برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

فیلم لحظه سرقت از علی دایی/ شرح واقعه از زبان اسطوره فوتبال ایران

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرين خبر/ روز چهارشنبه دو موتور سوار با سلاح سرد به علي دايي و دختر وي حمله کردند و گردنبند علي دايي را به سرقت بردند.

علي دايي درحاليکه از شرکت خود در خيابان آصف زعفرانيه خارج شده و در حال سوار شدن به خودروي خود بود، توسط سارقان مورد سرقت قرار گرفت.
دو سارق درحاليکه سوار بر يک دستگاه موتورسيکلت بودند، گردنبند طلاي علي دايي را به سرقت بردند.
در همين رابطه پرونده‌اي در کلانتري 122 دربند تشکيل شده و تحقيقات براي شناسايي و بازداشت سارقان در جريان است.

توضيح علي دايي روي فيلم زورگيري
فيلمي از سرمربي و کاپيتان پيشين تيم ملي فوتبال ايران لحظه سرقت گردنبندش به زور چاقو و درگيري‌اش با سارق منتشر شده است.
روز گذشته بود که خبر سرقت گردنبند علي دايي توسط يک سارق در خيابان‌هاي تهران منتشر شد. اين اتفاق ظاهراً براي دو روز پيش بوده و به تازگي فيلمي از توضيحات علي دايي از لحظه سرقت رسانه‌اي شده است. در اين صحنه دو سارق حضور دارند؛ يک نفر چاقو به دست و يک نفر موتورسوار.
علي دايي که به همراه چند نفر ديگر در حال بازبيني دوربين‌هاي مدار بسته از لحظه سرقت است، مي‌گويد: «دو نفر بودند. اين موتور هم آمد.»
در اين لحظه يکي از سارقان با نشان دادن چاقوي خود، به علي دايي حمله و حتي سرمربي پيشين تيم ملي را نقش بر زمين مي‌کند.
دايي در اين فيلم مي‌گويد: «من به خاطر نورا…» که اين حرفش با صحبت‌هاي يک شخص ديگر در حال بازبيني صحنه، ناتمام مي‌ماند.
اشاره دايي به دخترش نورا است که در صحنه درگيري حضور دارد و به محض ديدن چاقوي سارق، عقب مي‌رود.
دايي بعد از آنکه زمين مي‌خورد، به سرعت براي گرفتن سارق بلند مي‌شود و دنبال موتورسوار مي‌دود اما به آنها نمي‌رسد.

تصويري شوک برانگيز از يک سرقت: شرايط سخت زندگي اجتماعي و خشونت مقابل چشمان دختر دايي
فيلم لحظه سرقت از علي دايي حاوي تصاوير شوک برانگيزي است.ويدئويي که نشان مي‌دهد اسطوره فوتبال ايران در آن لحظات سعي داشته از فرزندش مراقبت کند.


سرقت گردنبند يکي از سرشناس ترين چهره هاي ايران در روز روشن و وسط خيابان بيانگر شرايط سخت زندگي اجتماعي حال حاضر است. اين اتفاق در در حوالي منزل او رخ داده و مشخص است براي او کمين گذاشته‌اند.
دايي در آن لحظات البته که علاوه بر مراقبت از خودش بايد از جان دخترش نورا نيز در برابر سارقي که با چاقو به سمت او حمله کرده بود نيز محافظت مي کرد. قهرمان فوتبال ايران هرچند توانست خودش و فرزندش را از اين مهلکه سالم خارج کند اما بي شک اين سرقت مي تواند تبعات ذهني و روحي سختي نيز براي آنها داشته باشد.


اين فيلم نشان مي دهد که دو سارق براي سرقت از دايي در کمين بوده و او را زيرنظر داشته‌اند. يکي از آن ها از موتورسيکلت پياده شده و دايي که دست دخترش را گرفته و از اتومبيل پياده شده را تعقيب و ديگري با موتور با فاصله حرکت مي کند. 
دايي از پشت فرمان به سمت راست مي‌آيد که دخترش را از ماشين پياده کند که ناگهان سارق در نقطه کوراز پشت به او حمله مي کند ، دايي سريع برمي گردد تا واکنش نشان دهد اما از طرفي بايد دخترش را از مهلکه خارج کند، نورا به سمت خانه هاي کنار پياده رو مي دود و از صحنه دور مي شود و دايي که غافلگير شده با سارق که با چاقو به او حمله کرده درگيري کوتاهي پيدا مي کند اما سارق تعادل او را بهم زده و مي گريزد. 


دايي بلند مي شود و دنبالش مي دود اما او سوار موتور شده و از صحنه فرار مي کند. موضوعي که در مورد اين سرقت وجود دارد اين است که سارق از در زمان دزدي ماسک به صورت دارد هرچند شايد از طريق ديگر دوربين هاي کوچه بيشتر قابل شناسايي باشد.


سرقت از علي دايي شباهت زيادي به سرقتي داشت که در مردادماه سال گذشته از مسوت اوزيل و سئاد کولاسيناچ دو ستاره تيم فوتبال آرسنال منتشر شد که در لندن توسط دو سابق موتور سوار و با اسلحه سرد مورد حمله قرار گرفتند.
بررسي اين سرقت توسط نيروي انتظامي آغاز شده است.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره