم گرفته از شاکي انتقام بگيرد و براي تسويه حساب از او سرقت کنند که موفق نشده و ناکام مانده اند. وي خاطرنشان کرد: با هماهنگي قضايي و اعترافات متهم، طي عملياتي غافلگيرانه مهدي و پوريا نيز در منزل شان دستگير شدند و در بازجويي به عمل آمده، به جرم خود اعتراف و علت و انگيزه سرقت نافرجام از شاکي را اختلاف مالي و ترساندن شاکي براي تسويه حساب بيان کردند، متهمان پس از اخذ رضايت شاکي به مرجع قضايي معرفي شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره