برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

عمران‌زاده: حضورم در نساجی به اندازه 8 کلاس مربیگری بود 

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
عمران‌زاده: حضورم در نساجی به اندازه 8 کلاس مربیگری بود 

ورزش 3/ حنيف عمران زاده که اولين فصل حضور مربيگري در ليگ برتر را تجربه مي کند مي گويد از حضور در کادر فني نساجي تجربيات گرانبهايي را به دست آورده و به همين خاطر از محمود فکري تشکر مي کند. 
حنيف عمران زاده در اين باره مي گويد: وقتي ما در خوشه طلايي بوديم نساجي به محمود فکري پيشنهاد داد؛ وقتي ما به قرعه نگاه کرديم قرعه سختي بود. همه بازي هاي ما با تيم هايي بود که بالاي سر ما قرار داشتند و چند تيم مدعي قهرماني و حضور در ليگ قهرمانان آسيا بودند که اين بر هيچ کس پوشيده نيست. از سويي تيم در شرايط خوبي در جدول رده بندي قرار نداشت و به نوعي بايد براي ماندن در جدول بازي ها مي جنگيد. اگر اين پيشنهاد به ديگر مربيان مي شد شايد به دليل قرعه سخت قبول نمي کردند و شايد هم اگر من در جاي سرمربي بودم اين ريسک را نمي کردم اما محمود فکري که ليگ برتر را دنبال مي کرد اين پيشنهاد را قبول کرد و گفت مي رويم و تلاش مي کنيم و قطعا هم موفق مي شويم. 
حنيف عمران زاده ادامه داد: ما در 8 مسابقه نباخته ايم و ميانگين کسب امتياز ما از هر بازي دو امتياز بوده؛ با اين روند تيم مي تواند مدعي قهرماني شود. واقعيت اين است خيلي تلاش کرديم. به خصوص در دوران کرونايي. تمرينات ما در فضاي مجازي به صورت واقعي برگزار مي شد. سرمربي تيم در جلسه معارفه خطاب به بازيکنان گفت توانمندي شما بالاتر از جايگاه فعلي است و براي دست يابي به آن بايد همه دست به دست هم بدهيم و تلاش کنيم. من طي اين 8 هفته حضور در نساجي چيزهاي زيادي از محمود فکري آموختم. شايد اين 8 هفته براي من به اندازه 8 کلاس مربيگري بود. از اعتماد محمود فکري تشکر مي کنم. هر چند بر اين عقيده ام در مسير مربيگري در ابتداي راهم و بايد خيلي چيزها ياد بگيرم. در سايه حضور در نساجي و تجربياتي که در بازي ها کسب مي کنم در خانه مطالعه مي کنم. من وارد عرصه مربيگري شده ام که بمانم و مفيد باشم. به همين بهانه فضايي در خانه ايجاد کردم تا هر روز چند ساعتي در زمينه فوتبال مطالعه کنم و فيلم ببينم و اميدوارم تا زمان حضور در نساجي و در کار در کنار محمود فکري مهره مفيدي باشم.
بازيکن سابق استقلال در پاسخ به اين سوال که رمز موفقيت نساجي در 8 هفته اخير چه بوده؛ گفت: اين نساجي به نسبت نساجي ابتداي فصل از نظر مهره تفاوتي نداشته و حتي مهره هاي خوبي را هم از دست داده است. بهتر مي دانيد که حسن جعفري – محمد قاضي – ميلاد سرلک – رضا علياري و... از جمع ما جدا شدند و در هفته هاي اخير برخي از مهره هاي کليدي و تاثير گذار ما مصدوم شدند. نمونه اش احسان قهاري که متاسفانه رباطش پاره شد. اگر خوب نتيجه گرفتيم به خاطر شخصيتي بود که محمود فکري به تيم داد. او در شروع کار در نساجي صادقانه به بازيکنان گفت با اين توانمندي از اينکه در اينجاي جدول قرار داريد براي من ناراحت کننده است و بايد تلاش کنيم که شرايط را تغيير دهيم. ما مشکلات زيادي را در هفته هاي اخير پشت سر گذاشتيم. البته منظور من مشکلات فني است. کمبودهايي که وجود داشته و محروميت ها و مصدوميت ها. اما همه مجدانه تلاش کرديم و در سايه تدبير محمود فکري و ديگر اعضاي کادر فني بازيکنان با همه وجود جنگيدند. شايد بهتر است بگويم تيم همدلي هستيم و همه براي هم مي جنگيم. خب محمود فکري بازيکن بزرگي بوده و در سال هاي اخير در تيم هاي متعددي دستيار و سرمربي بوده و تجربه اش خيلي به ما کمک کرد. در سايه اين ها مالکيت و مدير باشگاه هم با اجراي به موقع تعهدات به ما کمک کردند روي هدفي که براي خود ترسيم کرده بوديم تمرکز داشته باشيم. بايد به سرپرست؛ کادر پزشکي و کادر تدارکات تيم هم خسته نباشيد بگويم. 
حنيف عمران زاده در خصوص اينکه نساجي آيا دفاعي فوتبال مي کند؛ مي گويد: نه اين طور نيست. ما ماشين سازي را 3-0 شکست داديم. بازي ما با فولاد 3-2 شد. اما واقعيت اين است برخي تيم ها از نظر مهره و توانمندي تيمي قوي تر از ما هستند و در برابر اين تيم ها چاره اي وجود ندارد که عقب بازي کنيم و ابتدا در انديشه گل نخوردن باشيم. اما اين موجب نشد در هيچ يک از بازي ها زير توپ بزنيم يا وقت کشي کنيم. بارها و بارها در جلسات سرمربي خطاب به بازيکنان گفته من بدم مي آيد بازيکني از روي عمد خود را به زمين بزند. ميانگين کسب امتياز ما و هم چنين تعداد گل هاي زده نشان مي دهد ما دفاع مي کنيم اما تيم دفاعي نيستيم. ديديد که در بازي با استقلال در ثانيه هاي پاياني بازي نيز فرصت گلزني داشتيم.
مربي نساجي در خصوص پيروزي خاطره انگيز اين تيم در برابر سپاهان هم گفت: در اين بازي هم بچه هاي تيم با همه وجود تلاش کردند. من در اين بازي نيم نگاهي به پيروزي داشتيم و با توجه به اينکه در ديدارهاي قبلي از خيلي از بازي هاي سخت با سلامت عبور کرديم هراسي از حريف نداشتيم و ديديد که زودتر به گل رسيديم. خب تيم حريف سپاهان بود و اگر سه امتياز بازي با ما را از دست مي داد شانس صعودش به ليگ قهرمانان آسيا کم مي شد و طبيعي بود دست به همه جانبه بزند. سيستم اين تيم در حمله به 4-2-4 تغيير کرده بود و فشار زيادي را تحمل کرديم و در چند صحنه نيز تير دروازه به کمک ما آمد. خدا رو شکر مي کنيم که سه امتياز اين بازي را کسب کرديم و حالا در دو بازي باقي مانده هم به دنبال نمايش خوب و در صورت امکان پيروزي هستيم. يک نکته هم را بايد بگويم؛ با وجود مصدوميت برخي از بازيکنان کليدي ما در هفته هاي اخير هيچ گاه محمود فکري بدان اشاره نکرده چون مربي بهانه جويي نيست. او همان طور که به مهره هاي باتجربه تيم اعتماد دارد نگاه محترمانه به جوانان تيم دارد و در اين هفته ها به تعدادي از بازيکنان جوان ميدان داده و اين روند در دو هفته پاياني هم ادامه خواهد داشت. چون ما در بازي آتي هم تعدادي از اصلي ها را در اختيار نخواهيم داشت. بازيکناني چون ممشلي که مصدوم شده و عرفان معصومي که محروم است

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره