برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

لیگ پرتغال/ شروع فوق‌العاده ستاره ایرانی پورتو

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ ستاره ايراني پورتو در نخستين دقيقه بازي رسمي براي تيم جديدش توانايي‌هاي خود را به نمايش گذاشت.
 در يکي از مسابقات هفته اول فصل ۲۱-۲۰۲۰ ليگ برتر پرتغال، تيم پورتو که براي نخستين بار مهدي طارمي را در يک ديدار رسمي در فهرست و جزو نفرات ذخيره داشت، از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد امروز يکشنبه(به وقت ايران) مقابل براگا، تيم سوم جدول فصل قبل قرار گرفت.
آندره کاسترو در دقيقه ۲۰ موفق به گلزني براي براگا شد، اما ياران مهدي طارمي پس از آن نمايش هجومي ارائه کردند و توانستند به دو گل در دقايق تلف شده نيمه اول توسط سرجيو اوليويرا و الکس تليس دست پيدا کنند.
در حالي که بازي با برتري ۲ بر يک پورتو در جريان بود و براگا با اخراج رائول سيلوا از دقيقه ۷۵ با يک بازيکن کمتر بازي را ادامه مي‌داد، قهرمان فصل گذشته ليگ برتر پرتغال با حضور ستاره ايراني‌اش در زمين توانست يک بار ديگر به گل برسد.
مهدي طارمي که در ديدارهاي تدارکاتي پيش فصل نمايش درخشاني ارائه داده و موفق به گلزني هم شده بود، در دقيقه ۸۷ به‌عنوان سومين تعويضي تيمش جانشين ژسوس مانوئل مکزيکي شد که تنها يک دقيقه پس از ورود به زمين شايستگي‌هاي خود را اثبات کرد و بازي درخشان خود را به نمايش گذاشت.
ستاره ايراني پورتو و آقاي گل فصل گذشته ليگ برتر پرتغال تنها يک دقيقه بعد از تعويض، نفوذ تند و تيزي از جناح راست زمين داشت که پس از ورود به محوطه جريمه براگا با خطاي تورمنا، مدافع برزيلي حريف سرنگون شد تا داور نقطه پنالتي را نشان دهد.
طارمي که فصل گذشته ۷ بار در ريو آوه پنالتي گرفته و در ليگ برتر پرتغال بهترين عملکرد را از اين نظر داشت، برخلاف سال قبل که پنالتي‌هاي تيمش را مي‌زد، مقابل براگا پنالتي‌زن اول تيمش نبود تا الکس تليس که گل دوم پورتو را به ثمر رسانده بود، پنالتي اين تيم را با شوت به سمت راست و دور از دستان دروازه‌بان حريف تبديل به گل کند.
پورتو که سال گذشته به قهرماني در ليگ برتر پرتغال دست يافته بود، در نخستين بازي فصل جديد با حضور کوتاه مدت، اما تاثيرگذار مهدي طارمي موفق شد به برتري ۳ بر يک خانگي مقابل براگا برسد و شروع درخشاني در اين رقابت‌ها داشته باشد.
طارمي در فصل اخير ليگ برتر پرتغال ۱۸ گل در ۳۰ مسابقه به ثمر رسانده، ۲ پاس گل داده و ۷ پنالتي گرفته بود که در نخستين بازي با پيراهن پورتو نيز فوق‌العاده ظاهر شد تا ثابت کند مسؤولان اين باشگاه بي‌دليل او را خريداري نکرده‌اند.
بدون ترديد شروع فوق‌العاده‌اي که طارمي پس از يک دقيقه ورود به زمين با گرفتن پنالتي مقابل براگا داشت، مي‌تواند او را اميدوار کند تا از هفته دوم و ديدار مقابل بواويستا از ابتدا در ترکيب تيمش قرار بگيرد.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره