logo
برگزیده
ورزشی

صعود ایران در رنکینگ جهانی فیفا

منبع
ورزش 3
بروزرسانی

ورزش 3/ رنکينگ فيفا در حالي منتشر شد که تيم ملي ايران يک رده صعود را تجربه کرده است.

در رنکينگ جديد فيفا تغيير در بين پنج تيم ابتدايي وجود ندارد و بلژيک، فرانسه، برزيل، انگلستان و پرتغال همچنان بهترين تيم هاي فوتبال جهان محسوب مي‌شوند. اسپانيا با يک رده صعود جاي اروگوئه را گرفته و آرژانتين و کرواسي هم ديگر تيم هاي تک رقمي محسوب مي‌شوند. تيم کارلوس کي‌روش يعني کلمبيا هم در رتبه دهم قرار دارد.
بهترين صعود به تيم ملي دانمارک مربوط است که از شانزدهم به سيزدهم آمده و جايگاه بهتري نسبت به آلمان و هلند دارد. شاگردان يواخيم لو همچنان چهاردهم هستند و غيبتشان در بين ۱۰ تيم اول خودنمايي مي‌کند.
ايران که ازبکستان را شکست داد، يک رتبه صعود کرده و بيست و نهم جهان است. ژاپن نيز با يک رتبه صعود بيست و هفتم شده و جايگاه اولي در آسيا را حفظ کرده است. پايين تر از ايران تيم هاي مشهوري چون ترکيه، الجزاير، نيجريه، روسيه، ايرلند، مراکش و... حضور دارند.
در آسيا پس از ايران و ژاپن، کره جنوبي، استراليا، قطر و عربستان حضور دارند که همگي به جز کره، در رنکينگ جهاني افت کرده‌اند.
عراق، امارات، چين، سوريه و عمان تيم هاي رتبه ششم تا دهم اين رقابت ها هستند و نکته عجيب اين که همچنان ازبک ها دور از ده تيم اول قاره کهن، براي ورود به اين قسمت تلاش مي‌کنند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره