برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

با نویدکیا بازیکنان اعتماد به نفس دارند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
با نویدکیا بازیکنان اعتماد به نفس دارند

ايسنا/ بازيکن پيشين تيم فوتبال سپاهان مي‌گويد از زماني که نويدکيا سرمربي اين تيم شده است، بازيکنان اعتماد به نفس‌شان افزايش پيدا کرده است.
مهدي کريميان، بازيکن پيشين تيم فوتبال سپاهان درباره پيروزي اين تيم برابر السد اظهار کرد: سپاهان و محرم نويدکيا به زمان احتياج داشتند. نمي‌خواهم آنها را با تيم ديگري مقايسه کنم. نويدکيا با اين شرايط جلو آمده و همه چيز را در نظر گرفته است. نويدکيا در اين ۴ بازي به عنوان بازي‌هاي تدارکاتي قبل از ليگ و شناختن ترکيب دلخواهش تيم را به زمين فرستاد. او هم در ترکيب اصلي و هم در تعويض‌هايش تغييرات زيادي در اين چهار بازي ايجاد کرد تا ساختار اصلي تيمش را بشناسد و بفهمد چه بازيکناني به دردش مي‌خورند.
او ادامه داد: من با تفکرات نويدکيا آشنايي دارم و در اين بازي دقيقا به جايي رسيديم که تيم نويدکيا به روش مورد علاقه‌اش يعني نفوذ به عمق دفاع حريف به گل رسيد. هر دو گل سپاهان روي نفوذ به عمق دفاع به ثمر رسيد. در بازي‌هاي قبلي هم مي‌خواست به همين روش گل بزند. بايد به او زمان داد. بعد از برد حرف زدن خيلي آسان است. 
کريميان در مورد عملکرد رضا ميرزايي هم گفت: به عنوان يک فوتباليست مي‌دانم داشتن اعتماد به نفس درون زمين خيلي مهم است. نويدکيا به او اعتماد به نفس داده است. ميرزايي را در اين سال‌ها خوب مي‌ديديم ولي حس مي‌کردم اعتماد به نفس لازم را ندارد. از وقتي نويدکيا آمده اعتماد به نفس به او تزريق شده. مشخص است که روي او حساب کرده است. در فوتبال اگر به يک چوب خشک هم اعتماد به نفس بدهيد کارش را مي‌کند ولي وقتي اعتماد به نفس يک بازيکن عالي را مي‌گيريد عملکردش افت مي‌کند. اين مساله خيلي مهمي است. سپاهاني‌ها مي‌دانند من چه مي‌گويم؛ وقتي بازيکن استرس داشته باشد که ممکن است در دقيقه ۴۵ مربي او را بيرون بکشد، کارايي‌اش پايين مي‌آيد چون نبايد پاس ريسکي بدهد و اشتباه کند. نوييدکيا به بازيکنان اين را القا کرده که مي‌توانند اشتباه کنند. اين به بازيکن اعتماد به نفس مي‌دهد. من خودم در شرايط مختلف بازي کردم. عملکرد من زير نظر يک مربي که به من اعتماد به نفس مي‌داد با عملکردم در کنار مربي‌اي که اين اعتماد را به من نداشت خيلي متفاوت بود.  نويدکيا نشان داد که هدف دارد. نه فقط در فوتبال بلکه در هر چيزي هدف داشته باشيد بالاخره به رسيدن به قله فکر مي‌کنيد.
او اضافه کرد: بايد به اين تيم زمان داده شود تا تفکرات نويدکيا را ببينيم. بعد از سه بازي امروز به اين نتيجه رسيديم که نويدکيا واقعا هدف دارد و مي‌خواهد تفکراتش را پياده کند. من به اين تيم ايمان دارم و قبلا هم داشتم. نويدکيا چهار ترکيب متفاوت در اين چهار  بازي به کار برد. اين نشان مي‌دهد روي يک ترکيب خاص پافشاري نمي‌کند. بعضي از مربيان فقط روي استفاده از ۱۱ بازيکن مشخص پافشاري مي‌کنند. من فکر مي‌کنم نويديکا حدودا ۷۰ درصد به ترکيب و سيستمش دست پيدا کرده است. براي او آرزوي موفقيت مي‌کنم. کار خيلي است. من صبر و حوصله هواداران را در فضاي مجازي مي‌بينم و آن را تحسين مي‌کنم. هواداران به اين تيم و نويدکيا و مديريت ايمان دارند و اين يک امتياز بزرگ است.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره