برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

سال سیاه بارسلونا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
سال سیاه بارسلونا

ايسنا/ بارسلونا پس از ۱۲ سال موفق نشد در يک فصل حتي يک جام کسب کند.
به نقل از بي ساکر، کمتر کسي تصور مي کرد بارسلونا به اين شکل برابر بايرن مونيخ تحقير شود. شکست ۸ بر ۲ مقابل بايرن به لکه سياهي در تاريخ باشگاه کاتالاني تبديل شد. اين باخت تاثيرات زيادي روي  آبي اناري ها خواهد گذاشت و پاياني بر دوران بارسا خواهد بود. 
تيم کاتالاني در اين فصل بدون جام ماند. اين اتفاق از فصل ۰۸-۲۰۰۷ رخ نداده بود، زماني که فرانک رايکارد هدايت آبي اناري ها را بر عهده داشت و همچنين ستارگاني همچون رونالدينيو و دکو در اين تيم حضور داشتند. پس از آن پپ گوارديولا به نوکمپ رفت و دوران طلايي بارسا را رقم زد و توانست عناوين مختلفي به دست آورد.
۱۲ سال پيش بارسا در نيمه نهايي ليگ قهرمانان مغلوب منچستريونايتد شد، در نيمه نهايي کوپا دل ري از والنسيا شکست خورد و لاليگا را با رتبه سوم و ۸ امتياز اختلاف نسبت به رئال مادريد به پايان رساند. 
پس از آن آبي اناري ها هر فصل تقريبا يک جام را فتح کردند. بدترين فصل به زماني برمي گشت که بارسا تنها توانست فاتح سوپرجام اسپانيا شود. اين اتفاق در فصل ۱۴-۲۰۱۳ رخ داد. 
اکنون بارسا بايد منتظر تصميمات جديد باشد تا بتواند مسير موفقي را در آينده طي کند. ممکن است مانند ۱۲ سال پيش اين اتفاق  به شروع يک دوران درخشان تبديل شود.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره