برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

چرا پرسپولیس فقط در صورت برد الشارجه صعود می‌کند؟

منبع
مهر
بروزرسانی
چرا پرسپولیس فقط در صورت برد الشارجه صعود می‌کند؟

مهر/ با توجه به تغيير قانون کنفدراسيون فوتبال آسيا، تيم پرسپوليس حتي باوجود کسب نتيجه تساوي مقابل الشارجه امارات به مرحله بعد صعود نمي‌کند.

هفته پنجم ليگ قهرمانان آسيا در منطقه غرب اين قاره شب گذشته به پايان رسيد. در گروه سوم، پرسپوليس ايران با يک گل مغلوب الدحيل قطر شد و الشارجه امارات با ۶ گل تيم التعاون عربستان را در هم کوبيد.
با احتساب نتايج شب گذشته، شرايط امتيازي دو تيم پرسپوليس ايران و شارجه امارات يکسان و صحبت در خصوص احتمالات صعود يکي از اين دو تيم به دور بعدي است.
اگر فرض بر اين باشد التعاون عربستان موفق به شکست الدحيل قطر نشود، الدحيل صعود مي‌کند و دومين تيم صعود کننده گروه C از ميان پرسپوليس يا شارجه خواهد بود.
طبق قوانين مسابقات در صورت برابر بودن امتياز دو تيم يا بيشتر در جدول، بازي رو در روي آنها تکليف تيم صعود کننده را مشخص مي‌کند، اما در صورتي که بازي‌هاي رو در رو مساوي باشد، تفاضل گل تعيين کننده است.
با توجه به قوانين قبلي AFC مبني بر گل زده در خانه حريف، اين تصور وجود دارد که پرسپوليس در صورت تساوي بدون گل يا يک-يک، به دليل تساوي ۲-۲ در امارات، بالاتر از شارجه راهي مرحله بعدي مي‌شود، اما اين قانون تغيير کرده است.
با توجه به متمرکز برگزار شدن مسابقات ليگ قهرمانان آسيا (منطقه غرب) در قطر، AFC قانون گل زده در خانه حريف را حذف کرده و تفاضل گل تعيين کننده است. بنابراين پرسپوليس براي صعود، فقط بايد به فکر پيروزي مقابل شارجه باشد؛ هرچند جدول AFC هنوز تفاضل گل را لحاظ نکرده است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره