برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اشد مجازات در انتظار زورگیران اتوبان کرج

منبع
ايران
بروزرسانی
اشد مجازات در انتظار زورگیران اتوبان کرج

ايران/ دو زورگير خشن که پس از ضرب و جرح راننده خودروي پژو 206 در اتوبان کرج - تهران دستگير شده بودند صبح ديروز در دادگاه انقلاب اسلامي کرج پاي ميز محاکمه ايستادند.

حدود دو ماه قبل کليپي در فضاي مجازي منتشر شد که در آن دو مرد خشن موتور سوار کنار خودرو پژو 206 توقف کرده و با تهديد چاقو و سپس سلاح گرم گردنبند راننده را سرقت کردند و متواري شدند. همزمان با انتشار اين فيلم و شکايت راننده پژو رسيدگي به موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت و چند روز بعد متهمان شناسايي و دستگير شدند. در تحقيقات مشخص شد اين افراد با ايجاد تصادف‌هاي ساختگي از راننده و سرنشينان خودروها سرقت مي‌کردند.

حسين فاضلي هريکندي، رئيس کل دادگستري استان البرز پس از دستگيري متهمان اعلام کرد از آنجا که استفاده از سلاح سرد و گرم موجب ارعاب شده ودر صورت وجود شرايط لازم مي‌تواند از مصاديق محاربه موضوع ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامي محسوب شود ، به اتهام اين اشخاص به‌صورت ويژه، با قاطعيت و سرعت لازم در دادگستري کل استان رسيدگي خواهد شد.

به‌گزارش روابط عمومي دادگستري البرز، صبح يکشنبه اين دو متهم سابقه دار در شعبه يک دادگاه انقلاب اسلامي کرج محاکمه شدند و نخست نماينده دادستان به قرائت کيفرخواست پرداخت. بر اساس متن کيفرخواست اين حادثه در تاريخ ۱۷ تير اتفاق افتاد و پس از گذشت ۱۳ روز سارقان مسلح با تلاش دستگاه قضايي و نيروي انتظامي دستگير شدند. در جريان بازداشت، از منزل متهمان سلاح گرم استفاده شده در سرقت کشف شد که مطابق ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامي محاربه به معناي کشيدن اسلحه به قصد جان، مال و ناموس مردم است.

سپس نماينده دادستان از متهم رديف اول خواست تا خود را معرفي کند. متهم رديف اول نيز در اظهارات خود مدعي شد روز حادثه دارو مصرف کرده و قصد زورگيري نداشته است و اسلحه‌اي که همراه داشته و در فيلم منتشر شده اسلحه واقعي نبوده است.

در ادامه متهم رديف دوم نيز ادعا کرد که قصد آنها سرقت مسلحانه نبوده و تنها يک درگيري بوده است.

نماينده دادستان در شعبه يک دادگاه انقلاب اسلامي کرج با رد اظهار ندامت متهمان خطاب به آنها گفت: مجازات حبس براي شما مانع انجام ارتکاب جرم‌هاي بعدي نبوده است.

وي درباره ادعاي متهم رديف اول مبني اينکه ابزار مورد استفاده در زورگيري «فندک بوده» ادامه داد: شما در اظهارات خود اعلام کرديد که هر زمان که مجبور مي‌شديد از اسلحه گرم استفاده مي‌کرديد.

در پايان اين جلسه نيز رئيس کل دادگستري استان البرز گفت: کمتر از دو ماه قبل دو نفر از سرنشينان موتورسيکلت با اسلحه گرم و سرد اقدام به سرقت مسلحانه از سرنشينان خودرو ۲۰۶ در بزرگراه کرج به تهران کردند که سرنشينان خودروهاي عبوري نيز از اين حادثه فيلمبرداري کردند و انتشار آن در فضاي مجازي بازتاب‌هايي را به همراه داشت.

حسين فاضلي هريکندي افزود: با توجه به اعلام سرقت، دستگاه قضايي دستور شناسايي و بازداشت متهمان را صادر کرد که کمتر از ۲۴ ساعت هويت اين متهمان شناسايي شد اما از آنجا که متهمان به شهرهاي ديگر متواري شده بودند براي دستگيري آنان نيابت‌هاي قضايي صادر و متهمان بازداشت شدند و در ضمن سلاح کلت کمري به همراه تعدادقابل توجهي فشنگ آن که در سرقت استفاده شده هم از متهمين کشف شد؛ در نهايت حدود يک ماه پس از بازداشت متهمان، با توجه به دستور و تأکيد رئيس قوه قضائيه مبني بر تسريع در رسيدگي به پرونده، تحقيقات و اقدامات اوليه در دادسرا انجام و منتهي به صدور کيفرخواست شد.

وي تصريح کرد: رأي اين پرونده، پس از رسيدگي در دادگاه و به تشخيص هيأت قضايي دادگاه صادر خواهد شد که با توجه به سرقت‌هاي مسلحانه متعدد، اشد مجازات در انتظار متهمان خواهد بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره