نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
جامعه و حوادث

عشقی که در جنگ دو کره قربانی شد

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی
عشقی که در جنگ دو کره قربانی شد

آخرین خبر/ بعد از جنگ جهانی دوم و شکست ژاپن، شبه جزیره کره، که در تصرف ژاپن بود به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد. با حمله کره‌‌شمالی به جنوبی در سال 1950 میلادی، غیرنظامیان زیادی کشته شدند و کشورهای مختلف از جمله ترکیه به کمک کره‌‌جنوبی رفتند. این جنگ تلخ، جرقه یک اتفاق جالب و عشق عمیق شد بین سربازی از ترکیه و دخترکی از کُره که فیلم «آیلا، دختر جنگ» راوی آن است.

عشق قربانی حوادث   

«در تُندباد حوادث، عشق اولین قربانی است». این جمله زیبا، همیشه روی بسته‌‌های سریال «شهرزاد» توجه مخاطب را به خود جلب می‌‌کرد. اما بهتر است بگوییم عشق گاهی قربانی حوادث است و گاهی یادگار حوادث. فیلم «آیلا، دختر جنگ» که براساس یک ماجرای واقعی ساخته شده، روایت یک عشق عجیب است. عشق دو انسان به هم، از دو فرهنگ و دو ملیت مختلف. عشقی که زبان احساس است و حتی وقتی دو نفر زبان همدیگر را نمی‌‌فهمند، باعث می‌‌شود با زبان عشق، درکی از هم پیدا کنند. فیلم نگاهی انسانی دارد به جنگ دو کره. با آغاز جنگ، سربازان ترکیه به کره اعزام می‌‌شوند. گروهبان سلیمان که یک مکانیک است و در شهر خودش دلباخته دختری زیباست، در کنار اجساد مردم یک روستا، دختر کوچکی را می‌‌بیند که با نگاهی بهت‌زده، دستان مادرش که مرده را رها نمی‌‌کند. سلیمان دخترک را به کمپ نیروهای خودی می‌‌برد. با مداخله چین به نفع کُره‌‌شمالی، شرایط جنگ بغرنج می‌‌شود. سلیمان که اسم دخترک را آیلا گذاشته مثل دخترش از او مراقبت می‌‌کند و حتی برای مرخصی و تجدید قوا هم حاضر به بازگشت و دیدار با عشقش نمی‌‌شود. مقامات کُره‌‌ای درصدد این هستند که آیلا را به یتیم‌‌خانه ببرند. اما سلیمان و آیلا مثل یک پدر و دختر واقعی برای با هم بودن می‌‌جنگند و در نهایت.... (برای تماشا با دوبله اختصاصی کلیک کنید)

فراتر از سینمای ترکیه 

سینمای گیشه‌‌ای ترکیه بیشتر مبتنی بر مثلث‌‌های عشقی سطحی و داستان‌‌های نخ‌‌نماست. اما «آیلا، دختر جنگ» نگاه مخاطب جهانی به سینمای ترکیه را عوض می‌‌کند. فیلم با موزیک و قاب‌‌های عاشقانه و احساسی شروع می‌‌شود. خیلی زود در دل جنگ می‌‌رود. سکانس‌‌های اکشن فیلم در حد بیگ‌‌پروداکشن‌‌های بین‌‌المللی هستند. اما آن‌‌چه باعث شده مخاطبان سایت IMDB امتیاز بسیار بالای 8.3 را با حدود 40 هزار رای به فیلم بدهند، روایت پراحساس و انسانی فیلم از وقایع آن‌‌ روزهاست که کاملاً هم واقعی است. حتی حضور مرلین مونرو بین سربازان آمریکایی، شرکت سلیمان و آیلا در این برنامه و... هم براساس واقعیت است. (برای تماشا با دوبله اختصاصی کلیک کنید)

چرا ممکن است دوستش نداشته باشیم؟ 

فیلم برای مخاطب جهانی ساخته شده، سعی کرده اطلاعات تاریخی خوبی را روایت کند، اما در مواردی دیالوگ‌‌های شعاری دارد. سربازان چینی و کره‌‌شمالی را شبیه زامبی‌‌های بی‌‌احساس، و طرف دیگر را خوش‌‌تیپ و مملو از انسانیت نشان می‌‌دهد. هرچند این اشکال در فیلم آن‌‌چنان نیست که باعث شود از آن لذت نبرید، اما باز هم برای چنین فیلم خوب و عاشقانه‌‌ای به‌‌چشم می‌‌آید. در نهایت یک پایان‌‌بندی فوق‌‌العاده باعث می‌‌شود همین ضعف کوچک هم به چشم نیاید و یک خاطره عالی از فیلم داشته باشید. 

>>> برای تماشا با دوبله اختصاصی کلیک کنید

(عکس واقعی از شخصیت‌های این داستان)

نکته 1: برای تماشای فیلم با اینترنت همراه نیازی به خرید اشتراک ندارید. (حجم مصرفی شما تمام بهاء می‌شود). فقط کافی است برای تماشای بهتر آخرین خبرتان را به روز کنید.  
نکته 2: اگر می‌خواهید با تلویزیون هوشمند فیلم تماشا کنید کافی‌ست اینترنت همراه را روی تلویزیون هات‌اسپات کنید و «آخرین خبر» را در مرورگرتان جست‌وجو کنید.
نکته 3: اگر هم از اینترنت خانگی استفاده می‌‌کنید می‌توانید با کمترین قیمت ممکن یک اشتراک بگیرید. در این حالت حجم اینترنت مصرفی شما نیم بهاء خواهد بود.
برای تماشای فیلم و سریال‌های بیشتر به بخش «سینما و چهره» آخرین خبر بروید. این پیشنهادها را هم از دست ندهید:









 

.

.

.

.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خودرو» بپیوندید
instagram.com/akharinkhodro.ir

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره