برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

زیرکی زن جوان باعث دستگیری متجاوز شد

منبع
همشهري
بروزرسانی
زیرکی زن جوان باعث دستگیری متجاوز شد

همشهري/ وقتي هوا کاملا تاريک مي‌شد، راننده زانتيا راهي خيابان‌ها مي‌شد و در نقش مسافرکش، زنان جوان را گروگان گرفته و آنها را تسليم نيت شوم خود مي‌کرد.

مدتي قبل زني جوان وحشتزده و سراسيمه به اداره پليس پايتخت رفت تا از يک راننده متجاوز شکايت کند. وي گفت: تا ديروقت در محل کارم بودم و وقتي از آنجا خارج شدم هوا کاملا تاريک شده بود. مي‌خواستم تاکسي اينترنتي بگيرم اما موبايلم شارژ نداشت و خاموش شد. ناچار کنار خيابان منتظر تاکسي ايستادم که يک خودروي زانتياي سفيد رنگ مقابل پايم ترمز کرد.

چون ماشين زانتيا بود جا خوردم و ترسيدم سوار شوم اما وقتي ديدم دو مسافر ديگر هم سوار ماشين هستند نظرم عوض شد. علاوه بر اين راننده مرد ميانسالي بود و با توجه به اينکه مدل ماشين قديمي بود مطمئن شدم که او واقعا مسافرکش است. در صندلي عقب نشستم و کمي جلوتر مسافر‌ها پياده شدند و راننده زانتيا بعد از پياده شدن 2مسافر، ناگهان تغيير مسير داد.

آنجا بود که متوجه شدم او نقشه شومي در سر دارد. به او اعتراض کردم و خواستم توقف کند. اما او بدون توجه به حرف‌هاي من به راهش ادامه داد. هرچه التماسش مي‌کردم فايده‌اي نداشت تا اينکه تصميم گرفتم در ماشين را باز کرده و خودم را به پايين پرتاب کنم اما درهاي صندلي عقب از داخل باز نمي‌شدند. او به سمت جاده بهشت زهرا رفت و در بيابان‌هاي آن اطراف توقف و با تهديد به من تجاوز کرد. پس از اجراي نقشه شوم، راه افتاد و مرا در نزديکي خانه‌ام رها کرد.

نقشه سريالي 
با شکايت اين زن، گروهي از کارآگاهان اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران با دستور بازپرس شعبه ششم دادسراي جنايي تهران مأمور شدند تا ردي از زانتيا سوار پيدا کنند. همچنان که بررسي‌ها در اين خصوص ادامه داشت شکايت ديگري پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت که نشان مي‌داد راننده زانتيا به‌صورت سريالي، زنان را به دام انداخته و آنها را تسليم نيت‌هاي شيطاني خود مي‌کند. دومين قرباني نيز مانند نخستين شاکي به‌عنوان مسافر سوار خودروي زانتيا شده و راننده شيطان صفت به سمت بيابان‌هاي بهشت زهرا رفته و با تهديد به وي تجاوز کرده بود.

دو شاکي پرونده به حدي ترسيده بودند که وقتي راننده زانتيا آنها را رها کرده بود، نتوانسته بودند شماره پلاک آن را ياد داشت کنند. با وجود اين چهره نگاري از متهم توسط دو شاکي انجام شد و مأموران به سراغ آلبوم مجرمان سابقه دار رفتند. اما در اين شاخه از تحقيقات نيز به بن بست رسيدند تا اينکه سومين شاکي سرنخي در اختيار تيم تحقيق قرار داد.

فرار زيرکانه
سومين شاکي که تازه‌عروس 18ساله بود به مأموران گفت: وقتي زانتياي سفيد مقابلم توقف کرد، چون سن راننده بالا بود و مسافر داشت اصلا به او شک نکردم. به خيال اينکه مسافرکش است سوار شدم اما وقتي مسافر‌ها پياده شدند تازه فهميدم درهاي ماشين خراب است. همان لحظه بود که راننده تغيير مسير داد و من به او اعتراض کردم.

ترسيده بودم و نمي‌دانستم بايد چه کار کنم تا از دست مرد شيطان‌صفت خلاص شوم. به شوهرم زنگ زدم و موضوع را به او اطلاع دادم اما همين اتفاق باعث شد تا راننده با من درگير شود. هر لحظه ممکن بود تصادف کند به همين دليل به رانندگي خود در جاده خلوت بهشت زهرا ادامه داد و ناگهان فکري به سرم زد. شيشه ماشين را پايين دادم ودستم را پايين بردم و با تمام وجود تلاش کردم تا در را از بيرون باز کنم. تلاشم موفقيت آميز بود و بعد از اينکه در ماشين را باز کردم خودم را به بيرون انداختم.

با اينکه آسيب ديده بودم خلاف حرکت زانتيا فرار کردم اما يادم افتاد که شماره ماشين را برنداشته‌ام برگشتم و ديدم زانتيا توقف کرده است. همان لحظه شماره ماشين را به ذهنم سپردم و بعد با تمام تواني که داشتم دويدم تا اينکه به يک کيوسک رسيدم و از صاحب آن درخواست کمک کردم. راننده زانتيا با ديدن اين شرايط فرار کرد و در آن لحظه يادم آمد هنگامي که با راننده درگير بودم، عينک طبي‌ام از داخل کيفم افتاده و فکر مي‌کنم به زير صندلي ماشين مرد متجاوز رفته است.

انکار عجيب
با سرنخي که آخرين شاکي در اختيار تيم تحقيق قرار داد، مأموران موفق شدند راننده زانتيا را شناسايي و دستگير کنند و وقتي خودروي او را بررسي کردند معلوم شد که دستگيره درهاي عقب خراب بوده و در از داخل باز نمي‌شود؛ اين مسئله با اظهارات شاکيان مطابقت داشت. علاوه بر اين زير صندلي شاگرد، يک عينک طبي که متعلق به آخرين شاکي بود نيز کشف شد. با وجود اين مدارک و شواهد متهم 55ساله منکر تجاوز و آدم‌ربايي بود.وي گفت: مدتي قبل همسرم مهريه‌اش را به اجرا گذاشت و باعث شد خانه و زندگي ام  را از دست بدهم و راهي مسافرخانه‌ها شوم.

اين اتفاق باعث شده بود که از همسرم کينه به دل بگيرم و حال خوبي نداشتم. اما من تجاوز را قبول ندارم. وي ادامه داد: چون دستگيره در ماشينم خراب بود برخي از زنان تصور مي‌کردند که من نيت شوم دارم و بي‌دليل با من درگير مي‌شدند به‌طوري‌که عينک يکي از آنها زير ماشين من پيدا شده است. اما من نه به کسي تجاوز کردم و نه کسي را گروگان گرفتم فقط آنها را ترساندم تا دلم را از کينه و نفرتي که از زنان دارم خالي کنم.وي ادامه داد: تمام زناني که از من شکايت کردند به‌عنوان مسافر سوار ماشينم شدند و من تمام آنها را به مقصد رساندم. حالا نمي‌دانم چرا از من شکايت کرده‌اند.

اگرچه متهم منکر تجاوز و آدم‌ربايي بود، اما با توجه به شواهد موجود مانند نظريه پزشکي درخصوص تجاوز به زنان، شناسايي متهم توسط شاکيان، پيدا شدن عينک طبي يکي از شاکيان در ماشين متهم و شواهد ديگر، مرد 55ساله به اتهام تجاوز و آدم‌ربايي بازداشت شده است. وي براي انجام تحقيقات بيشتر در اختيار مأموران اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران قرار گرفته و شاکيان احتمالي که به اين شيوه و شگرد در دام راننده زانتيا گرفتار شده‌اند مي‌توانند براي شکايت به اداره شانزدهم پليس آگاهي تهران يا شعبه ششم دادسراي جنايي تهران مراجعه‌کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره