برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

به نام لایپزیش، به قلم ناگلزمن؛ تاریخ را بنویس!

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
به نام لایپزیش، به قلم ناگلزمن؛ تاریخ را بنویس!

خبر ورزشي/ يوليان ناگلزمن يکي از پرتکرارترين نام‌هاست که در فوتبال اين روزها مي‌شنويم، مربي ۳۳ ساله‌اي که تاريخ‌ساز شده.
برتري ۲ بر يک در بازي برگشت مقابل اتلتيکومادريد که با دفاع جانانه‌شان همراه شد تازه شروع ماجراجويي تاريخي لايپزيش در ليگ قهرمانان اروپاست. برگه‌هاي سفيد آماده است تا اين تيم جوان تاريخ را طوري که خودشان جزوش هستند، بنويسند.
نسل جوان عليه ميانسال
برتري لايپزيش مقابل تشک‌سازان جنگ دو نسل متفاوت از مربيان بود. با افتخارات ال‌چولو در ساليان اخير ديگر سيمئونه را نبايد در زمره مربيان جوان بدانيم. او مربي باتجربه‌اي است که سال ۱۹۸۷ براي اولين بار به زمين مسابقه رفت. در طرف مقابل اما يوليان ناگلزمن تازه در همان سال متولد شد.
جاي خالي کريس
اتلتيکومادريد سيمئونه در اين سال‌ها عادت داشت مقابل تيم‌هايي حذف شود که کريس رونالدو آنجا بازي مي‌کند. حالا او براي اولين بار در شرايطي حذف شد که ديگر خبري از کريس رونالدو نبود و تيم جوياي نام آلماني اين کار را انجام داد.

غرور جواني
يوليان ناگلزمن چهار سال پيش مربيگري تيم زير ۱۹ ساله‌هاي هوفنهايم را به عهده داشت. آن زمان سيمئونه تا يک قدمي قهرماني ليگ قهرمانان اروپا پيش رفته بود. حالا ناگلزمن جوان با ۳۳ سال سن به جوانترين مربي تاريخ ليگ قهرمانان تبديل شد که به مرحله نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان صعود کرد.
جوان‌تر از کريس و مسي
سرمربي لايپزيش آنقدر جوان است است که پس از اين موفقيت بزرگ سن و سالش مورد شوخي فضاي مجازي قرار بگيرد. توئيت‌هاي مختلف کاربران نشان مي‌داد آقاي سرمربي از ليونل مسي و کريس رونالدو هم کوچکتر است. حالا او در نيمه‌نهايي است و کريس مشغول تفريحات تابستاني.
۱۱ سال قدمت
شايد برايتان جالب باشد که بدانيد از عمر باشگاه لايپزيش تنها ۱۱ سال مي‌گذرد. يک دهه و يک سال پيش اين تيم تازه شکل گرفت و خوشبين‌ترين هوادار آن روزهاي شهرشان هم حضور در نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان را تصور نمي‌کرد. حالا لايپزيش بعد از ۱۱ سال از تأسيس به جمع چهار تيم برتر ليگ قهرمانان راه پيدا کرده است. درامي براي آرسنالي‌ها حضور در اين مرحله ۱۱ سال است که تبديل به آرزو شده است!
ضرر ۷۰ ميليون يورويي روي توماس لمار
با ۷۰ ميليون پوند به اتلتيکومادريد آمد تا جزو ولخرجي‌هاي باشگاه در بازار نقل و انتقالات به حساب بيايد. توماس لمار اما در اين فصل نه يک گل زد و نه يکبار پاس گل داد تا پرونده اين فصلش با خط تيره بسته شود!
خاطره بازي ناگلزمن و توخل
ماجراجويي براي يوليان انگار تمامي ندارد. سرمربي جوان لايپزيش حالا بايد با پاري‌سن‌ژرمني ديدار کند که سرمربي‌‌اش توماس توخل است. همين کافي است تا خاطرات اين دو زنده شود. خاطراتي که به سال ۲۰۰۷ برمي‌گردد. آن زمان توخل سرمربي تيم دوم آگسبورگ بود و جالب اينجاست ناگلزمن ۲۰ ساله بازيکنش. ناگلزمن بعداً نقش استعدادياب توخل را ايفا کرد. حالا اين دو بايد براي فينال جام نقره‌اي باهم مبارزه کنند، دو مربي‌اي که نماد نسل جديد مربيان فوتبال اروپا به حساب مي‌آيند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره