برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

۱۰ جمله خاطره‌انگیز دیگو مارادونا

منبع
خبر ورزشي
بروزرسانی
۱۰ جمله خاطره‌انگیز دیگو مارادونا

خبر ورزشي/ با ديگو مارادونا خداحافظي کرديم و حسرت اين که ديگر جملات و حرکات جالب اين اسطوره فوتبال را شاهد نيستيم، براي هميشه با ما خواهد بود.
مارادونا در طول تاريخ فوتبالي و زندگي‌اش نقل قول‌هاي جنجالي زياد داشته که از بين آن‌ها ۱۰ نقل قول معروف و جالب شماره ۱۰ پيشين آلبي‌سلسته را مرور خواهيم کرد.
۱– پاهايم را بريدند (پس از اطلاع از محروميتش به دليل مثبت بودن نتيجه آزمايش دوپينگ در جام‌جهاني ۱۹۹۴) 
۲– من يک برتري نسبت به سياستمداران دارم: آنها عمومي ‌و معروف هستند و من محبوبم (سال ۱۹۹۶ در کتاب «ديگو گفت») 
۳– ديگو؟ براي يکشنبه مي‌رسي؟ به بانک مي‌روي؟ بله به بانک رفتن مثل گرفتن نقره يا حيوان وحشي است (اين پاسخي بود که ديگو در سال ۱۹۹۶ به سوال يکي از خبرنگاران داد!)
۴– پله يک برده است. او قلبش را به فيفا فروخت و پس از آن زماني که فيفا به او پشت پا زد، مي‌خواهد با ما بازيکنان دوست شود. ولي او کورخوانده هيچ سياهي‌اي نيست که محو شود (سال ۱۹۹۷) 

۵– هر اتفاقي که بيفتد و هرکسي که مربي شود، همه دنيا مي‌دانند که پيراهن شماره ۱۰ تيم ملي مال من خواهد بود، براي هميشه (سال ۱۹۹۸) 
۶– پيروز شدن مقابل ريورپلاته در سوپرکلاسيکو مثل اين است که مادرت صبح تو را با يک بوسه از خواب بيدار کند، دلنشين و شيرين (پيش از ديدار بوکاجونيورز – ريورپلاته در سال ۲۰۰۰) 
۷– من اشتباه کردم و هزينه‌اش را هم پرداخت کردم ولي خدشه‌اي به توپ وارد نمي‌شود (در بازي بزرگداشت او که ۱۰ نوامبر سال ۲۰۰۱ برگزار شد) 
۸– در يکي از محله‌هاي خصوصي بوينس آيرس رشد کردم. خصوصي از نظر آب، برق و تلفن (در بازديدش از بوليوي در سال ۲۰۰۴)
۹– من معتاد به مواد مخدر بوده، هستم و خواهم بود. کسي که در مواد مخدر غوطه‌ور است، هر روز بايد با آن مقابله کند (سال ۱۹۹۶)
۱۰– اين برد چيزي بيشتر از يک مسابقه فوتبال بود و ما يک کشور را شکست داديم (پس از پيروزي در ديدار معروف آرژانتين و انگليس در جام جهاني ۱۹۸۶)


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره