برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بیرانوند: مدیران پرسپولیس صداقت بلد نیستند!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ دروازه‌بان سابق پرسپوليس هم به جمع کساني اضافه شد که در قبال مديريت اين باشگاه از واژه عدم صداقت استفاده کرد و اينچنين گلايه خود را مطرح کرد.
عليرضا بيرانوند که در هفته‌هاي پاياني فصل به دليل قراردادش با انتورپ  مجبور به جدايي از جمع سرخپوشان شد، اين روزها در بلژيک در انتظار اولين تجربه اروپايي خود است. او البته ساعاتي بعد از قهرماني پرسپوليس نسبت به برخي اتفاقات از سوي  مديران اين تيم گلايه خود را با ايسنا مطرح کرد که بخشي از آن را مي‌خوانيد. 
فکر نمي‌کردم در پرسپوليس تاريخ‌سازي کنم!
راستش را بخواهيد ابتدا فکر نمي‌کردم روزي اين چنين تاريخ سازي کنيم اما مي‌دانستم باشگاه بزرگ پرسپوليس‌ پتانسيل بالايي دارد که با حمايت هوادارانش در ليگ ايران تاريخ سازي کند. ما با کمک برانکو پيش رفتيم و توانستيم با حمايتي که از هواداران احساس مي‌کرديم پيش برويم و به قله‌هاي افتخار برسيم. پرسپوليس پيش از حضور من همراه برانکو نايب‌قهرمان ليگ شده بود که اين نشان مي‌داد برانکو يک سال پيش از قهرماني تلاش کرده بوده تيم قدرتمندي بسازد. او کم کم تغييرات در نفرات ايجاد کرد و به نوعي آجرهاي ساخت پرسپوليس‌ فعلي را روي هم گذاشت تا الان به اين افتخار رسيديم.
پرسپوليس با يحيي هم موفق خواهد شد
قهرماني در آسيا واقعا سخت است و اينگونه نيست که ما بگوييم قهرمان آسيا بشويم و در دور بعد به قهرماني برسيم. براي کسب جام ليگ قهرمانان آسيا برنامه‌ريزي بسيار مهم است. در کل من فکر مي‌کنم پرسپوليس با آقاي گل‌محمدي قله‌هاي افتخار را فتح خواهد کرد. 

تمديد کردم تا به پرسپوليس کمک کنم
بگذاريد حقيقتي را بگويم. آنقدر پرسپوليس را دوست داشتم که مي‌خواستم سالها در اين تيم بمانم. وقتي در ايران بازي مي‌کنيد چه افتخاري بالاتر از اين که بازيکن پرسپوليس باشيد؟ به خاطر همين پيش از جام‌جهاني قراردادم را ۵ ساله تمديد کردم. شايد هر فوتباليستي پيش از جام‌جهاني چنين کاري نکند اما قراردادم را تمديد کردم که اگر قرار به جدايي‌ام شد با پرداخت مبلغي به يک تيم خارجي بروم. اينگونه مي‌توانستم به باشگاه کمک کنم. بعد از جام‌جهاني هم شرايط براي حضورم در فوتبال اروپا مهيا بود اما با توجه به محروميت پرسپوليس از نقل‌وانتقالات، نامردي بود که تيم را رها کنم. ماندم و به فينال آسيا رسيديم. بعد جام‌ ملت‌هاي آسيا باز هم شرايط جدايي‌ام مهيا بود اما مي‌دانستم با رفتنم تيم دچار مشکل مي‌شود. با اين حال بندي در قراردادم گنجانده شد که بر اساس آن در صورت پيشنهاد خارجي، ٧٠٠ هزار دلار به پرسپوليس برسد. حالا هم مي‌بينيد همين پول در سخت‌ترين شرايط به باشگاه کمک کرد تا  مطالبات برانکو را پرداخت کنند. در طول ۴ سال شايد جمع دريافتي من از پرسپوليس به ۶ ميليارد تومان هم نرسد اما با اين ٧٠٠ هزار دلار فکر مي‌کنم با نرخ دلار روز، بيش از ١۵ ميليارد براي باشگاه پرسپوليس درآمدزايي کردم.
در پرسپوليس با من نامهربان شد
حقيقتا من با پرسپوليس ٨ جام کسب کرده‌ام اما اين آخرها با من نامهرباني شد. اگر دقت کرده باشيد در جشن قهرماني و اهداي جام نام همه از جمله برخي کارمندان باشگاه را صدا زدند، نام استوکس را هم صدا زدند اما خبري از نام من نبود. گويي اصلا بازيکن پرسپوليس نبودم. کسي که گوينده ورزشگاه است، اسامي را از روي ليستي مي‌خواند که باشگاه در اختيارش گذاشته است، پس باشگاه اسم مرا نداده که صدا بزنند. جالب است حتي وقتي براي دريافت مدالم با باشگاه تماس گرفتم، به من گفتند مدال‌ها تمام شده است، منتظر باش تا پيگيري کنيم و از سازمان ليگ برايت بگيريم. 
از باشگاه نه، از مديران تيم دلگيرم
با باشگاه پرسپوليس اختلاف ندارم. پرسپوليس‌ محبوب من است، چرا بايد اختلاف داشته باشم؟ ناراحتي من از مديران باشگاه است. کساني که احترام من را نگه نداشتند. کساني که خود را صاحب اين پوکر مي‌دانند اما به من گفتند آپشن‌هاي قهرماني به تو تعلق نمي‌گيرد. ببينيد موضوع من و پرسپوليس‌ بر سر پول نيست. موضوع اين است که رفتار مديران باشگاه با من خوب و محترمانه نبود و اين مرا ناراحت مي‌کند. اينکه به من مي‌گويند بايد بماني تا پايان فصل بعد آپشن قهرماني را به تو بدهيم، درست نيست. بيماري کرونا آمد و شرايط ليگ تغيير کرد اما بر اساس قرارداد سه جانبه من، پرسپوليس و آنتورپ، قانونا نمي‌توانستم تا پايان بازي‌ها بمانم. باز هم مي‌گويم موضوع پول نيست، موضوع بي احترامي مديران باشگاه است.
عدم قبول متمم يک و نيم ميلياردي بيرانوند توسط پرسپوليس
واقعا برايم عجيب است. سرپرست باشگاه امضاي مديرعامل قبلي را قبول ندارد. چطور ممکن است در يک شرکت دولتي، سرپرست فعلي که نقش مديرعامل را دارد، امضاي مديرعامل قلبي را قبول  ندارد؟ در نيم فصل زماني که با باشگاه آنتورپ قرارداد امضا کردم، آنها اصرار داشتند زودتر به بلژيک سفر کنم. اگر مي‌رفتم با توجه به شرايط حساس ليگ، پرسپوليس‌ دچار مشکل مي‌شد. ماندم تا پايان فصل و به خاطر اين موضوع آقاي انصاري‌فرد يک الحاقيه به قراردادم اضافه کرد و حالا آقاي رسول پناه مي‌گويد اين الحاقيه ارزش قانوني ندارد. موضوع واقعا پول نيست. ناراحتي من از اين است که مديران باشگاه صادق نيستند و احترام بازيکني که براي باشگاه زحمت کشيده را نگه نمي‌دارند. من تمام وجودم را براي پرسپوليس گذاشتم و براي خوشحالي هواداران تلاش کردم، اما مديران باشگاه در حق من نامردي کردند. وکيلم پيگيري خواهد کرد اما من انتظار نداشتم چنين رفتاري با من بشود. اي کاش مديران باشگاه کمي با صداقت با بازيکنان رفتار کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره