logo

آبی‌ها و طلسم مقابل تیم‌های عراقی

منبع
ايلنا
بروزرسانی
آبی‌ها و طلسم مقابل تیم‌های عراقی

ايلنا/ ديدار استقلال و الشرطه را مي‌توان يک ديدار سنتي بين تيم‌هاي ايراني و عراقي قلمداد کرد.
با برتري الشرطه عراق مقابل الاهلي عربستان هرچند راه صدرنشيني استقلال باز شد اما از طرف ديگر صعود آبي پوشان از گروهي که آسان به نظر مي‌رسد دشوار شده است. با برد الشرطه اين تيم 4 امتيازي شد تا فعلاً در رتبه دوم جدول و بالاتر از استقلال يک امتيازي قرار بگيرد. هرچند آبي پوشان ايراني يک بازي کمتر از تيم عراقي و الاهلي 6 امتيازي انجام داده‌اند.
با اين وضعيت استقلال براي صعود از اين گروه کاري را انجام دهد که در 2 بازي قبلي موفق به انجام‌نشده است. آن‌ها با الشرطه مساوي کردند و برابر الاهلي هم بازنده  شدند. پرونده اين گروه با برگزاري ديدار برگشت اين ديدارها بسته خواهد شد. مجيد نامجو مطلق و شاگردانش براي قطعي کردن صعودشان از گروه فقط بايد  الشرطه را در قطر شکست دهند. تيم عراقي هم همان‌طور که سرمربي‌اش گفته مانند ديدار رفت به دنبال گرفتن تساوي و متوقف کردن حريف ايراني نامدار خودش است تا تکليف تيم دوم صعودکننده از اين گروه به بازي آخر برابر الاهلي صدرنشين روشن شود.ميداني که گويا  عراقي‌ها اطمينان دارند در آنجا استقلال قادر به شکست دادن تيم عربستاني نخواهد بود.
در نگاه اول و روي کاغذ کار استقلال براي صعود بسيار ساده و راحت به نظر مي‌رسد. براي استقلالي که به‌اندازه استراحت کرده و با اضافه شدن علي کريمي به اردوي تيم قبل از بازي و صادر شدت کارت بازي داريوش شجاعيان  تقريباً تمام نفرات خودش را هم در اختيار دارد بردن يک تيم عراقي نه‌چندان پر مهره و نيرومند نبايد کار سختي باشد، امانگاهي به عملکرد آبي‌ها مقابل تيم‌هاي عراقي مشخص مي‌شود اين تيم اغلب برابر تيم‌هاي اين کشور به‌ويژه همين الشرطه که براي چهارمين بار به مصاف آن خواهد رفت ناکام بوده است. درواقع مي‌شود گفت که تيم هاي‌عراقي و به‌ويژه الشرطه حکم گربه سياه استقلال را دارند.
استقلال براي بردن تيم عراقي کار سختي دارد و بايد طلسم شکني کند! به‌خصوص که الشرطه تصور مي‌کند يک امتياز اين بازي برايش کافي و مناسب است و قطعاً برنامه دفاع و ضد حمله را در پيش خواهند گرفت و با استرس کمتري در ميدان حاضر خواهند شد که اين موضوع کار استقلال را سخت‌تر مي‌کند.       
استقلال در نخستين ديدار خود پس از شروع مجدد ليگ قهرمانان آسيا يکشنبه‌شب به مصاف الشرطه عراق مي‌رود. ديدار استقلال و الشرطه را مي‌توان يک ديدار سنتي بين تيم‌هاي ايراني و عراقي قلمداد کرد چون اين دو تيم بيشترين تقابل بين ايراني‌ها و عراقي‌ها را در کارنامه دارند.استقلال در ادوار و تورنمنت‌هاي مختلف آسيايي فقط با ۳ تيم الشرطه، الزورا و نيروي هوايي عراق بازي رسمي انجام داده و خارج از اين مسابقات نيز با يک تيم عراقي ديگر به اسم منتخب آشوري‌هاي بغداد به‌صورت غيررسمي و دوستانه ديدار داشته است.

آبي‌پوشان اولين بار در سال ۱۳۳۳ و آخرين بار در سال ۹۸ با يک تيم عراقي روبرو شدند و در اين فاصله زماني ۸ بار مقابل تيم‌هاي عراقي به ميدان رفته‌اند که نسبت به رويارويي آن‌ها با تيم‌هاي ديگر کشورهاي عربي بسيار کمتر است. منتخب آشوري‌هاي بغداد، الزورا، نيروي هوايي و الشرطه ۴ تيم عراقي هستند که با  آبي‌هاي تهران ديدار داشته‌اند که اکثر اين ديدارها نيز به سود تيم‌هاي عراقي به پايان رسيده است! استقلالي‌ها در ۸ بار گذشته تنها يک‌بار موفق به شکست دادن يک تيم عراقي شده‌اند که آن‌هم به مرحله يک‌هشتم نهايي در جام باشگاه‌هاي آسيا در فصل ۹۹-۹۸ برمي‌گردد.
آبي‌پوشان در اين ديدار که اول آبان سال ۷۷ برگزار شد، در تهران با ۲ گل عليرضا اکبرپور و محمد مؤمني اين تيم را شکست دادند و اين تنها پيروزي آن‌ها برابر يک تيم عراقي است!؟ از آن‌طرف عراقي‌ها ۴ بار موفق به شکست دادن استقلال شدند و ۳ بار هم تقابل تيم‌هاي کشور همسايه برابر آبي‌پوشان تهران با نتيجه مساوي به پايان رسيده است.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره