برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اعتراف باند «شلوار گشادها» به 540 فقره گوشی قاپی

منبع
خراسان
بروزرسانی
اعتراف باند «شلوار گشادها» به 540 فقره گوشی قاپی

خراسان/ کارآگاهان پليس آگاهي در ادامه عمليات گسترده مبارزه با زورگيري و گوشي قاپي شش عضو باند معروف به «شلوار گشادها» را در حالي دستگير کردند که از 540 فقره سرقت رمزگشايي شد.

رئيس پليس  روز گذشته با بيان اين خبر به «خراسان» گفت: به دنبال افزايش جرايم گوشي قاپي گروه ويژه اي از کارآگاهان دايره مبارزه با جرايم خشن پليس آگاهي ماموريت يافتند به صورت تخصصي به ريشه يابي اين جرايم بپردازند. سردار محمدکاظم تقوي افزود: سال گذشته در همين راستا چندين شبکه بزرگ سرقت که در قالب باندهاي مختلف فعاليت داشتند، با تلاش کارآگاهان و حمايت هاي بي دريغ دستگاه قضايي  متلاشي شدند اما برخي از بازماندگان و متهمان فراري اين باندها همچنان به جرايم خشن خود ادامه مي دادند تا اين که در سال جاري و با افزايش دوباره جرايم گوشي قاپي ماموريت ويژه اي به کارآگاهان ورزيده دايره مبارزه با جرايم خشن پليس آگاهي سپرده شد.

مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: با توجه به اهميت موضوع و دغدغه هاي مردم درباره سرقت هاي مذکور، جلسات کارشناسي همزمان با بازبيني دوربين هاي مداربسته ترافيک شهري به فرماندهي مستقيم سرهنگ جواد شفيع زاده (رئيس پليس آگاهي) تشکيل شد و همه ابعاد پرونده هاي گوشي قاپي زير ذره بين تلاش هاي تخصصي قرار گرفت.

وي گفت: بررسي هاي کارشناسي نشان مي داد که دزدان سابقه داري که آذر سال گذشته دستگير و روانه زندان شده بودند دوباره بعد از آزادي از زندان با همدستي متهمان تحت تعقيب پليس آگاهي، باند معروف به «شلوار گشادها» را تشکيل داده و به گوشي قاپي هاي سريع از شهروندان رو آورده اند. سردار تقوي خاطرنشان کرد: تحقيقات نامحسوس بيانگر آن بود که چند عضو موتورسوار اين باند شلوارهايي گشاد را به تن مي کنند و گوشي هاي سرقتي را بلافاصله درون شلوارهايشان مي اندازند که پايين آن با نخ يا کش بسته شده است.

رئيس پليس حافظان امنيت در ادامه اين گفت وگوي اختصاصي افزود: با شناسايي اعضاي اين باند و اطلاعاتي که پليس از متهمان فراري داشت، رديابي و رصدهاي اطلاعاتي به سرپرستي سرهنگ «جواد ميش مست» (رئيس دايره مبارزه با جرايم خشن) وارد مرحله جديدي شد. سردار سرتيپ دوم محمدکاظم تقوي اضافه کرد: با جمع آوري اطلاعات از عاملان سرقت هاي سرپايي، پاتوق آن ها به محاصره کارآگاهان درآمد و عمليات تعقيب و مراقبت هاي نامحسوس از تاريخ 1400.3.27 شروع شد و آن ها زير چتر مراقبتي پليس قرار گرفتند تا اين که دو روز بعد دو تن از گوشي قاپ ها سوار بر موتورسيکلت به طرف بولوار  حرکت کردند.

آن ها در مسير در حالي مرتکب چهار فقره سرقت شدند که پليس براي شناسايي پاتوق هاي ديگر آنان همچنان به تعقيب هاي پوششي ادامه مي داد اما ناگهان پشت چراغ قرمز  يکي از سارقان متوجه حضور ماموران شد و با فرياد همدستش را مطلع کرد.

سکاندار امنيت سرزمين خورشيد ادامه داد: در همين حال کارآگاهان به ناچار وارد عمليات شدند تا راه فرار آنان را سد کنند اما دو عضو موتورسوار اين باند، موتورسيکلت را پشت چراغ قرمز رها کردند و در حالي با پاي پياده در خيابان فرار مي کردند که گوشي هاي سرقتي از پاچه شلوار گشاد آن ها بيرون مي ريخت. اين درحالي بود که يکي از کارآگاهان به جمع آوري گوشي هاي سرقتي از خيابان مشغول شد و ديگر افراد به تعقيب و گريز ادامه دادند تا اين که بعد از حدود 2 کيلومتر فرار بالاخره دو عضو باند به چنگ قانون افتادند.

فرمانده ارشد  همچنين با اشاره به بازرسي  پاتوق هاي شناسايي شده اين باند با دستور قضايي تصريح کرد: در نتيجه بازرسي از دو مخفيگاه متهمان 21 دستگاه گوشي سرقتي کشف شد و چهار مالخر نيز دستگير شدند. سردار تقوي افزود: با توجه به اين که تصاوير اعضاي باند در 11 دوربين مدار بسته ثبت شده بود، آن ها چاره اي جز اعتراف به گوشي قاپي هاي سريالي نداشتند بنابراين معترف شدند که در قالب باندهاي دو نفره موتورسوار اقدام به گوشي قاپي مي کردند.

وي گفت: اعضاي اين باند همچنين به سرقت اموال مسافران  اعتراف کرده اند که بررسي هاي تخصصي در اين باره ادامه دارد. به گفته سردار محمد کاظم تقوي، اعضاي باند «شلوار گشادها» که سال قبل نيز دستگير شده بودند، هر گوشي سرقتي را به مبلغ يک ميليون تومان به مالخران مي فروختند و براي آن که شناسايي نشوند با موتورسيکلت هاي پلاک مخدوش دست به سرقت مي زدند.

رئيس پليس  همچنين به توقيف پنج دستگاه موتورسيکلت از اعضاي باند اشاره کرد که دو دستگاه آن سابقه سرقت دارد. وي گفت: با متلاشي شدن اين باند تاکنون 348 تن از مال باختگان  شناسايي شده اند و 29 دستگاه گوشي تلفن سرقتي از اين باند کشف و ضبط شده است.

سردار تقوي يادآور شد: متهمان اين پرونده که با دستورات ويژه قضايي تحت بازجويي هاي فني و تخصصي قرار دارند تاکنون به 540 فقره گوشي قاپي در نقاط مختلف شهر  اعتراف کرده اند اما بررسي ها براي کشف سرقت هاي احتمالي ديگر آنان همچنان ادامه دارد. مقام ارشد انتظامي از شهروندان خواست براي شناسايي سارقان مذکور به دايره مبارزه با جرايم خشن پليس آگاهي مراجعه کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره