logo

بیانی: امیدوارم سایه استراماچونی بالای سر فکری نباشد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بیانی: امیدوارم سایه استراماچونی بالای سر فکری نباشد

ايرنا/ پيشکسوت استقلال گفت: اگر خداي ناکرده محمود فکري نتواند با استقلال به موفقيت برسد، سايه آندره آ استراماچوني را بالاي سر خود احساس خواهد کرد اما من اميدوارم چنين اتفاقي رخ ندهد.

«شاهرخ بياني» کاپيتان اسبق استقلال با اميدواري از آينده اين تيم حرف مي‌زند و اعتقاد دارد محمود فکري و دستيارانش مي‌توانند آبي‌پوشان را به موفقيت برسانند.
او بر اين باور است فکري بايد به بازيکنان استقلال ارزش پيراهن اين تيم را يادآوري کرده و به آنها بگويد چه بازيکنان بزرگي پيش از او در استقلال حضور داشتند.
بياني حرف‌هاي جالبي بر زبان آورد که متن آن در زير از حضورتان خواهد گذشت.
زمان زيادي به شروع مسابقات ليگ برتر باقي نمانده است، نظرتان درباره شرايط اين روزهاي استقلال چيست؟
به هر حال استقلال ديرتر از تيم‌هاي ديگر شروع کرد و اين دليل دير شروع کردن هم به خاطر اتفاقات حاشيه‌اي بود که در اين تيم رخ داد. با اين حال محمود فکري هدايت استقلال را بر عهده گرفت و توانست نظم خوبي را به تيم بدهد.
اين تيم مي‌تواند شانسي براي قهرماني در ليگ برتر داشته باشد؟
براي رسيدن به قهرماني بايد ابزار و امکانات لازم را داشت، بايد از تيم حمايت اساسي صورت بگيرد و مديران بستر لازم را فراهم کنند. بايد حمايت هواداران پشت سر استقلال باشد. با شرايط مي توان انتظار کسب موفقيت را از استقلال داشت.
ولي توقعات هواداران استقلال بالاست؟
اين توقعات به خاطر اتفاقاتي است که در چند سال اخير براي استقلال رخ داده و باعث شده تا اين تيم نتواند به موفقيت برسد. در اين شرايط همه توقع دارند آبي‌پوشان بتوانند بتواند جام را کسب کنند هر چند کار سختي پيش روي آنها است.
فکري مي‌تواند اين توقعات را برآورده سازد؟
محمود فکري، استقلالي است و تجربه سال‌ها حضور در جمع آبي‌پوشان را در کارنامه‌اش دارد و مي‌داند استقلال چگونه‌ است و هواداران چه انتظاراتي از او به عنوان سرمربي دارند. او از روزي که هدايت اين تيم را بر عهده گرفت، کارش را با جديت شروع کرد و اميدوارم بتواند آبي‌ها را به موفقيت برساند.
او يک کادر تمام استقلالي را انتخاب کرده است؟
اين يکي از خصوصيات مثبت او در استقلال بوده است. فکري نفراتي را به استقلال آورد که هر کدام از  آنها تجربه حضور در استقلال را دارند و در استقلالي بودن آنها هيچ شکي نيست. اينها بايد يه کار مهم را انجام دهند.
چه کاري؟
فکري بايد به بازيکنان استقلال بگويد پيراهن چه تيم بزرگي را پوشيده‌اند و چه نفراتي در گذشته براي اين تيم بازي کرده‌اند. استقلال همواره در صف مدعيان قهرماني قرار داشت و هر سال حداقل يک جام را به کلکسيون افتخاراتش اضافه مي‌کرد. حالا اين وظيفه مربيان است تا بازيکنان را با استقلال آشنا کنند و به آنها بگويند براي شادي دل هواداران و سربلندي استقلال بايد از جانشان مايه بگذارند.
استقلال بازيکنان خوبي جذب کرده است؟
اينها نفراتي بودند که توسط مديريت گذشته استقلال جذب اين تيم شدند و معلوم نيست در روزهايي که اين تيم سرمربي نداشت چه افرادي فهرست نفرات مورد نظرشان را در اختيار باشگاه قرار دادند و اما حالا در استقلال هستند و بايد تلاش کنند تا توانايي‌هاي فني‌شان را نشان داده و ثابت کنند لياقت پوشيدن پيراهن اين تيم بزرگ را داشته‌اند.
استقلال کمبودي ندارد؟

علي کريمي بازيکن تاثيرگذاري بود که فصل گذشته عملکرد قابل قبولي براي استقلال داشت و توانست مهره ‌تاثيرگذاري براي اين تيم باشد. او اگر مي ماند قدرت خط مياني استقلال افزايش مي يافت. شيخ دياباته نيز در اين تيم ماند و قرار است هرويه ميليچ‌ نيز به زودي برگردد. من اعتقاد  دارم آبي‌پوشان از نظر بازيکن مشکلي ندارند.
محمد نادري از پرسپوليس به استقلال پيوست، او مي‌تواند موفق شود؟
به هر حال او تصميمي گرفت که کاملا شخصي بود. او به طور حتم همه چيز را خوب مي‌داند اما در نهايت با استقلال قرارداد بست. بازيکني که از استقلال به پرسپوليس رفته و يا بر عکس، کار سختي را پيش رو خواهد داشت و بايد بيشتر از گذشته تلاش کند. فشار هواداران رقيب روي دوش او وجود خواهد داشت و بايد نشان دهد کيفيت بالايي دارد. من اميدوارم نادري بتواند در استقلال موفق باشد چرا که بازيکن مستعد و خوبي است.
خود شما چنين تجربه‌اي را داشتيد.
من بارها درباره جدايي‌ام از استقلال و رفتن به پرسپوليس توضيح دادم. اتفاقاتي رخ داد که مجبور شدم اين تصميم را بگيرم و از استقلال به پرسپوليس بروم اما برگشتم و با پيراهن آبي به پرسپوليس گل زدم. آن روزها برگشت اما اگر به عقب بر گردم هيچ‌وقت آن تصميم را نخواهم نگرفت.
خيلي‌ها مي‌گويند اگر فکري چند بازي نتيجه نگيرد سايه استراماچوني را روي سر خود حس خواهد کرد؟
اين واقعيت وجود دارد و به طور حتم اگر خداي ناکرده محمود فکري نتواند با استقلال به موفقيت برسد، سايه استراماچوني را بالاي سر خود احساس خواهد کرد اما من اميدوارم چنين اتفاقي شکل نگيرد. هواداران استقلال بايد در نظر داشته باشند که به جاي پرداختن به مربياني که ديگر در ايران حضور ندارند، بايد از کادر فني فعلي حمايت کرده و به آنها کمک کنند .
ليگ برتر نيز به تعويق افتاد.
اين فرصت خوبي را در اختيار کادر فني استقلال قرار داد تا بتوانند تيم را به آمادگي کامل برسانند. اين را هم بايد در نظر بگيريم شرايط کرونا در کشور به گونه‌اي بود که مسوولان مربوطه چاره‌اي جز اين تصميم نداشتند.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره