برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

لس آنجلس چهار سال زودتر آماده پارالمپیک شد!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لس آنجلس چهار سال زودتر آماده پارالمپیک شد!

ورزش 3/کمیته برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ اعلام کرده این شهر 4 سال زودتر از زمان برگزاری، همه چیز آماده یک رویداد بزرگ است.
لس آنجلس که پیش از این دو بار تجربه میزبانی بازی‌های المپیک در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۸۴ را دارد، برای سومین بار میزبان بازی‌های المپیک و برای اولین بار میزبان بازی‌های پارالمپیک در سال ۲۰۲۸ خواهد بود.
بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ از ۱۵ تا ۲۷ اوت ۲۰۲۸ ( ۲۵ مرداد تا ۶ شهریور ۱۴۰۷) در شهر لس آنجلس برگزار خواهد شد. این شهر بنا به اعلام کمیته برگزاری مسابقات نیازمند هیچ سازه جدید دائمی نیست و تمامی اماکن مورد نیاز از هم اکنون در دسترس و آماده هستند و کمیته برگزاری مسابقات برای برگزاری این دو رویداد از ۸۰ محل شامل اماکن برگزاری مسابقات و اماکن غیر رقابتی در سراسر کالیفرنیای جنوبی بهره‌برداری می‌کند.
فهرست رشته‌های حاضر در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس همانند بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ و شامل رشته‌های پارابدمینتون، بوچیا، پاراتیراندازی با کمان، پاراتیراندازی، پارادو و میدانی، پارادوچرخه سواری، پاراسوارکاری، فوتبال نابینایان، گلبال، جودو نابینایان، پاراوزنه برداری، پاراکانو و پارا روئینگ، والیبال نشسته، پاراشنا، پاراتنیس روی میز،پاراتکواندو، سه گانه، بسکتبال با ویلچر، پاراشمشیربازی، راگبی با ویلچر و تنیس با ویلچر است.
همچنین رشته‌های موج سواری و صخره نوردی نیز در لیست انتظار کمیته بین‌المللی پارالمپیک قرار دارند و تا پیش از برگزاری بازی‌های پارالمپیک پاریس تکلیف حضور یا عدم حضور آنها در بازی‌های لس آنجلس مشخص خواهد شد. دهکده بازی‌های المپیک و پارالمپیک لس آنجلس ۲۰۲۸ در محوطه دانشگاه کالیفرنیا موسوم به UCLA قرار دارد و هم اکنون در وضعیت خدمات رسانی است. این دهکده در منطقه‌ای میان هالیوود و سانتامونیکا قرار دارد و در جریان برگزاری این دو رویداد جمعیتی در حدود ۱۵ هزار نفر از ورزشکاران را اسکان می‌دهد.
این مرکز دارای اقامتگاهی فوق‌العاده، سالن غذاخوری، امکانات پزشکی و آموزشی کاملا تجهیز شده است و به‌روز می‌باشد. بیشتر رشته‌های حاضر در این دور از بازی‌ها تمرینات خود را در دهکده یا در سالن‌های رشته مربوطه انجام می‌دهند، علاوه بر آن سازمان‌دهندگان این دو رویداد در حال گزینش و انتخاب مدارس و دانشگاه‌های منتخب برای ارائه تسهیلات تمرینی تکمیلی هستند تا ورزشکاران با کمترین سفر درون شهری بتوانند تمرینات خود را انجام دهند و روی عملکرد ورزشی‌شان تمرکز کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره