نماد آخرین خبر

بعضی پرسپولیسی‌ها به من فحش دادند!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بعضی پرسپولیسی‌ها به من فحش دادند!

ايسنا/ بازيکن پيشين تيم فوتبال سپاهان مي‌گويد حواشي ايجاد شده و حرف و حديث هايي که درباره قهرماني‌هاي پرسپوليس مطرح مي‌شود، ابتدا از طرف بازيکنان و پيشکسوتان اين تيم بيان شده است.
سيد مهدي سيدصالحي، چندين سال در بالاترين سطح فوتبال ايران در تيم هايي مثل استقلال، پرسپوليس و تراکتور بازي کرد اما بيشتر دوران فوتبال او در سپاهان گذشت و او هم خودش را فرزند اين تيم مي داند. با او درباره نتايج اخير سپاهان، حواشي ايجاد شده در مورد قهرماني هاي پرسپوليس و بازي با استقلال صحبت کرديم که در زير مي خوانيد:
انگيزه استقلالي‌ها بيشتر بود
سپاهان تيم بزرگي است و مديريت و سرمربي بزرگي هم دارد. به نظرم مديريت و کادر فني کارشان را انجام داده اند اما بعضي از بازيکنان در آن لحظاتي که بايد به کسب نتيجه کمک مي کردند، در حد خودشان ظاهر نشدند. مثلا بازي با پارس چنوبي بازي يک- يک شد و در بازي با سايپا موقعيت هاي زيادي را از دست دادند. در بازي با استقلال هم وقتي حريف ۱۰ نفره شد انگار بازيکنان سپاهان خيالشان راحت شد اما انگيزه بازيکنان استقلال بيشتر از بازيکنان سپاهان بود.
در بازي با نساجي حق سپاهان برد بود اما تيم بدشانسي آورد و چهار بار توپ را به تيرک زد. نساجي به جز همان شوتي که تبديل به گل شد موقعيت ديگري نداشت. البته گذشته را نمي توان عوض کرد و از الان به بعد بازيکنان سپاهان بايد بدانند، در تيم بزرگي هستند و هواداران از آن ها انتظارات زيادي دارند. اميدوارم در جام حذفي و دو بازي ليگ مثمرثمر باشند. بايد بدانند از الان به بعد بازي ها مخصوصا در جام حذفي حکم فينال را دارند. بايد تمام تمرکزشان را روي اين بازي ها بگذارند تا در پايان فصل دل هواداران را شاد کنند.
حضور قلعه نويي روي نيمکت تفاوت ايجاد مي‌کند

بودن قلعه نويي روي نيمکت نسبت به بازي قبلي با استقلال تفاوت زيادي ايجاد مي کند. وقتي سرمربي بالاي سر تيم نيست شرايط فرق مي کند و انگار تيم کامل نيست و بازيکنان حرف شنوي و فرمانبري را ندارند. براي يک تيم حضور سرمربي کنار زمين براي تبادل ايده ها نظرات خيلي تفاوت ايجاد مي کند. تيم چه نتيجه بگيرد چه نگيرد همه در آن دخيل هستند اما در سپاهان مديريت و کادر فني کارشان را انجام داده اند. بازيکنان سپاهان هم بازيکنان کوچکي نيستند و بايد تجربه شان نشان بدهند.
هوادارنماهاي پرسپوليس به من فحش دادند
من درباره حرف و حديث هايي که درباره قهرماني هاي پرسپوليس مطرح مي شود،  يک مصاحبه زنده داشتم و به خاطر آن هوادارنماهاي پرسپوليس به من فحش دادند اما من حرف حق را زدم. همه مي دانند من به عنوان بازيکني که در سپاهان بزرگ شدم افتخار مي کنم که پرچم دار اين تيم در سه تيم بزرگ ديگر ايران يعني استقلال، پرسپوليس و تراکتور بودم. در اين تيم ها هميشه به عنوان يک سپاهاني عيارم را نشان دادم. اگر هم حرفي زدم از حق بوده است. مثل بعضي از پيشکسوتان که دنبال فالوئر هستند قصدم جذب فالوئر نبوده است. من طرف حق بودم چون مکتب سپاهان حق است.
شائبه‌ها را پيشکسوتان پرسپوليس مطرح کردند
در دهه ۸۰ سپاهان تيم اول ايران بود چون شاکله اش حفظ مي شد و استخوان بندي تيم ۱۰ سال دست نخورد. اين اتفاق در دهه ۹۰ براي پرسپوليس افتاد و تيم هاي ديگر مثل استقلال، سپاهان و تراکتور از بازيکن خالي شدند. تنها تيمي که توانست بازيکنان با تجربه و مفيد را کنار هم جمع کند پرسپوليس بود و از لحاظ کيفيت کاملترين تيم ايران بود ولي خود پيشکسوتان پرسپوليس شائبه هايي را مطرح کردند و کسي از بيرون به اين تيم حرفي نزد. من يک سال در پرسپوليس بازي کردم و ۳۰۰ ميليون تومان پول به اين تيم بخشيدم. به استقلال هم بخشيدم. هواداران پرسپوليس بايد منطق را رعايت کنند، نه اينکه بي احترامي کنند يا مغرضانه حرف بزنند. کري براي هوادار است اما پيشکسوت بايد منطقي حرف بزند.
رفتن گل‌محمدي از شهر خودرو حمايت از پرسپوليس نبود؟
پيشکسوتان پرسپوليس درباره اتفاقاتي که افتاده صحبت کردند. وقتي خودشان اين حرف ها را مطرح کردند آيا اين اجازه را نبايد بدهند که ديگران درباره اين شائبه ها صحبت کنند؟ در اين فصل بازيکنان تيم هايي مثل استقلال، تراکتور و سپاهان آمادگي نداشتند و خودشان امتيازات را از دست دادند. بعد از شروع مجدد ليگ تنها تيمي که با جان و دل جنگيد و امتياز گرفت پرسپوليس بود ولي آمدن گل محمدي به پرسپوليس از شهر خودرو، تيمي که در کورس قهرماني بود، نشان دهنده حمايت ها از اين تيم نيست؟ وقتي آقاي هدايتي مي گويد او حسيني و اميري را به پرسپوليس آورده و در قبالش به فدراسيون کمک کرده است، براي هواداران شائبه ايجاد مي شود. وقتي هيات مديره و مديرعامل پرسپوليس برکنار مي شوند به سرعت افرادي جايگزين مي شوند اما در استقلال اينگونه نيست. اين حرف هايي که به وجود آمده از خود پرسپوليسي ها شروع شد."
انصاري فرد گفت نمي‌خواهند پرسپوليس قهرمان شود ولي شد
"آقاي انصاري فرد چند ماه قبل در يک برنامه تلويزيوني گفت که بعضي ها نمي خواهند پرسپوليس قهرمان شود و ليگ مهندسي شده است. وقتي پرسپوليس به صدر جدول رسيد نبايد اين انتظار را داشت که بقيه تيم ها همين حرف ها را بزنند؟ يعني حالا که پرسپوليس قهرمان شده يعني دست هايي پشت پرده بوده است؟ آدم بايد منطقي حرف بزند.  من دلم مي سوزد که هواداران دنبال آدم هايي هستند که تعصب و منطق در وجودشان نيست و فقط دنبال جذب فالوئر هستند. من به هر تيمي رفتم به پيراهنش عرق داشتم و با جان و دل بازي کردم اما جواب مني که با منطق حرف زدم اين نيست که يک سري تماشاگرنماهاي بي ادب و بي شخصيت بخواهند اهانت کنند. چون منطق ندارند و در مکتبي رشد کرده اند که منطق در آن نبوده است. اگر منطقي هستند خودشان يک حساب و کتاب کنند."
بعضي ها مثل کبک سرشان را در برف فرو کرده اند
"مهدي طارمي در برنامه نود گفت که آن ها تقلب و قرارداد جعلي درست کردند و اگر فدراسيون کمک نمي کرد محروم مي شدند و به ليگ پايين تر مي رفتند. اين حرف ها را طارمي در برنامه زنده آقاي فردوسي پور زد. برويد جلوي پيشکسوتان و بازيکناني را بگيريد که پشت سر تيم تان حرف زدند. پرسپوليس از لحاظ فني پر مهره ترين تيم ايران بود اما حمايت ها را خودشان لو دادند چرا يک سري مثل کبک سرشان را در برف فرو کرده اند و خيال مي کنند کسي آن ها را نمي بيند؟ مگر مي شود در يک خانواده پدري درباره پسرش حرف بزند اما وقتي از بيرون درباره پسرش حرف بزنند، بگويد چرا حرف مي زنيد؟"
سپاهان با بازيکنان اميدش همين نتايج را مي گرفت

"يادتان هست يک مسابقه بين پرسپوليس و سپاهان در فولادشهر برگزار و چشم يک سرباز کور شد؟ به خاطر يک بازي فوتبال جواني چشم هايش را از دست داد. در بازي اين فصل دو تيم، هواداران سپاهان جلوي هتل اين تيم آمدند و بازيکنان به خاطر هواداران اين تصميم را گرفتند. سپاهان تيم کوچکي نيست که بخواهد  به خاطر ترس و واهمه بازي نکند. قلعه نويي و بازيکنان براي اينکه فاجعه اي رخ ندهد اين کار را کردند. اما به نظرم بعد از اين بازي بازيکنان سپاهان در حد نام شان بازي نکردند. من اصلا قبول ندارم که بايد تقصيرها را گردن مربي يا مديريت بيندازيم. اگر قرار بود سپاهان بازيکن بزرگ نياورد، از آکادمي اش استفاده مي کرد و همين نتايج را مي گرفت. سپاهان بازيکن بزرگ جذب کرده که تيمش نتيجه بگيرد. به نظر من سپاهان از بازيکنان اميدش هم استفاده مي کرد همين نتايج را مي گرفت. بازيکناني مثل سيد جلال حسيني در تيم شان بزرگي مي کنند و تيم شان را نجات مي دهند."
بازيکن دروازه خالي را گل نمي زند، مربي چه کاري کند؟
"پرسپوليس چند سال پيش که بعد از سه فصل نايب قهرمان شد من بهترين گلزن تيم شدم. افتخار مي کنم که به هر تيمي که رفتم توانستم تاثيرگذار باشم. اما آدم بايد منطقي حرف بزند. شکي در اين نيست که عملکرد پرسپوليس در اين چند سال قوي بوده اما شائبه ها را کساني ايجاد کردند که از بدنه اين تيم بودند. وقتي يک تيمي نتيجه نمي گيرد از مديريت و کارمندان باشگاه گرفته تا بازيکن و مربي و تدارکات در آن نقش دارند. من دليل نتايج اخير سپاهان را بازيکنان اين تيم مي دانم. ضعف سپاهان بيشتر از سمت بازيکنان است. وقتي بازيکن دروازه خالي را گل نمي کند مديريت و مربي چه کاري مي تواند بکند؟ چه اتفاقي رخ مي دهد که بازيکنان سپاهان برابر استقلال عطشي براي برد نداشتند. آدم از بازيکنان بزرگ انتظار دارد."


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد