برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

بهروان: امسال تماشاگران نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بهروان: امسال تماشاگران نمی‌توانند وارد ورزشگاه شوند

ايسنا/ مشاور سازمان ليگ فوتبال گفت: در کميته صدور مجوز حرفه‌اي به شدت افزايش ناگهاني قراردادها بازيکنان را رصد و ارزيابي مي‌کنيم و جلوي آن گرفته خواهد شد.
غلامرضا بهروان درباره برگزاري ليگ برتر با وجود افزايش آمار شيوع کرونا اظهار کرد: در شرايط امروز کشور ما و تمام دنيا نظر ستاد مقابله با کرونا مهم است و همه بايد تابع نظر آن‌ها باشند. تا امروز هم گفتند که مسابقات را مي‌توانيد برگزار کنيد و از جمعه آينده به اميد خدا اين رقابت‌ها شروع خواهد شد. تا الان نظر به برگزاري مسابقات داده شده است و اين مسابقات برگزار مي‌شود.
او درباره احتمال حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها گفت: اين مساله در دست بررسي است و کشورهاي ديگه هم با يک شرايطي تماشاگرها را وارد ورزشگاه‌ها کرده‌اند. حضور تماشاگرها منوط به اين است که ستاد ملي مبارزه با کرونا اين مساله را قبول کند. تا آنجا که به ما ابلاغ شده است تا پايان سال اصلا بحث حضور تماشاگران در ورزشگاه مطرح نيست. مگر اين که شرايط تغيير خيلي مثبتي کرده باشد اما فعلا افق به اين شکل است و حضور تماشاگرها منتفي است.
وي ادامه داد: اين يک تجربه جديد بود و سال گذشته هم ورزشگاه‌ها و تيم‌ها به خاطر کرونا تمهيداتي را مي‌انديشيدند. ضدعفوني ورزشگاه، نيمکت‌ها، رختکن‌ها، ورودي‌ها، جلوگيري از حضور تماشاگرها و آزمايش کرونا از اين موارد هستند که بايد رعايت مي‌کردند. امسال باتوجه به تجربه‌اي که به دست آمده است، وضعيت بهتر شده است و عادت کردند که تمام موارد را رعايت کنند. به هر حال اولويت سلامتي مردم است و ورزشکاران هم جدا از مردم نيستند. وقتي سلامتي اولويت است، طبيعي است که ستاد ملي مبارزه با کرونا حرف اول و آخر را بزند.
مشاور سازمان ليگ فوتبال با بيان اين که حيات فوتبال به اين است که به فعاليتش ادامه دهد، عنوان کرد: مردم هم انتظاراتي دارند اما مسوولان امر يعني ستاد مبارزه با کرونا و فدراسيون پزشکي ورزشي براي خودشان يک شاخص‌هايي را دارند و اين شاخص‌ها اگر رو به وخامت برود، قاعدتا دستورات جديدي صادر خواهند کرد.
او درباره افزايش ناگهاني قرارداد بازيکنان فوتبال در ايران گفت: هر مدير باشگاهي که اين قراردادها را مي بندد، اگر منابع مالي‌اش تعريف نشده باشد، همين‌طور بدهي باشگاه‌ها افزايش خواهد يافت و انباشته مي‌شود. اين به هيچ وجه نظر اي اف سي نيست. آن‌ها به خاطر بدهي‌هاي زياد باشگاه‌هاي ايراني نگاه بيش‌تري به فوتبال ايران دارند. ما در کميته صدور مجوز حرفه‌اي به شدت اين مسائل را رصد و ارزيابي مي‌کنيم و جلوي اين کارها گرفته خواهد شد.

بهروان اضافه کرد: جامعه از لحاظ هزينه‌ها شکل افسار گسيخته پيدا کرده است چرا که روز به روز و ساعت به ساعت قيمت‌ها در حال افزايش است. بازيکن‌ها هم مي‌گويند دستمزدهاي ما هم همين‌طور بايد بالا برود؛ اما فوتبال در ايران منابع درآمدي بسيار محدودي دارد و بايد براي سلامت خودش انديشه و طرح تازه‌اي را به وجود بياورد.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره