برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مالیات 12 میلیاردی برانکو!

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
مالیات 12 میلیاردی برانکو!

ايران ورزشي/ باشگاه پرسپوليس تا پنجشنبه همين هفته فرصت دارد تا طي حکم فيفا، طلب يک ميليون و 50 هزار يورويي برانکو که احتمالاً چيزي بالغ بر 50 هزار يورو هم به آن جريمه خورده را پرداخت کند. اينجاست که رسانه‌ها با در نظر گرفتن مبلغ روز يورو محاسبه مي‌کنند که مثلاً بدهي پرسپوليس به برانکو 25 ميليارد تومان مي‌شود يا 30 ميليارد!
اما اين تمام بدهي باشگاه پرسپوليس به برانکو نيست چرا که محمدحسين نژاد فلاح، علي اکبر طاهري و حميدرضا گرشاسبي سه مديرعاملي که با برانکو در پرسپوليس قرارداد بستند و تمديدش کردند با برعهده گرفتن پرداخت ماليات قرارداد اين مربي و البته پرداخت نکردنش يک هزينه چند ميلياردي ديگري روي دست باشگاه پرسپوليس گذاشته‌اند.
برانکو وقتي از فريدريش هافن آلمان در جام جهاني 2006 به ايران برنگشت تا حدود ده سال بعد از آن وقتي بخواهد سرمربي پرسپوليس شود با يک چالش بزرگ براي ديدن دوباره جردن، بلوار گلشهر (خيابان محبوبش در تهران) و ملاقات با دوستان ايراني‌اش مواجه بود؛ ماليات.
ماليات پرداخت نشده قرارداد او با فدراسيون فوتبال حتي اجازه نداد برانکو در قامت سرمربي الاتفاق عربستان براي انجام بازي آسيايي مقابل استقلال به تهران بيايد و وقتي براي سرمربيگري پرسپوليس به تهران برگشت که ماليات 460-450 ميليون توماني او توسط اسپانسر‌هاي پرسپوليس (بخوانيد حسين هدايتي) پرداخت شد.
قرارداد اول برانکو که براي ليگ پانزدهم بسته شد (و البته آن دو سه ماه پايان ليگ چهاردهم را هم مجاني کار کرد) 650 هزار دلار بود که توسط نژادفلاح بسته شد. اين قرارداد با رقم 750 هزار دلاري توسط علي اکبر طاهري مديربعدي باشگاه پرسپوليس تمديد شد. حميدرضا گرشاسبي مديرعامل بعدي سرخ‌ها قرارداد برانکو را براي دو فصل ديگر تمديد کرد و البته رقم آن را يورويي بست؛ 800 هزار يورو. البته اين تمديد هم ماجرا دارد. خبر تمديد قرارداد برانکو دي ماه سال 96 در سايت رسمي پرسپوليس منتشر شد اما ايوانکوويچ صبح روز بازي با الجزيره (اواخر ارديبهشت 97) در هتل المپيک و هنگام صرف صبحانه اين قرارداد را امضا کرد. در واقع قبل از آن هر چه بود توافقي شفاهي بود اما به صورت رسمي از سوي باشگاه اعلام شد!
برانکو فصل دوم اين قرارداد را تاب نياورد و به الاهلي عربستان رفت اما بايد ماليات اين فصل (فصلي که داريم پشت سرش مي گذاريم ) را بايد بپردازد.

ماليات اما طبق آنچه هر بار در قرارداد برانکو با پرسپوليس آمده و او نيز بر آن اصرار داشته برعهده باشگاه پرسپوليس است. مديران باشگاه پرسپوليس هم هر بار آگاهانه اين بند را در قرارداد او آورده‌اند و تن به اين خواسته داده‌اند اما هيچ کدام اين مبلغ را نپرداخته‌اند و قطعاً خبري از پر کردن اظهارنامه هم نيست.
ماليات قرارداد هر فصل بازيکنان و مربيان 22.5 درصد رقم قرارداد آنهاست. باشگاه پرسپوليس معمولاً پرداخت ماليات بازيکنان و مربيانش را برعهده مي‌گيرد اما نمي‌پردازد و بازيکن يا مربي بعد از چند سال و در هنگام خروج از کشور متوجه مي‌شود که به خاطر ماليات‌هاي پرداخت نشده توسط باشگاه که جرايم سنگيني هم شاملش شده ممنوع الخروج است.
با توجه به رقم قرارداد برانکو طي سه فصل و جرايمي که به آن تعلق خواهد گرفت به نظر مي‌رسد رقم نزديک به 12 ميليارد تومان رقم اصلي ماليات برانکو است که با احتساب جرايمش براي پرداخت نشدن طي سه سال گذشته حداقل دو سه ميلياردي بالاتر هم خواهد رفت. رقمي  که اگر او بخواهد روزي به ايران بيايد بايد از سوي باشگاه پرسپوليس پرداخت شود.
برانکو که از پرداخت نشدن مالياتش گلايه کرده براي پيگيري اين ماجرا به هيچ کس وکالتي نداده چرا که مطمئن بوده باشگاه پرسپوليس طبق آنچه در قرارداد آمده اين مبالغ را پرداخت مي‌کند اما حالا يک بدهي هنگفت ديگر گردن باشگاه افتاده و هيچ کس هم نيست که پاسخگوي آن باشد.
البته رقم ماليات برانکو هم مثل قراردادش با توجه به بالارفتن نرخ ارز هر روز سنگين‌تر مي‌شود. حدود پنج سال پيش پرسپوليس ماليات قرارداد برانکو با تيم ملي را پرداخت کرد تا او به تهران بيايد اما اگر روزي ايوانکوويچ قصد داشته باشد دوباره به ايران بيايد باز هم اين پرسپوليس است که بايد چندين ميليارد بسلفد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره