logo

قائمی: سلامتی خانواده‌ام، مهمتر از آمدن رزنده است

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی

خبر ورزشي/ دريافت‌کننده ملي‌پوش گنبدي گفت: فرقي ندارد مربي خارجي يا ايراني روي نيمکت تيم ملي بنشيد، بايد بستر فراهم شود. شک نکنيد تيم بدون امکانات و قدرت نتيجه نمي‌گيرد.
  جولان کرونا در ايران، ترس را به جان خيلي‌ها انداخته، حتي فرهاد قائمي، دريافت‌کننده ملي‌پوش گنبدي. او بعد از تجربه بازي در ليگ ترکيه، اين فصل براي الريان قطر بازي مي‌کند، اما فعلاً در گنبد و با شرايط خاص تمرين مي‌کند. او هم مثل خيلي‌ها نگران‌تر از قبل شده تا حدي که به جاي صحبت درباره تأثير حضور رزنده برزيلي در تيم ملي براي المپيک، حرف از نداشتن تمرکز مي‌زند.
قرار بود ديروز مسافر دوحه باشي، رفتي؟
برنامه‌ام اين بود که بابت رقابت‌هاي باشگاه‌هاي آسيا، ديروز بروم، اما با لغو رقابت‌ها نرفتم. از طرفي فدراسيون قطر هنوز برنامه ليگ را اعلام نکرده است. من فعلاً منتظرم تا سفارت قطر در تهران شروع به کار کند تا براي ويزا اقدام کنم.
تمرين تيم تو شروع نشده؟
فکر مي‌کنم فعلاً تيم با بازيکنان بومي قطر تمرين مي‌کند.

تو وقتي به دوحه برسي بايد دو هفته هم قرنطينه بماني؟
طبق قانون قطر هر خارجي به محض ورود به فرودگاه دوحه بايد دو هفته قرنطينه را پشت‌سر بگذارد و با جواب منفي تست کرونا و اطيمنان از سلامتي، مي‌تواند وارد شهر دوحه شود. من هم از اين قاعده مستثني نيستم.
تيم الريان مدعي قهرماني است؟
الريان سرمربي برزيلي دارد و لوژيه پشت‌خط‌زن فرانسوي را هم جذب کرده. ظاهراً با بازيکنان روسي هم قرارداد بسته و بقيه بازيکنانش هم بومي هستند. اين تيم هم يکي از ۵، ۶ تيم مدعي قهرماني ليگ قطر است.
پس با اين حساب تو در گنبد تمرين مي‌کني؟
من در گنبد تمرينات بدنسازي را زير نظر مربي بدنسازي اختصاصي در سالن اختصاصي انجام مي‌دهم، حتي کوه مي‌روم و البته تمرين توپي هم در فضاي باز و سالن دارم. خدا را شکر اطرافيانم امکاناتي که دارند را به من مي‌دهند تا به راحتي تمرين کنم. حتي استخر هم مي‌روم و فيزيوتراپي هم مي‌کنم.
اين روز‌ها کار سخت شده؟
کرونا همه سيستم و برنامه‌ها را به هم ريخته است. نه فقط در شهر ما که در همه کشور. به نظرم وضعيت طوري است که در تاريخ ماندگار مي‌شود. شرايط اصلاً جالب نيست و همين مسئله حال مردم را بد کرده است، ما هم انرژي مان را از مردم مي‌گيريم. همه با وجود شرايط بد اقتصادي و کرونا سردرگم شده‌اند. آرامش قبلي در زندگي مردم نيست.
وضعيت استان گلستان هم قرمز است؟
استان ما موج اول کرونا را خيلي خوب کنترل کرد و شرايط اينقدر وخيم نبود، اما با اوج گيري دوباره، انگار ترس مردم از کرونا ريخته و شرايط براي‌شان عادي شده که به زندگي قبل برگشته‌اند و حتي مسائل بهداشتي و فاصله اجتماعي را رعايت نکردند و مراسم عروسي‌ها حال استان را خراب کرد. با وضعيت بد حالا همه مي‌ترسند و مضطرب هستند.
تو با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي تمرين مي‌کني؟
من بايد مسائل بهداشتي را رعايت کنم تا سالم بمانم. هم از مواد ضدعفوني‌کننده براي سالن و وسايل استفاده مي‌کنم و هم براي تمرين بالاجبار با ماسک وزنه مي‌زنم. محافظت از خودم تنها با رعايت موارد بهداشتي امکان‌پذير است.

چرا مردم رعايت نمي‌کنند؟
مردم با وضعيت بد اقتصادي در فشار هستند و شايد توان خريد مداوم مواد ضدعفوني‌کننده و ماسک را نداشته باشند، به ويژه در خانواده‌هاي پرجمعيت. وقتي درآمد‌ها پايين باشد تا کي مي‌توانند پول بابت ماسک و محلول ضدعفوني بدهند؟ اگر شبکه‌هاي بهداشتي اين مواد را به مردم بدهد، کار راحت‌تر مي‌شود.
به نظرت تيم ملي واليبال، با مربي خارجي مي‌تواند در المپيک توکيو نتيجه خوبي بگيرد؟
بدون اميد نمي‌شود زندگي کرد. اگر باور کني در ورزش، قهرماني اتفاق مي‌افتد. هرچند المپيک هم ميدان راحتي نيست، اما شک نکنيد بچه‌هاي ما هم صطح فني بالايي دارند و نمي‌خواهند تنها در آن حاضر شوند. آن‌ها براي سکوي المپيک انگيزه زيادي دارند به شرطي که شرايط براي درخشش فراهم باشد. تيمي که سکوي المپيک مي‌خواهد، بايد تمرينات منظم داشته باشد و حمايت شود تا بدون دغدغه براي هدفش کار کند.
قرعه ايران در المپيک را چطور مي‌بيني؟ لهستان هم اولين حريف تيم در توکيو است.
تيمي که باور داشته باشد، برايش فرقي نمي‌کند اولين حريفش سرسخت است يا آخرين. ما در المپيک ۲۰۱۶ ريو شرايط خيلي خوبي داشتيم و با شکست ايتاليا، به نيمه‌نهايي مي‌رسيديم، اما نشد، با اينکه مي‌توانستيم. با اينکه شانس صعود داشتيم، اما بي‌تجربگي کار دست‌مان داد. بچه‌ها در جو المپيک بودند، اما براي المپيک توکيو همه بازيکنان باتجربه هستند و قدر موقعيت را بهتر مي‌دانند.
تو چه نتيجه‌اي را براي تيم ملي در المپيک پيش‌بيني مي‌کني؟
نتيجه تيم ملي بستگي به تصميات دارد. تيم ملي چند سالي بدون صاحب بود و سال قبل هم قهرماني آسيا را بدون رئيس فدراسيون برگزار کرديم. نمي‌شود بازيکنان همه کار کنند و کسي نباشد مشکلات‌شان را حل کند. نبود رئيس ناخودآگاه روي تيم تأثير مي‌گذارد، قطار واليبال با رفتن داورزني از ريل خارج شد و در شرايط بحراني نمي‌توانست خودش را نشان دهد و حالا که برگشته درخشش تيم در المپيک هم به مديريت او برمي گردد.
حالا حرف از رزنده برزيلي براي سرمربيگري تيم ملي است، به نظرت حضور او به موفقيت تيم کمک مي‌کند؟
راستش من حالا به تنها چيزي که فکر مي‌کنم، سلامتي خودم و خانواده‌ام است. با اين شرايط بد نمي‌توانم روي چيز ديگري تمرکز کنم، اما فرقي ندارد مربي خارجي يا ايراني روي نيمکت تيم بنشيد، بايد بستر فراهم شود. شک نکنيد تيم بدون امکانات و قدرت نتيجه نمي‌گيرد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره