برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

اسپورتینگ نام آکادمی خود را به «کریستیانو رونالدو» تغییر داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اسپورتینگ نام آکادمی خود را به «کریستیانو رونالدو» تغییر داد

ايرنا/ براساس اعلام باشگاه اسپورتينگ ليسبون، اين باشگاه پرتغالي به منظور اداي احترام به ستاره تيم ملي پرتغال نام آکادمي خود را به «کريستيانو رونالدو» تغيير مي‌دهد.
اسپورتينگ در بيانيه‌اي در تارنماي رسمي خود اين خبر را تاييد کرد.
اسپورتينگ که رونالدو از آنجا ظهور کرده، در بيانيه خود يادآورد شده که اين اقدام به پاس قدرداني از کسي انجام شده که به «بهترين بازيکن پرتغالي تاريخ» و «بهترين بازيکن جهان» بدل شده است.
رونالدو که در جزيره ماديرا متولد شده است، در سال ۱۹۹۷ و در سن ۱۲ سالگي به اسپورتينگ ملحق شد.
او نخستين بازي خود را در تيم بزرگسالان اسپورتينگ در سال ۲۰۰۲ و در سن ۱۷ سالگي انجام داد و در ادامه دوران پرافتخار خود راهي منچستريونايتد، رئال مادريد و يوونتوس شد و هم اکنون فوتبال خود را در تورين پيگيري مي‌کند.
در بيانيه اين باشگاه امده آست: آکادمي اسپورتينگ نام بزرگ‌ترين سمبلي را که تاکنون پرورش داده است، جاودانه کرده و اين جاودانگي الهام‌بخش تمام استعدادهاي جوان خواهد بود.

باشگاه اسپورتينگ پيش از اين ايده تغيير نام ورزشگاه خانگي خود را به «CR۷» مدنظر قرار داده و اين در حالي است که در زادگاه مرد ۳۵ ساله پرتغالي يک فرودگاه نيز به افتخار وي نامگذاري شده است.
پنج بار برنده توپ طلاي جهان که به همراه تيم ملي پرتغال قهرمان اروپا شده است، به سرعت خود را به رکورد برترين گلزن تاريخ بازي‌هاي ملي جهان يعني «علي دايي» نزديک مي کند و هم اکنون تنها ۸ گل به اسطوره فوتبال ايران فاصله دارد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره