برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فروردین: مجلس نمی‌تواند در موضوع اساسنامه ورود کند

منبع
فارس
بروزرسانی
فروردین: مجلس نمی‌تواند در موضوع اساسنامه ورود کند

فارس/ رئيس فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي گفت: نمي‌دانم تا چه زماني مي‌خواهند اين بلاتکليفي را ادامه بدهند اما نمي‌توانيم در اين موضوع ورود کنيم.
مهدي فروردين درباره بلاتکليفي فدراسيون فوتبال اظهار داشت: ابتدا هفته دفاع مقدس را به تمام دلاوران دفاع مقدس تبريک مي‌گويم. متأسفانه حدود يک‌سال است که فدراسيون با سرپرست اداره مي‌شود که نمي‌تواند براي ورزش پرطرفدار فوتبال خوب باشد. مهم‌تر از همه اين است که در آستانه مقدماتي جام جهاني قرار داريم و فيفا دي ۱۰ روز ديگر برگزار مي‌شود. 
وي افزود: نمي‌دانم تا چه زماني مي‌خواهند اين بلاتکليفي را ادامه بدهند اما نمي‌توانيم در اين موضوع ورود کنيم. دو نهاد مي‌توانند به فيفا نامه بزنند و درباره اينکه اساسنامه کجا است و چرا پس از سه ماه پاسخي درباره آن نيامده سؤال بپرسند. 
رئيس فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي اضافه کرد: تنها نهادهايي که مي‌توانند مکاتبه کرده و هر چه سريع‌تر تکليف اساسنامه را مشخص کنند، ابتدا خود فدراسيون است اما با اين وضعيتي که دوستان به وجود آورده‌اند، بعيد مي‌دانم چنين مکاتبه‌اي داشته باشند. احساس مي‌کنم خود فدراسيون مشغول زمان خريدن است.
فروردين افزود: از کميته ملي المپيک و صالحي اميري تقاضا داريم با فيفا مکاتبه کرده و درباره تأخيري که در تأييد اساسنامه به وجود آمده سؤال کنند. بايد هر چه سريع‌تر تکليف اساسنامه مشخص شود و پس از آن هم مجمع را برگزار کنيم تا رئيس و اعضاي هيأت رئيسه هر چه سريع‌تر انتخاب و معرفي شوند. بيش از اين نگه داشتن اساسنامه توهين به جامعه فوتبال است.
وي درباره لزوم ورود کميته ملي المپيک به بحث تأييد اساسنامه فدراسيون فوتبال عنوان کرد: اگر فدراسيون اقدامي انجام ندهد، تنها نهادي که مي‌تواند در اين قضيه ورود کند کميته ملي المپيک است. به تازگي نشستي با مسئولين کميته داشتيم و درباره مسائل کلان ورزش کشور صحبت کرديم. حتماً جلسه‌اي را درباره بحث اساسنامه ترتيب مي‌دهيم. البته در همان جلسه قبلي هم صحبت‌هايي انجام شد که دوستان اعلام کردند مشغول بررسي هستند و به زودي اساسنامه به دستشان مي‌رسد. 

نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: قطعاً در دو هفته پيش رو جلسه‌اي با صالحي اميري درباره اساسنامه برگزار مي‌کنيم زيرا بعيد مي‌دانم فدراسيون اراده‌اي براي بحث پيگيري اساسنامه داشته باشد. مسئولان اين فدراسيون کارهاي مهمتري دارند و بايد درباره عملکرد ضعيف خود در پرونده ويلموتس و موارد ديگر پاسخ بدهند.
وي درباره ممنوع‌المعامله شدن مسببان قرارداد ويلموتس از سوي نهادهاي قضائي توضيح داد: يکي از موارد ضرب‌الاجل که مي‌توانست تا حدي افکار عمومي را نسبت به اين پرونده آرام کند، همين موضوع بود. در ادامه هم دستگاه قضا به تمام جزئيات پرونده رسيدگي مي‌‌کند و آنچه که مستحق مسببان قرارداد ويلموتس است، اعمال شود. 
رئيس فراکسيون ورزش مجلس درباره اينکه تصور مي‌شود مسئولان فوتبال از مستقل بودن اين نهاد سوءاستفاده مي‌کنند، گفت: ما هم بر اين باور هستيم که فدراسيون بايد مستقل باشد اما نقش نظارتي دولت در زماني که از فوتبال حمايت مي‌کند، نبايد ناديده گرفته شود. چگونه زماني که قرار است از فوتبال حمايت شود، دولت مي‌تواند ورود کند اما زماني که تخلفي صورت مي‌گيرد، حق نظارت ندارد؟ مطمئن باشيد نقش نظارتي به موقع اعمال و اجرا مي‌شود زيرا در اين موارد بيت‌المال آسيب مي‌بيند. 
فروردين افزود: خود فيفا هم نگفته فدراسيون‌ها هر کاري مي‌خواهند انجام بدهند و کسي ورود و نظارت نکند. فيفا بحث فيرپلي (بازي جوانمردانه) در دستور کار قرار داده است. مگر مي‌توان مباحث مثل شرط‌بندي و قراردادهاي مشکوک را رها کرد؟ دولت دخالتي در امور فوتبال ندارد اما وقتي حمايت صورت مي‌گيرد، بايد نقش نظارتي را هم ايفا کند و فدراسيون هم موظف به پاسخگويي است.
وي  درباره اينکه چه افرادي بايد براي مديريت فدراسيون روي کار بيايند، اظهار داشت: بهترين تصميمي که از نظر من دست‌اندرکاران فعلي فدراسيون مي‌توانند بگيرند استعفاي دسته‌جمعي است. با اين اقدام مي‌توانند بزرگترين کمک را به فوتبال کشور بکنند. با وجود اينکه منکر زحمات برخي نمي‌شويم اما وقتي فدراسيوني با اين عظمت و مخاطب دچار سردرگمي است و هر روز خبرهايي از داخل آن بيرون مي‌آيد که سبب آسيب به افکارعمومي و خون دل خوردن اهالي فوتبال مي شود، بهترين کار اين است که مديران فعلي استعفاي دسته‌جمعي بدهند. 
سرمربي اسبق تيم قشقايي شيراز خاطرنشان کرد: افراد کارشناسي که علم فوتبال را بلد هستند و مي‌دانند چگونه چرخش را بچرخانند، بايد روي کار بيايند. در آن صورت مي‌توانيم از پايه، فدراسيون خوبي را بنا کرده و در کنار آن به اهدافي که شايسته مملکت ماست، برسيم.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره