برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

آزار و قتل فجیع «ساناز»، نوزاد ۱۷ ماهه توسط پدرش

منبع
شرق
بروزرسانی
آزار و قتل فجیع «ساناز»، نوزاد ۱۷ ماهه توسط پدرش

شرق/ پرونده قتل نوزادي که به دست پدر خشن کشته شده است، در حالي در دادگاه کيفري استان تهران رسيدگي مي‌شود که مادر مقتول براي همسرش درخواست اشد مجازات کرده است.

در اولين روزهاي فروردين سال جاري زني نوزاد دختر 17ماهه‌اش را که به‌شدت بدحال بود به بيمارستان رساند و درخواست کمک کرد. اين زن به پزشکان گفت دخترش را براي چند ساعتي پيش شوهرش گذاشته و وقتي برگشته متوجه شده که بچه حالش خوب نيست.

او توضيح داد: دخترم خيلي بي‌قرار بود، هر کاري کردم آرام نشد. بعد از چند ساعت تب شديدي کرد و من او را به بيمارستان آوردم. وقتي پزشکان نوزاد 17ماهه را بررسي کردند متوجه حادثه وحشتناکي شدند. آنها پي بردند کودک به طرز فجيعي مورد آزار قرار گرفته و دچار خون‌ريزي شديد داخلي شده است. پزشکان بيمارستان با توجه به اين اطلاعات پليس را خبر کردند.

مادر نوزاد وقتي از سوي پليس مورد پرس‌وجو قرار گرفت، گفت: به ‌خاطر کار زياد هيچ خريدي براي عيد نکرده بودم. روز اول فروردين‌ماه تصميم گرفتم بيرون بروم و کمي خريد کنم. دخترم ساناز را پيش پدرش گذاشتم و بيرون رفتم، چند ساعت بعد برگشتم و ديدم بچه خيلي بي‌قرار است. بعد متوجه شدم بچه تب کرده است و او را به بيمارستان رساندم. او درباره اينکه چه کسي فرزندش را مورد آزار و اذيت قرار داده است، گفت: من نمي‌دانم چه کسي اين کار را کرده است، من بچه را پيش فرد غريبه‌اي نگذاشتم، دخترم پيش پدرش بود.

پدر ساناز با توجه به حرف‌هاي همسرش بازجويي شد. او در ابتدا منکر همه چيز شد اما بعد مجبور به اعتراف شد و گفت: همسرم ساناز را به من سپرده بود، بچه داشت گريه مي‌کرد و من نمي‌توانستم آرامش کنم. لباس‌هايش را درآوردم، فکر کردم شايد گرمش باشد، اما باز ساناز آرام نشد. بعد آن کارها را انجام دادم، البته فکر نمي‌کردم باعث مرگش شوم. من از اين رفتارم بسيار پشيمان هستم و خودم را به خاطر اين کار نمي‌بخشم.

او در پاسخ به اين سؤال که آيا زمان حادثه در منزل تنها بود گفت: من پنج فرزند ديگر هم دارم اما آن روز بچه‌ها همراه مادرشان بودند و من و ساناز در خانه تنها بوديم. با اعترافات اين مرد، همسرش به‌عنوان ولي‌دم کودک 17 ماهه درخواست اشد مجازات براي همسرش را کرد. او گفت: من به جز ساناز پنج فرزند ديگر هم دارم. با همسرم آنها را بزرگ کرديم و من به همسرم اعتماد داشتم. اصلا فکر نمي‌کردم او چنين کاري بکند.

او پدر ساناز بود و من هميشه فکر مي‌کردم بايد به پدر کودکم اطمينان کنم. خودم را نمي‌بخشم که دخترم را پيش پدرش گذاشتم و با توجه به کاري که کرده است درخواست اشد مجازات را براي او دارم. ساناز ته‌تغاري خانواده بود و مرگ او ضربه بزرگي به من زده است.

اين در حالي است که پزشکي قانوني در گزارش خود به دادسرا اعلام کرد ساناز به دليل خون‌ريزي داخلي و شدت جراحاتي که ناشي از کودک‌آزاري بي‌رحمانه و بسيار خشن بوده، جانش را از دست داده است و پرونده پزشکي او نشان مي‌دهد تلاش زيادي براي نجات اين کودک انجام شده اما نتيجه‌بخش نبوده است. با تکميل تحقيقات و صدور کيفرخواست عليه متهم، پرونده براي رسيدگي به شعبه 5 دادگاه کيفري استان تهران ارسال شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar