برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

جملات جنجالی و به یادماندنی مارادونا

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
جملات جنجالی و به یادماندنی مارادونا

خبرآنلاين/ مارادونا در طول تاريخ فوتبالي و زندگي‌اش نقل قول‌هاي جنجالي زياد داشته که انتخاب چند جمله از بين آنها بسيار مشکل است.

اسطوره فوتبال جهان فراز و نشيب هاي زيادي در زندگي اش داشت و هيچگاه پنهان نکرد که خارج از زمين فوتبال چه مي کند. اين بخشي از جملات به يادماندني اوست. 
*پاهايم را بريدند (پس از اطلاع از محروميتش به دليل مثبت بودن نتيجه آزمايش دوپينگ در جام‌جهاني ۱۹۹۴)
*من يک برتري نسبت به سياستمداران دارم: آنها عمومي ‌و معروف هستند و من محبوبم (سال ۱۹۹۶ در کتاب «ديگو گفت»)
*پله يک برده است. او قلبش را به فيفا فروخت و پس از آن زماني که فيفا به او پشت پا زد، مي‌خواهد با ما بازيکنان دوست شود. ولي او کورخوانده هيچ سياهي‌اي نيست که محو شود (سال ۱۹۹۷)
*من پاک پاکم و سياست مي خواهند من را از فوتبال حذف کند.(بعد از مثبت شدن تست دوپينگش در جام جهاني 1994)
*هر اتفاقي که بيفتد و هرکسي که مربي شود، همه دنيا مي‌دانند که پيراهن شماره ۱۰ تيم ملي مال من خواهد بود، براي هميشه (سال ۱۹۹۸)
*پيروز شدن مقابل ريورپلاته در سوپرکلاسيکو مثل اين است که مادرت صبح تو را با يک بوسه از خواب بيدار کند، دلنشين و شيرين (پيش از ديدار بوکاجونيورز – ريورپلاته در سال ۲۰۰۰)
*من اشتباه کردم و هزينه‌اش را هم پرداخت کردم ولي خدشه‌اي به توپ وارد نمي‌شود (در بازي بزرگداشت او که ۱۰ نوامبر سال ۲۰۰۱ برگزار شد)
*در يکي از محله‌هاي خصوصي بوينس آيرس رشد کردم. خصوصي از نظر آب، برق و تلفن (در بازديدش از بوليوي در سال ۲۰۰۴)
*من معتاد به مواد مخدر بوده، هستم و خواهم بود. کسي که در مواد مخدر غوطه‌ور است، هر روز بايد با آن مقابله کند (سال ۱۹۹۶)
*اين برد چيزي بيشتر از يک مسابقه فوتبال بود و ما يک کشور را شکست داديم (پس از پيروزي در ديدار معروف آرژانتين و انگليس در جام جهاني ۱۹۸۶)
*دوست داشتم گلي ديگر به انگليس بزنم؛ اين بار با دست راست!(سال 2019)
*خودم فقر و گرسنگي را در کودکي تجربه کرده‌ام. بيش از سرما، گرسنگي، عذاب‌آور است. افراد فقير را فراموش نکنيد و به آنها در تهيه غذا کمک کنيد. اين يک نمايش نيست! (سال 2018 و درخواست همراه با بغض از مردم جهان)
*عده زيادي اتفاقي را که امروز براي ما رخ داد يک دست خداي جديد(کنايه به گلي که با دست به انگليس زد) مي‌نامند اما من از آن دست قدرتمند مي‌خواهم اين ويروس را کنار بزند تا مردم در صحت و شادي به زندگي عادي خود برگردند.(بعد از شيوع ويروس کرونا در جهان) 
*من دوست داشتم که هنوز بازيکن بودم و در اين بازي مقابل مسي قرار مي‌گرفتم. بگذاريد رک بگويم، مسي نمي‌توانست کارهايي که من انجام دادم را انجام دهد.(سال 2018)
*چرا دروغ بگويم؟ يک بار بعد از زياده‌روي در مصرف نوشيدني‌هاي الکلي، سه روز گم و گور شده بودم و نتوانستم به خانه‌ام برگردم. وقتي که به خانه برگشتم، گفتم که يک سفينه فضايي مرا دزديده بوده است. به خانواده‌ام گفتم «آنها مرا با خودشان برده بودند. بيشتر از اين نمي‌توانم چيزي به شما بگويم».(گفت و گو با TyC Sports)
*با اولين حقوقي که گرفتم، همراه با بانوي پيرم (اشاره به مادرش) به پيتزايي رفتيم. آن روز احساس مي‌کردم بيل گيتس (مالک مايکروسافت) هستم و او (مادر مارادونا) هم مثل ملکه سوفيا (ملکه سابق اسپانيا) شده بود.(سال 2016)
*بعد از شکست 4 بر صفر مقابل آلمان در جام جهاني 2010 همه دنبال خريد بليت برگشت بودند ولي مسي زير دوش داشت گريه مي‌کرد(بعد از جام جهاني) 

*آن گل را يک پسر معمولي به انگليسي زد که داشت پسران ما را در جنگ فالکلند (جنگي که در سال 1982 بين انگليس و آرژانتين برسر مالکيت جزاير فالکلند و دو جزيره ديگر در گرفت) مي‌کشت.(سال ها بعد از گل‌هاي تاريخي به انگليس) 
*من فکر مي‌کنم که آلفردي دي‌استفانو بهترين بازيکن دنيا است، او از همه بهتر بود حتي از من.(يکي از معروف‌ترين جملات مارادونا در سال 2016) 
*اين را هم به شما بگويم که من قصد دارم همه دارايي‌هايم را وقف کنم. تمام چيزهايي که در زندگي‌ام به دست آورده‌ام را مي‌خواهم وقف کنم تا وقتي که مُردم، مردم به يکديگر بگويند که چه کاري انجام دادم اما الان نه.(وقتي دخترش گفت اگر با اين وضعيت ادامه دهد مي‌ميرد و مارادونا شاکي شد و گفت به او چيزي از دارايي‌هايش نمي‌دهد) 
*واژه آلزايمر واقعاً مزخرف است. افرادي که آلزايمر دارند، مي‌ميرند اما من در حال مردن نيستم.(بعد از شايعه ابتلايش به آلزايمر)
*من در زندگي‌ام بارها برده‌ام، باخته‌ام و مساوي کرده‌ام. من تا آستانه مرگ پيش رفتم.(وقتي در مکزيک ناکام بود)
*سرسخت‌تر از آني هستم که يک مشت احمق مرا بُکشند!(بعد از انتقاد از حرکاتش در بازي آرژانتين و نيجريه در سال 2018)

ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره