logo

وقتی خود مدیرعامل حاشیه‌ساز است!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وقتی خود مدیرعامل حاشیه‌ساز است!

ايسنا/ اظهارات شب گذشته احمد سعادتمند نشان مي‌دهد که بخش قابل توجهي از حاشيه‌ها،‌ ناشي از اظهارات مديرعامل باشگاه استقلال است.
مديرعامل استقلال دوشنبه شب با انتشار چند ويديو در کانال رسمي باشگاه استقلال سخنان مختلفي درباره مسائل باشگاه کرد. او در ابتدا درباره مذاکرات خود با آندره‌آ استراماچوني صحبت‌هايي به ميان آورد و گفت:‌ "من يک‌سري اختياراتي دارم و اعلام کردم که ۷۰۰ هزار يورو قرار بود که پيش‌پرداخت شود و در ادامه به پيشنهاد ۸۰۰ هزار يورويي در دو قسط ۴۰۰ هزار يورويي رسيديم  و گفتيم که در ادامه يک ميليون و ۲۰۰ هزار يورو پرداخت مي‌شود. بيش از اين ديگر اختيار من نيست و اين رقم از آراي فيفا نيز گذر خواهد کرد. ايشان اعلام کردند که ما هيچ پيشنهادي نداشتيم. تمام اين مستندات بيش از ۳۰ صفحه مکاتباتي است که ما انجام داديم و پاسخ گرفتيم و همه هم مستند هست و برگ به برگ لازم شد در صفحه رسمي باشگاه به چاپ مي‌رسانيم. انتظار ما از استراماچوني اين بود که به خاطر عشق به هواداران راحت‌تر به استقلال مي‌آمد. بهتر بود که با استقبال هواداران، نرخ هر روز بالاتر نمي‌رفت و اين اتفاقي بود که مي‌خواستم هواداران بدانند. ما نه تنها به شما دروغ نگفتيم بلکه اين نتيجه يک ماه‌ و نيم مذاکرات ما بعد از فينال جام حذفي است."
اين اظهارات اما در ادامه با واکنش آندره‌آ استراماچوني روبه‌رو بود. اين مربي ايتاليايي با انتشار مطلبي در فضاي مجازي گفت: چه کسي به من پيشنهاد ۸۰۰ هزار يورو پيش پرداخت و يک ميليون و ۲۰۰ هزار يورو را داده است؟ کدام انسان عاقلي اين پيشنهاد را رد مي‌کند؟‌ در حالي که من با مبلغ بسيار کم‌تر به ايران آمدم. چطور من از اين پيشنهاد خبر ندارم؟ همه چيز غيرواقعي بود مثل اعدادي که روز گذشته درباره آن صحبت شد. تمام هدف آن‌ها اين است که فقط به مردم نشان بدهند که تمام تلاش‌شان را کردند که استراماچوني را بازگردانند ولي در واقع هيچ اقدام محکم و جدي در اين دو ماه رخ نداد؛ فقط حرف بود که به مردم بگويند که مثلا ما داريم عمل مي‌کنيم. ديگر اين حرف‌ها را تمام کيد. الان با من يا بدون من فقط براي ساختن يک تيم فوق‌العاده و براي قهرماني تمرکز کنيد.
اين اظهارات متقابل سعادتمند و استراماچوني بازهم سوالات هميشگي را به ذهن مي‌آورد که بالاخره چه کسي در اين دو جبهه با هوادار صادق است؟ چطور مي‌شود مديرعامل به قول خودش مستند مذاکرات خود را با استراماچوني تاييد کند اما اين مربي ايتاليايي بازهم مثل دفعات گذشته تمام ادعاهاي سعادتمند را رد کند؟ يکي از مواردي که هميشه در باشگاه استقلال وجود دارد، تناقض‌گويي‌هايي است  که در آخر معلوم نمي‌شود که چه کسي صداقت را مبناي کار خود قرار مي‌دهد.
سعادتمند در اظهارات شب گذشته خود، صحبت‌هايي را به ميان آورد و افشاگري‌هايي انجام داد که شايد هيچ مديرعاملي تا به حال انجام نداده است. مديرعامل استقلال در بخشي از اين افشاگري‌ها گفت: "من به خاطر حجم کاري و براي تامين منابع و پرداخت قسط بازيکنان يک هفته دير به تيم در قطر ملحق شدم اما ۴ روز در دوحه قطر بودم و موارد خوبي به عنوان يک باشگاه حرفه‌اي نديدم. از يک باشگاه حرفه‌اي بعيد است که بازيکنش تا ۴ صبح بيدار باشد. البته من همه بازيکنان را نمي‌گويم و تعداد محدودي بوده‌اند. براي باشگاهي مثل استقلال خيلي بد است که ساعت يک ظهر، بازيکنش هنوز صبحانه نخورده باشد. براي باشگاهي مثل استقلال خيلي بد است که بازيکنش تا ۴ صبح در فضاي مجازي باشد. براي باشگاهي که نگاه ۳۰ ميليون هوادار به ساق‌هاي بازيکنانش است، خيلي بد است که بازيکن من با خودش قليان ببرد. شک نکنيد که من با بازيکن خاطي برخورد خواهم کرد. ما يک باشگاه فرهنگي و مردمي هستيم."
مديرعامل استقلال با اين اظهارات، از دروني‌ترين مسائل باشگاه صحبت به ميان آورد و حاشيه‌هايي را رسانه‌اي کرد که در نهايت به ضرر خود باشگاه تمام مي‌شود. مديرعامل استقلال به جاي اين که جلوي حاشيه‌ها را بگيرد، در عوض با بيان اين اظهارات خودش جريان‌ساز حاشيه‌ها مي‌شود. البته اين گفته‌ها از سعادتمند زياد مساله‌ جديدي نيست و مديرعامل استقلال بعد از برد داربي در رقابت‌هاي جام حذفي از فرهاد مجيدي گلايه کرد و باعث ايجاد حاشيه شد. او در اين رابطه گفت:‌ "من بعد از بازي داربي به فرهاد مجيدي پيام تبريک فرستادم. تار و پود ما باشگاه استقلال است و اين که ما از پيروزي باشگاه استقلال خوشحال نشويم، کاملا کذب است. مجيدي گفته است يک ماه است فهرست داده است. دو و ماه نيم است زبان من مو درآورده است که فهرست بازيکنان را به من بدهيد. ما با چند بازيکن مطرح ايران مذاکره کرده‌ايم. فرهاد مجيدي به چه کسي ليست داده است؟ من برادرم فوت کرد مجيدي من تسليت نگفت هر بار سر تمرين رفتم او از دفتر تمرين بيرون نمي‌آمد. وقتي مديرعامل استقلال شدم، او به باشگاه نيامد."

همانطور که مشخص است وظيفه يک مديرعامل، شناسايي حاشيه‌هاي يک باشگاه  و جلوگيري از جريان‌سازي آن است اما سعادتمند در حال حاضر عکس اين مساله عمل کرده است و بعد از ناکامي‌هاي استقلال شروع به اظهاراتي مي‌کند که استقلال را باز دچار چالش و مشکل مي‌کند. بايد ديد با روندي  که مديرعامل استقلال پيش گرفته است، چه اتفاقاتي در آينده خواهد افتاد و چه سرنوشتي در انتظار آبي‌پوشان پايتخت است.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره