برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
ورزشی

واکنش علیرضا منصوریان به شکست تراکتور

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش علیرضا منصوریان به شکست تراکتور

ايسنا/ سرمربي تراکتور مي‌گويد تيمش در هفته‌هاي آينده به کورس قهرماني برمي‌گردد.
عليرضا منصوريان، سرمربي تراکتور پس از شکست يک بر صفر برابر سپاهان در نشست خبري اين ديدار گفت: به سپاهان تبريک مي‌گويم که به خواسته اش رسيد. شروع خوبي داشتيم و مي‌خواستيم از روي ضربات آزاد به گل برسيم اما در نيمه اول به خواسته خود نرسيديم. سپاهان بعد از گلش، بهتر از ما بود.
وي ادامه داد: اما در نيمه دوم سيستم خود را عوض کرديم و بازي را مديريت کرديم. تک موقعيت‌هايي را در نيمه دوم داشتيم و طبيعي بود که سپاهان براي حفظ گلش عقب بنشيند و به تيم ما فضا ندهد. فکر مي‌کنم در دقايق آخر يک توپ هم به دست بازيکن حريف خورد. ما در مسير افزايش خلق موقعيت هستيم. از خودم و بازيکنان نسبت به دو بازي گذشته رضايت نداشتيم و سپاهان هم در خط دفاع بي‌نقص بود.
او در خصوص استفاده از بازيکنان و مربيان بومي در تيمش گفت: ما خيلي روي اين مسائل دقيق نيستيم. علي مرادي ۸ سالي است که کنار اين تيم است. او فلسفه را به ما گفته و از همه تجربياتش ما را بهره‌مند کرده است. هر آدمي بتواند در تبريز به ما کمک کند، من پذيراي مشورت‌ها هستم و گفته‌ام که اگر صلاح مي‌دانيد که کادر فني ما نياز به اضافه شدن مربي دارد، به من بگويد زيرا براي من فرقي نمي‌کند دستيارانم اهل اصفهان، مشهد و تهران باشند يا تبريز.
سرمربي تراکتور در خصوص سيستم ۴ دفاعه تيمش در نيمه دوم توضيح داد: با يک هافبک دفاعي بازي کرديم اما لايه‌هاي دفاعي حريف بسته بود. گفته بودم تراکتور در ديدار با سپاهان به فرم ايده‌آل مي‌رسد و اين بازي هم سعي کرديم خيلي زود به اين مسئله برسيم. غيبت هواداران باعث شده تا بردهاي پرگل به بردهاي يک گله تبديل شود و نبود پرشورها باعث مي‌شود اختلاف گل به ۲ يا ۳ نرسد. در واقع فوتبال زمان کرونا، بازي‌هاي دوستانه سطح بالا است. در اين ديدارها وقتي گل مي‌خوريم و فشار هوادار روي حريف نيست، حريف از فشارها در امان است و اين گل زدن به حريف را سخت مي‌کند. بازي ما با سپاهان، تقابل دو تيم هم‌سطح است. در ترکيب امروز خود، نمي‌توانستيم از ۴بازيکن خود استفاده کنيم و نفرات جايگزين ريتم بازيکناني چون خانزاده را نداشتند.
وي افزود: سپاهان ريتم حمله ما را بهم زد و نقش موثري در خلع سلاح ما داشت. تلاش بازيکنان ما تحسين‌کننده بود اما نتوانستيم به آن‌چه مي‌خواهيم برسيم. سپاهان باهوش بازي کرد. اگر احساس کنيم ترکيب ۳ دفاعه به ما کمک نمي‌کند، از ۴ دفاعه استفاده مي‌کنيم. دست ما براي استفاده از ابزارهاي مختلف باز است اما گاهي نوع بازي تيم حريف، تفکرات ما را خراب مي‌کند.

منصوريان در خصوص نبودن يک مهاجم شش دانگ در تيمش گفت: تمام کردن موقعيت مهم است نه گلزني يک مهاجم. گاهي اوقات هافبک‌ها گلزني زيادي مي‌کنند. ما مشکل تمام‌کنندگي داريم. در خيلي از موقعيت‌هاي ما، مهاجم‌هاي ما براي هافبک‌ها خلق موقعيت مي‌کنند. عباس‌زاده در حال بازيابي فرم بدني خود است و در هفته آينده مي‌توانيم از حمزاوي و عباس‌زاده استفاده کنيم. در فوتبال دنيا، هافبک‌ها بيشتر از مهاجم‌ها گل مي‌زنند و اين به خاطر زحمت زياد مهاجمان است‌. البته يک مشکل ديگر اين است که اين هفتمين سالي است که ليگ را شروع مي‌کنم و در همان هفته‌هاي اول به مشکل مي‌خوريم، چه با نفت، چه با استقلال سال دوم و چه با ذوب‌آهن و تراکتور. در تمام اين سال‌ها بعد از ناکامي‌هاي سال اول به بردهاي متوالي مي‌رسيم اما امسال سعي کردم با مشورت بزرگان مختلف، اين نقيصه را برطرف کنيم که نشد. سال گذشته من با ذوب‌آهن در نيمه اول در تبريز از تراکتور پيش بودم اما هواداران باعث شدند در نيمه دوم ۴ بر يک ببازيم. يکي از مشکلات اصلي ما نبود هواداران است.
او در پايان گفت: قطعا ما در کورس قهرماني هستيم‌. هفته‌هاي اول، بايد امتياز جمع کرد اما در ادامه قطعا بهتر مي‌شويم. تيم ما مثل خانواده‌ است و ما پشت هم هستيم و هواداران نگران نباشند. از خودم راضي نيستم اما از بازيکنانم راضي ام.


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره