برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

متهم ردیف اول هواداران استقلال زیر ذره بین

منبع
ايرنا
بروزرسانی
متهم ردیف اول هواداران استقلال زیر ذره بین

ايرنا/ هافبک تيم فوتبال استقلال آن‌طور که هواداران اين تيم انتقاد مي کنند نمايش بدي در تيم نداشته و در برخي فاکتورها جزو نفرات برتر آبي پوشان تهراني بوده است.
تيم فوتبال استقلال در چارچوب هفته دوم رقابت هاي ليگ برتر در خوزستان مقابل ميزبان خود فولاد با نتيجه ۲ بر يک شکست خورد تا اولين باخت خود در ليگ بيستم را تجربه کند. اين نتيجه حواشي بسيار زيادي را در حوالي تيم تهراني به وجود آورد و در اين بين نوک پيکان انتقادات به سمت يک بازيکن رفت؛ فرشيد باقري.
هافبک دفاعي تيم فوتبال استقلال که به نوعي جايگزين علي کريمي در ترکيب اصلي شده مقابل فولاد و در صحنه گل اول اين تيم مقصر شماره يک بود. او هم خطاي منجر به گل را انجام داد و هم هنگام ضربه يار مستقيم خود يعني فرشاد احمدزاده را مهار نکرد و بازيکن مذکور توانست گل تساوي بخش را وارد دروازه سيد حسين حسيني کند.
بعد از بازي کشمکش و درگيري شديدي بين خيل عظيمي از هواداران استقلال و فرشيد باقري به وجود آمد. هافبک آبي ها در يک استوري پاسخ تند و تيزي به انتقادات داد و اوضاع را براي خودش نامساعدتر کرد. به گونه اي که حتي به کميته انضباطي باشگاه هم فراخوانده شد. از طرفي يک مصاحبه بعد از بازي با فولاد از او منتشر شد که در آن عاجزانه خواسته بود تا محمود فکري اجازه جدايي او را بدهد. حالا قرار است در اين گزارش بررسي کنيم و ببينيم که آيا واقعا باقري، همانطور که هواداران استقلال معتقدند بدترين بازيکن تيم بوده يا به قول خود اين بازيکن به جز آن صحنه در بقيه صحنه ها يکي از نفرات خوبِ تيم بوده است.
باقري در برابر مس رفسنجان ۶۹ دقيقه در زمين بود و در برابر فولاد به صورت کامل در زمين حضور داشت. در ادامه با توجه به داده هاي متريکا، عملکرد باقري را مي بينيم:
باقري در برابر فولاد نمره ۶.۵۴ گرفته که در بين بازيکنان استقلال از اين حيث نفر هفتم بوده است. او در برابر مس رفسنجان اما پايين ترين نمره را به خود اختصاص داد و نمره ۶.۵۸ را به دست آورد. فرشيد تا به حال و در اين ۲ مسابقه آمارهاي جالبي را بر جاي گذاشته است. او ۱.۱ پاس کليدي در هر بازي ارسال کرده که در تيمش از اين حيث دومين نفر است. باقري با ۸۶.۸ درصد، دقت پاس بازهم دومين بازيکن برتر استقلال تا به اينجاي فصل بوده است. فرشيد با ۰.۶ دريبل موفق در يک پارامتر ديگر بازهم دومين بازيکن برتر تيم محمود فکري محسوب مي شود و در نهايت بازيکن خط مياني استقلال در ۲ قسمت بهترين نفر است. او با ۷.۴ دريبل موفق بهترين بازيکن استقلال از اين حيث بوده و البته ۳.۴ خطا، خطاکارترين بازيکن تيم هم بوده است.

يکي از مهمترين ضعف هاي باقري اين بوده که در کارهاي تهاجمي مشارکت چنداني نداشته و اصلا شوت در چارچوبي به سمت دروازه حريفان نزده است. باقري تکبل هاي دقي  هم نداشته و از اين منظر در رده هشتم قرار دارد. عملکرد دفاعي اين بازيکن نيز در هر بازي ۴.۵ بوده و در تيم رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.
باقري در ديدار برابر فولاد يک پاس کليدي داد و فقط فرشاد احمدزاده با ۲ پاس کليدي از او بهتر کار کرد. شماره ۱۴ استقلال بعد از عارف غلامي و بالاتر از تمام بازيکنان حاضر در زمين در ۱۵ نبرد هوايي موفق بود. با اين وجود يکي از نبردهاي هوايي مهم را باقري باخت و تيمش گل نخست را دريافت کرد.
در پايان مي توانيم با توجه به اين اعداد متريکايي به اين نتيجه برسيم که باقري نه آنطور که خودش مي گفته فقط در آن يک صحنه خطاکار بوده و در الباقي دقايق عالي بوده و نه به گفته هواداران تيم آبي پوش، بدترين بازيکن تيم بوده است. باقري در اين فصل و در اين ۲ بازي و در اين حدود ۱۶۰ دقيقه اي که در زمين بوده يکي از بازيکنان متوسط استقلال بوده است. او در کارهاي دفاعي به جز گلي که در برابر فولاد دريافت شد نمايش خوبي داشته اما در کارهاي تهاجمي نتوانسته اصلا جاي علي کريمي را پر کند. البته ممکن است وظايفي که محمود فکري به او داده هم در اين امر دخيل باشد.
حال بايد ديد سرنوشت اين بازيکن ۲۸ ساله و کرماني در استقلال به کجا منجر مي شود.

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره