logo
برگزیده
ورزشی

شایعات تکان دهنده پیرامون تیم ملی و اسکوچیچ

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شایعات تکان دهنده پیرامون تیم ملی و اسکوچیچ

ايرنا/ در حالي که بنظر مي‌رسد برنامه‌هاي تيم ملي فوتبال ايران به‌خوبي در حال پيشروي است، شنيده مي‌شود ماجراهاي نگران‌کننده‌اي بين اسکوچيچ و مسوولان فدراسيون فوتبال به وجود آمده است.
تيم ملي فوتبال ايران بايد در تاريخ‌هاي هفدهم و بيست‌ودوم مهرماه، بيست‌ودوم و بيست‌وهفتم آبان‌ماه ديدارهاي باقي‌مانده خود را به ترتيب با تيم‌هاي هنگ‌کنگ، کامبوج، بحرين و عراق در چارچوب مرحله دوم انتخابي جام جهاني ۲۰۲۲ و جام ملت‌هاي ۲۰۲۳ برگزار کند.
پيش از اين قرار است در شهريورماه نخستين اردوي تيم ملي با حضور دراگان اسکوچيچ برگزار شود. در اين اردو يک بازي دوستانه به طور قطعي با ازبکستان برگزار مي‌شود و يک بازي ديگر نيز احتمالا براي ملي‌پوشان تدارک ديده خواهد شد. در حالي که کادر فني تيم ملي در حال رصد کردن بازي‌هاي ليگ است و به ظاهر همه چيز در شرايط پايدار و خوبي در جريان است شنيده مي‌شود ماجراهاي نگران‌کننده‌اي بين اسکوچيچ و مسوولان فدراسيون فوتبال به وجود آمده که اگر سريع به آن رسيدگي نشود ممکن است در آينده به بحران‌هاي بزرگي تبديل شوند. اميدواريم اين شنيده‌ها همگي به طور قطع و به راستي تکذيب شوند!
برنامه مبهم تيم ملي
با اينکه بالاتر گفتيم تيم ملي در شهريور و مهرماه بايد اردو و مسابقاتي را برپا و برگزار کند اما هنوز تاريخ دقيق شروع اردوها مشخص نشده است. برنامه فشرده بازي‌هاي باشگاهي باعث شده تا ابهاماتي درباره برنامه تيم ملي وجود داشته باشد و همين مساله اسکوچيچ را نگران کرده است. نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا از اواخر شهريور درگير ليگ قهرمانان آسيا مي‌شوند و ممکن است تداخلي بين اين مسابقات و برنامه‌هاي تيم ملي وجود بيايد. اسکوچيچ دوست دارد هرچه سريع‌تر برنامه دقيق تيمش را بداند. آن هم در حالي که حدود دو ماه تا نخستين بازي رسمي باقي مانده است.
چالش احتمالي با باشگاه‌ها و ماجراي لژيونرها

همانطور که گفتيم ما چهار نماينده در ليگ قهرمانان داريم که سه تيم استقلال، پرسپوليس و سپاهان چند بازيکن کليدي در تيم ملي دارند. مشخص نيست که بازي‌هاي اين تيم‌ها در ليگ قهرمانان تا چه زماني ادامه پيدا کند. آنها مسابقاتشان را از ۲۴ شهريورماه آغاز مي‌کنند و سپس در مهرماه نيز اين بازي‌ها ادامه دارد. از طرفي اسکوچيچ به دليل اينکه تازه کارش را شروع کرده نياز دارد تا نفراتش را به طور کامل در اختيار داشته باشد تا بتواند تفکراتش را پياده کند. يادمان نرود که بخش قابل توجهي از نفرات تيم ملي لژيونر هستند و اين بازيکنان به جز تاريخ فيفادي در زمان ديگري نمي‌توانند به اردوي تيم ملي بيايند و در اين وضعيت، حضور بازيکنان داخلي بسيار مهم است اما اگر نفرات داخلي هم به صورت تمام و کمال در اختيار اسکو نباشند او قطعا با چالش‌هاي دشواري روبرو خواهد بود. از طرفي عدم حضور بازيکنان داخلي ممکن است به ضرر خودشان هم تمام شود و در ليست نهايي کساني حضور داشته باشند که به صورت کامل در اردوها بوده‌اند.
عدم استقلال اسکوچيچ در دعوت از بازيکنان
شنيده مي‌شود يکي از مهمترين مسائلي که اسکوچيچ را ناراحت کرده، فشارها و مشورت‌هايي است که از جهات مختلف به صورت مستقيم و غيرمستقيم توسط اشخاص بي‌ربط به او مي‌شود تا برخي بازيکنان را به تيم ملي دعوت کند. اسکوچيچ از اين بابت بسيار کلافه شده و اين موضوع را با نزديکان خود هم در ميان گذاشته است. بي‌ترديد خيلي‌ها منتظر رونمايي از اولين ليست اسکوچيچ هستند. ليستي که احتمالا در آن نفرات جديدي به چشم مي‌خورند اما اينکه فشاري بخواهد روي او باشد و استقلال ۱۰۰ درصدي اسکو در اين زمينه نقض شود جزو مسائلي است که مي‌تواند بسيار نگران‌کننده باشد و فدراسيون مي‌بايست آرامش خاطر لازم را براي سرمربي‌اش به وجود بياورد.
ماجراي صنعت نفت آبادان
اسکوچيچ در پرونده صنعت نفت شکست خورد و بايد به اين باشگاه مبلغ قابل توجهي را پرداخت کند. سرمربي کروات تيم ملي انتظار داشت که در اين زمينه فدراسيون با او همکاري لازم را داشته و تا انتها حمايت فدراسيون را داشته باشد و به نوعي باشگاه صنعت نفت را مجاب کنند تا از حق خود بگذرد ولي اين اتفاق رخ نداد. اسکوچيچ گلايه خود را در اين باره به گوش فدراسيون‌نشينان رسانده است. با اين حال و تا به الان اوست که بايد مبلغ ۱۴۰ هزار دلار را به باشگاه آباداني پرداخت کند.
وضعيت نامشخص کريم باقري
اسکوچيچ به انتخاب خودش يا با مشاوره فدراسيون‌نشينان کريم باقري را به عنوان يکي از دو دستيار ايراني خود انتخاب کرد. طرفين به توافق رسيدند تا پس از اتمام ليگ، باقري به تيم ملي بيايد اما شيوع ويروس کرونا و طولاني شدن مسابقات برنامه‌ها را به هم ريخت و حالا معلوم نيست که باقري را در تيم ملي خواهيم داشت يا خير. ديگر دستياران اسکوچيچ، چه ايراني و چه خارجي کار خود را آغاز کرده‌اند اما خبري از مربي کنوني پرسپوليس نيست و حتي مشخص نيست که پس از پايان مسابقات در اين فصل که براي پرسپوليس تا مهرماه ادامه دارد، تکليف باقري چه خواهد بود. شايد در آخرين لحظه مشخص شد که باقري به تيم ملي نمي‌آيد و اسکوچيچ دومين دستيار ايراني خود را پيش از شروع همکاري از دست بدهد.
در ابتداي گزارش هم گفته شد که اميدواريم تمامي اين نگراني‌ها تکذيب شود و يا در صورت صحت خيلي زود مرتفع بشود چرا که غالبا در حد گلايه و ناراحتي بوده و کار به اصطلاح بيخ پيدا نکرده است. تيم ملي فوتبال کشورمان نياز دارد تا با آرامش به مصاف چهار رقيب خود برود تا بدون مشکل از اين مرحله عبور کند و راهي دور نهايي شود. در اين مسير کادر فني تيم ملي و در راس آن دراگان اسکوچيچ نيازمند اين هستند تا تمرکزشان را به صورت ۱۰۰ درصد روي تيم ملي بگذارند و نگراني‌هاي بيروني نداشته باشند.
به اميد موفقيت تيم ملي ايران در مرحله دوم انتخابي جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا و در نهايت سومين صعود متوالي به بزرگترين آوردگاه فوتباليِ جهان.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره