برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

اعلام پروتکل‌های بهداشتی در لیگ قهرمانان آسیا

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
اعلام پروتکل‌های بهداشتی در لیگ قهرمانان آسیا

خبر ورزشي/ کنفدراسيون فوتبال آسيا بعد از آنکه اعلام کرد رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا ازسرگرفته خواهد شد حالا يک پروتکل بهداشتي براي برگزاري اين بازي ها منتشر کرده است.
 روزنامه الرايه قطر در اين رابطه نوشت: رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا قرار است به ميزباني کشور قطر از مرحله گروهي تا نيمه نهايي و طي تاريخ ۱۴ سپتامبر تا ۳ اکتبر برگزار شود و کميته برگزاري مسابقات يک پروتکل بهداشتي را براي برگزاري اين مسابقات تهيه کرده است که در طول برگزاري مسابقات و همچنين در تمامي مسابقاتي که زير AFC برگزار مي‌شود اعمال خواهد شد.
کنفدراسيون فوتبال آسيا در بخشنامه‌اي که به فدراسيون‌ها و در توضيح پروتکل بهداشتي تنظيمي فرستاد اعلام کرد که اين پروتکل براساس تجربيات موجود مبارزه با ويروس کرونا در سراسر جهان تنظيم شده است. اجراي اين پروتکل از زمان سفر تيم به کشوري که مسابقات در آن برگزار مي‌شود آغاز و تا روز مسابقه و بازگشت دوباره به کشورش اعمال خواهد شد. کنفدراسيون فوتبال آسيا تاييد کرد که پروتکل به مرور زمان و با توجه به تحولات شيوع ويروس کرونا به روزرساني مي‌شود.
پروتکل بهداشتي ليگ قهرمانان آسيا موارد و معيار‌هايي را شامل مي‌شود که مهمترين ن‌ها ضرورت استفاده از ماسک براي همه افراد حاضر در مسابقات است. همچنين قبل از هر مسابقات آزمايش سنجش دماي بدن همه دست اندرکاران بررسي خواهد شد از جمله کارگران و کارمندان ورزشگاه‌ها و مسئولان مسابقه که بايد اين تست‌ها را انجام بدهند.
کنفدراسيون فوتبال آسيا در اين پروتکل بهداشتي تصميم به تغيير ورودي و محل خروج تيم‌ها از ورزشگاه به منظور کاهش تماس با دست اندرکاران و برگزارکنندگان مسابقه قبل، در حين و بعد از برگزاري مسابقه است.
کنفدراسيون فوتبال آسيا در پروتکل بهداشت تصميم به تغيير ورودي‌ها و عزيمت‌ها به منظور کاهش تماس با عوامل يا ساير مقامات و کنترل حرکت در ميدان قبل از، حين و بعد از بازي گرفت و پروتکل بهداشت آسيا تأکيد کرد که هيچگونه مغايرت با پروتکل بهداشتي براي هيچ کشور آسيايي، صادر شده توسط دولت آن و در صورت وجود هرگونه ناسازگاري، پروتکل ايالات حاکم خواهد شد.‌اي اف سي همچنين تاکيد مي‌کند که اين پروتکل بهداشتي و درماني هيچ تضادي با پروتکل‌هاي بهداشتي اجرايي در کشور‌هاي آسيايي ندارد.‌اي اف سي سناريو‌هايي را براي انجام مسابقات در نظر گرفته، اولين سناريو برگزار بازي‌ها بدون حضور تماشاگران، دوم برگزاري مسابقات با حضور تعداد مشخص و اندکي تماشاگر و در نهايت و سومين سناريو برگزاري مسابقات با حضور عموم تماشاگران است.

پروتکل بهداشتي AFC به تيم‌ها تاکيد مي‌کند که از دو اتوبوس براي رفت وآمد به ورزشگاه استفاده کنند تا فاصله ايمن رعايت شود و اين در حالي است که اتوبوس‌ها بايد استريل و ضدعفوني شده باشند. با توجه به پروتکل رسانه‌اي در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا مقرر شد که کنفرانس مربيان در بد ورود با اطمينان از رعايت فاصله اجتماعي و استفاده از ميکروفن اختصاصي انجام شود. با توجه به اهميت جنبه‌هاي رسانه‌اي، مکان‌هاي خاصي براي دوربين‌هاي تلويزيوني در نظر گرفته مي‌شود که قابل تغيير نيستند، همچنين براي مصاحبه‌هاي مطبوعاتي بايد فاصله ايمني و کافي از دوربين‌ها و ميکروفن‌هاي خبرنگاران اعمال شود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره