logo

دیویس بهترین دفاع چپ دنیاست؟

منبع
فارس
بروزرسانی
دیویس بهترین دفاع چپ دنیاست؟

فارس/ مارسلو، رابرتسون و کيميش هر کدام به نوعي از عملکرد درخشان ستاره 19 ساله کانادايي بايرن مونيخ تمجيد کردند.
شب گذشته در چارچوب يک چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بايرن مونيخ با پيروزي پرگل و تحقيرآميز 8 بر 2 بارسلونا را شکست داد و با بردي تاريخي راهي نيمه نهايي شد.
در اين بازي عملکرد بسياري از بازيکنان بايرن مونيخ مثل مولر مورد تمجيد قرار گرفت ولي کسي که بيش از همه سوژه رسانه‌ها و فوتباليست‌ها شد، ستاره 19 ساله کانادايي باواريايي‌ها بود.
آلفونسو ديويس که با بازي در ونکوور وايت‌کپس کانادا مورد توجه سران بايرن مونيخ قرار گرفت و در سن 19 سالگي به تيم جوانان بايرن و پس آن به تيم اصلي مونيخ رسيد.
ديويس: پدرم به من زنگ زد و گفت پسرم مي‌خواهي مقابل بازيکن مورد علاقه‌ات بازي کني و گفتم بله و بعد از آن هر دو با هم خنديدم. باورم نمي‌شود که مقابل مسي بازي مي‌کنم چون پدرم مي‌داند او الگوي من بود و من هميشه او به نگاه مي‌کردم
ديويس در فصل 2019-2020 براي بايرن مونيخ 47 بازي کرد ولي در ديدار اين تيم مقابل چلسي در ليگ قهرمانان اروپا وقتي به زيبايي هر چه تمام‌تر زمينه‌ساز گل لواندوفسکي شد مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

سرعت و تکنيک او در سمت چپ خط دفاعي بايرن مونيخ به قدري زيبا بود که همه از استعدادي آينده‌دار در فوتبال دنيا خبر دادند. 
ديويس به بازي بارسلونا رسيد و همه مي‌دانستند اين جوان 19 ساله مي‌خواهد دفاع چپ بارسلونا را اذيت کند. در تقابل آلفونسو ديويس و نلسون سمدو، مدافع راست بارسلونا نابود شد و در صحنه گل پنجم، ستاره کانادايي نمونه‌اي زيبا از تکنيک خود را به نمايش گذاشت.
گل پنجم بايرن مونيخ مقابل بارسلونا با حرکت استثنايي ديويس توسط کيميش به ثمر رسيد تا واکنش بسياري از اهالي فوتبال و هم‌پست‌هاي او را به همراه داشته باشد.
اندرو رابرتسون پس از گل پنجم در فضاي شخصي خود از سورپرايز شدن خود نوشت و کار اين مدافع جوان را تحسين کرد.
مارسلو پس از بازي زير پست ديويس نوشت: وقتي به تو نگاه کردم شما شادماني و هيجان را به جان من انداختي.
يوشوا کيميش نيز پس از اين بازي و عملکرد درخشان ديويس نيز اظهار داشت: عملکرد آلفونسو باورنکردني است. من از اينکه بعد از گل شادماني کردم شرمنده شدم زيرا که 99 درصد اين گل بايد به نام او زده شود. ديويس واقعاً بازيکني حرفه‌اي است.
پس از عملکرد ديدني ديويس در بازي شب گذشته مقابل بارسلونا دوباره در رسانه‌ها اين سوال پيش آمد که چه کسي بهترين مدافع چپ کنوني دنياست؟
بسياري از رسانه‌ها و اهالي فوتبال اين ستاره 19 ساله بايرن مونيخ را در حال حاضر بهترين مدافع چپ دانستند و بايد ديد ديويس تا کجا مي‌تواند با اين درخشش عمل کند؟

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره