برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

قلی‌زاده: خوشحالم کاوه برگشت

منبع
ايران ورزشي
بروزرسانی
قلی‌زاده: خوشحالم کاوه برگشت

ايران ورزشي/ شماره ۸ شارلروا درباره وضعيت تيم ملي کشورمان در بازي‌هاي باقيمانده رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني مي‌گويد: تيم ملي شرايط خاصي دارد؛ بازي‌هاي مهمي از دست داده‌‌ايم و بايد در بازي‌هاي آينده تمام امتيازات را بگيريم.
علي قلي‌زاده هافبک ۲۴ساله تيم ملي ايران در اين فصل هم با لباس شارلروا در رقابت‌هاي ژوپيلرليگ بلژيک حضور پيدا مي‌کند. او يکي از سه ايراني حاضر در شارلروا است و البته تنها بازيکن ايراني اين تيم که در اولين بازي ليگ بلژيک در فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ در ترکيب اصلي تيمش قرار گرفت. او ۸۹ دقيقه در بازي سنگين و نزديک مقابل بروژ در ترکيب شارلروا بازي کرد و در نهايت اين تيم در يکي از مهم‌ترين بازي‌هاي فصلش به سه امتياز بازي رسيد: «بازي اول هميشه سخت‌ترين بازي است. به خصوص اين‌که ما با قهرمان فصل گذشته بازي مي‌کرديم.»
شارلروا فصل گذشته در دو بازي رفت و برگشت نتوانست مقابل بروژ پيروزي را به دست بياورد اما اين بار در اولين بازي آن‌ها توانستند قهرمان دوره قبل و به احتمال زياد يکي از مدعيان اين فصل را شکست بدهند: «خيلي انگيزه داشتيم و با تمام وجود بازي کرديم و سه امتيازي که خيلي مهم بود را گرفتيم. به نظرم اين برد براي ادامه مسابقات خيلي برد مهمي بود.»
اين بازي مي‌تواند انگيزه لازم را به قلي‌زاده و تيمش بدهد تا بتوانند در اين فصل به مقام قهرماني يا سهميه ليگ قهرمانان برسند. آن‌ها فصل گذشته با يک امتياز اختلاف نسبت به خنت که ميلاد محمدي ديگر بازيکن ايراني را در اختيار داشت در رده سوم قرار گرفتند و نتوانستند راهي به ليگ قهرمانان پيدا کنند. با اين حال اين بهترين رتبه شارلروا در تاريخ حضورش در ژوپيلرليگ بوده است. علي قلي‌زاده درباره شانس و انگيزه تيمش در اين فصل مي‌گويد: «واقعاً خيلي زود است که بخواهيم راجع به قهرماني و يا حضور در ليگ قهرمانان حرف بزنيم. بايد پله پله و بازي به بازي پيش برويم اما هدف و انگيزه ما کسب بهترين نتايج در تمام بازي‌ها است.»
شماره ۸ شارلروا در اين فصل انگيزه بالايي براي درخشش دارد. او فصل گذشته با وجود اين‌که هفته‌هاي ابتدايي را از دست داد اما در ۲۲ بازي ۳ گل زد و ۷ پاس گل هم به هم‌تيمي‌هايش داد و يکي از مؤثرترين مهره‌هاي شارلروا در راه کسب مقام سوم رقابت‌هاي ليگ بلژيک بود. او درباره اولين بازي‌اش در اين فصل مي‌گويد: «با وجود سختي‌هاي اولين بازي معتقدم از نظر بدني خوب بودم. اين سه امتياز خيلي براي‌مان مهم بود و خوشحالم که توانستيم به آن دست پيدا کنيم. مطمئن هستم که هم خودم و هم تيم هر بازي بهتر مي‌شويم و فکر مي‌کنم اتفاقات خوبي در اين فصل براي‌مان بيفتد. اولين هدف اين است که تيم موفق باشد و در نهايت ما هم از موفقيت تيم سود ببريم. هدف و انگيزه‌ام اين است که نسبت به پارسال روي گل‌هاي بيشتري تأثير داشته باشم؛ هم پاس گل بيشتر بدهم و هم گل‌هاي بيشتري براي تيم بزنم.»
اما يکي از اخبار خوب براي قلي‌زاده و شارلروا مي‌تواند بازگشت کاوه رضايي به تيم باشد. او در اولين بازي به خاطر اين‌که از بروژ به شارلروا آمده بود فرصت بازي پيدا نکرد اما در طول فصل، حضور قلي‌زاده و کاوه رضايي در خط حمله مي‌تواند يک ترکيب ايراني و خطرناک را براي اين تيم به وجود بياورد: «کاوه بازيکني است که هر تيمي دلش مي‌خواهد او را داشته باشد. يک فوتباليست خوب که نيازي به تعريف من ندارد. خيلي خوشحالم که برگشت و فکر مي‌کنم خيلي مي‌تواند به موفقيت‌هاي تيم کمک کند.»

با اين وجود به نظر مي‌رسد يکي از مهم‌ترين اهداف علي قلي‌زاده در اين فصل رسيدن به پيراهن تيم ملي براي چهار بازي مهم باقيمانده رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني باشد؛ جايي که تيم ملي ايران با دو شکست برابر بحرين و عراق شرايط خوبي در جدول ندارد: «براي تيم ملي انگيزه زيادي دارم. تمام هدفم اين است که يکي از مهره‌هاي ثابت تيم ملي باشم و با اين انگيزه است که تلاش مي‌کنم. با تمام وجود براي باشگاهم بازي مي‌کنم تا بتوانم به تيم ملي برسم و اگر براي تيم ملي به زمين بروم بهترين بازي‌هايم را انجام خواهم داد. تيم ملي شرايط خاصي دارد؛ بازي‌هاي مهمي از دست داده‌‌ايم و بايد در بازي‌هاي آينده تمام امتيازات را بگيريم اما بازيکنان تيم ملي در حال حاضر خيلي سرحال هستند و اين مي‌تواند وضعيت خوبي را براي تيم به وجود بياورد. آرزويم اين است که بتوانيم حريفان را در انتخابي جام جهاني يکي پس از ديگري شکست بدهيم و براي سومين بار متوالي به جام جهاني صعود کنيم.»
علي قلي‌زاده با وجود اين‌که هنوز يک بازيکن جوان و آينده‌دار به حساب مي‌آيد اما در سال‌هاي اخير چند بدشانسي باعث شد تا او حضور در مسابقات بزرگي را از دست بدهد. قلي‌زاده در حالي جام جهاني و جام ملت‌هاي آسيا را از دست داد که بازي‌هايش با لباس تيم ملي به گونه‌اي بود که همه مطمئن بودند او يکي از مهره‌هاي جوان و مؤثر تيم خواهد بود. اين فصل اما مي‌تواند پايان اين بدشانسي‌ها براي اين وينگر تکنيکي و سرعتي و باهوش فوتبال ايران باشد. بازيکني که سبک بازي‌اش بسيار مورد توجه هواداران است و حضور مداومش در تيم ملي مي‌تواند از او يک چهره محبوب بسازد. خود او انگيزه زيادي دارد تا بعد از چند مصدوميت به اهداف بزرگش دست پيدا کند: «مصدوميت‌هاي پياپي باعث شد تا بازي‌هاي بزرگ و مهمي را در زندگي‌ام از دست بدهم. اما هيچ وقت نا اميد نمي‌شوم. تمام تلاشم را مي‌کنم که در بازي‌هاي پيش رو و مراحل بعدي به تيم ملي برسم و بهترين بازي‌هايم را انجام بدهم. مصدوميت چيزي است که ممکن است براي هر بازيکن فوتبالي رخ بدهد، هرچند آرزو مي‌کنم اين مصدوميت‌ها نصيب هيچ بازيکني نشود. خداراشکر الان سالم و آماده هستم و انگيزه خيلي بالايي دارم. قول مي‌دهم ديگر مصدوم نشوم تا بتوانم به تيم ملي کمک کنم. منتظر آينده مي‌مانم تا ببينم چه اتفاقي مي‌افتد. اميدوارم همه چيز اين بار به خوبي و خوشي چه براي تيم ملي و چه براي خودم پيش برود.»
انتقاد بلژيکي‌ها از عملکرد قلي‌زاده
شارلروا در هفته اول ليگ برتر بلژيک به همراه علي قلي‌زاده، هافبک ايراني‌اش به مصاف بروژ رفت و با نتيجه يک بر صفر به پيروزي رسيد. سايت dhnet بلژيک در تحليل اين بازي به انتقاد از عملکرد هافبک ايراني پرداخت و نوشت: «علي قلي‌زاده بازي هميشگي خود را نتوانست مقابل بروژ انجام بدهد.  او تنها ۲۰درصد از دربيل‌هاي موفق هميشگي‌اش را در اين ديدار توانست پياده کند.» کاوه رضايي در اين بازي به دليل بندي در قراردادش حق بازي مقابل بروژ تيمي اصلي‌اش را نداشت، چون به صورت قرضي در اين فصل هم براي شارلروا بازي مي‌کند. يونس دلفي ديگر بازيکن ايراني شارلروا در اين مسابقه در ليست حضور نداشت.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره