برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

انتقاد بایرن از یوفا به‌خاطر لغو محرومیت منچسترسیتی

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
انتقاد بایرن از یوفا به‌خاطر لغو محرومیت منچسترسیتی

ورزش 3/ اوليور کان عضو هيئت مديره بايرن مونيخ معتقد است قضيه فيرپلي مالي در اروپا چندان جدي گرفته نمي شود.
دادگاه عالي ورزش CAS بيست روز پيش به نفع باشگاه منچسترسيتي راي داد و حکم محروميت حضور اين تيم در ليگ قهرمانان به مدت دو فصل که توسط يوفا صادر شده بود را نقض کرد. به اين ترتيب منچسترسيتي فصل آينده در رقابت هاي اروپايي حضور خواهد داشت. 
در ماه ژوئن يوفا حکم به تخطي منچسترسيتي از قوانين فايننشل فيرپلي داد و علاوه بر جريمه 30 ميليون يورويي سيتي، اين باشگاه را به مدت دو فصل از حضور در رقابت هاي اروپايي منع کرد. سيتي در واکنش به اين حکم يوفا از دادگاه عالي ورزش تقاضاي فرجام‌خواهي کرد و با برنده شدن در اين پرونده، جواز حضور در ليگ قهرمانان دو فصل آينده را بدست آورد. جريمه مالي نيز به 10 ميليون يورو کاهش پيدا کرد.
حکم CAS با اعتراض بسياري از باشگاه هاي انگليسي روبرو شد و حتي مربياني چون يورگن کلوپ و ژوزه مورينيو نارضايتي خود را به شکلي صريح نشان دادند.
اوليور کان اسطوره بايرن و عضو هيئت مديره اين باشگاه نيز با حکم دادگاه حکميت ورزشي به نفع سيتي موافق نيست.
او معتقد است جدي نگرفتن فيرپلي مالي، کار بايرن براي فتح ششمين عنوان قهرماني اروپا را دشوارتر خواهد کرد:« بله، درست است. معتقدم شرايط فيرپلي مالي و رعايت شدن قوانين آن در حال حاضر مناسب نيست و بايد اين موضوع را جدي تر گرفت. نمي دانم اوضاع در باشگاه هايي چون پي اس جي و منچسترسيتي چگونه است اما در آينده موضوعي چون فيرپلي مالي را بايد جدي تر گرفت. اگر اينکار انجام نشود، ديگر چه نيازي به فيرپلي مالي خواهد بود؟

معتقدم بايد در اين زمينه کار بيشتري صورت بگيرد. اگر به رقابت هاي اروپايي نگاه کنيد، متوجه خواهيد شد که ما نياز به به يک ساختار روشن تر و قوانين فيرپلي مالي سخت گيرانه تري داريم تا بتوانيم توازن و تعادل را به اين رقابت ها برگردانيم. اگر در آينده يکسري تيم هاي خاص تنها عناوين قهرماني چمپيونزليگ و ليگ هاي داخلي را کسب کنند، همه چيز خسته کننده خواهد شد.»
بايرن هشت سال متوالي است که توانسته قهرمان بوندسليگا شود يا يوونتوس براي نهمين فصل متوالي قهرمان سري آ شد. کان دستيابي به تعادل در ليگ هاي داخلي را کار ساده اي نمي داند:« فکر مي کنم چگونگي رسيدن به قهرماني، يک سوال بزرگ در مقطع کنوني باشد. براي مثال اگر به ايتاليا نگاه کنيد، مي بينيد که يوونتوس 9 سال است پي در پي عنوان قهرماني را کسب مي کند.
در اسپانيا قهرماني بين رئال و بارسا تقسيم مي شود اما در انگليس فضايي متفاوت وجود دارد و رقابت براي قهرماني جذاب تر است. ما در بايرن هميشه دوست داريم رقبايي جدي تر در بوندسليگا داشته باشيم و فضايي متعادل تر بر ليگ مان حاکم شود اما به همان نسبت نيز بايد نگراني هايي در مورد شرايط مالي خودمان داشته باشيم چون ما در ليگ قهرمانان نيز بايد به مصاف رقباي مان برويم. دغدغه ما تنها بوندسليگا نيست. بايرن يک برند جهاني است و بايد براي قهرماني اروپا هم بجنگد. دستيابي به يک تعادل در بوندسليگا کار آساني نيست و پاسخ دقيقي هم نمي توان برايش داشت.»

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره