برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
ورزشی

کنایه جدی وزیر ارتباطات به مدیریت استقلال

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
کنایه جدی وزیر ارتباطات به مدیریت استقلال

ورزش 3/ محمد جواد آذري جهرمي مي‌گويد که کري خواني او اشکالي ندارد و وي مي‌تواند به عنوان يک شهروند کري بخواند و پاسخش را بشنود.

استوري روز گذشته محمد جواد آذري جهرمي وزير ارتباطات که به قهرماني پرسپوليس در نيم فصل و پيروزي اين تيم مقابل گل گهر اشاره داشت، مورد توجه بسياري از اهالي فوتبال قرار گرفت. او در اين استوري براي رقيب سنتي پرسپوليس يعني استقلال هم کري خوانده بود و همين موضوع منجر به واکنش طرفداران اين تيم شد.
يک روز پس از اين موضوع، آذري جهرمي در برنامه آفسايد راديو جوان حضور يافت و در پاسخ به اين سوال که آيا حرکتش منطقي بود؟ گفت: «شما راديو جوان هستيد اما تفکراتتان پير است، برويد و تفکراتتان را عوض کنيد. اگر جوان هستيد که جوان جواني مي‌کند و کري خواني هم ربطي به وزير و غير وزير ندارد. هرکسي مي‌تواند کري بخواند و پاسخش کري است. وزير که صبح تا شب در قالب لباس وزيري نيست، من در حوزه ارتباطات وزيرم و يک شهروندم در ديگر حوزه ها. اين تفکر پيرمندانه را بگذاريد کنار. الان کدام سياست مدار در کشور را پيدا مي‌کنيد که درباره فوتبال نظر ندهد؟ من نظرم را در کمال احترام گفتم، نه توهيني کردم و نه حرفي زدم و يک کري خواندم، آيا شما ناراحتيد؟»
وي افزود: «يک تيم قهرمان شده، يک تيمي هم دوم و سوم شده. طرفداران هم کري خوانده‌اند، کجايش مشکل وجود دارد؟ الان در صفحات استقلالي کري مي‌خوانند، فحشش را من مي‌خورم شما ناراحتيد؟ اصل اساس ورزش دو قطبي است، 15-16 سال اين دو تيم بازي مي‌کنند و مساوي مي‌شود حال آدم بهم مي‌خورد. فوتبال را گذاشته‌اند براي کري خواني. فوتبال را نگذاشته‌اند براي اين که ما دست بياندازيم گردن هم و وحدت ايجاد کنيم. جريانات سياسي وارد فوتبال مي‌شوند و مي‌گويند دو تيم وحدت ايجاد کنيد و دوست داشته باشيد. اين تيم ها همواره رقيب هستند و جذابيتش اين است که باهم کري بخوانند.»
او درباره کري خواني اش به عنوان يک وزير توضيح داد: «من شهروندم و حرف همه تاثير مي‌گذارد. يکي آمده توهين کرده و يکي هم منطقي انتقاد کرده است. شما بياييد هرکسي عليه من کري خوانده، را بخوانيد. اگر کار دست جوان ها باشد اين دو تيم انقدر ظرفيت و هيجان مي‌توانند داشته باشند که استقلال در عرصه مديريتي هشتش گرو نُه نباشد.»
آذري جهرمي درباره تهمت به او براي کمک به پرسپوليس گفت: «سندشان کو؟ من به عنوان طرفدار پرسپوليس جزو مردمم يا نه؟ چه ايرادي دارد شما در روز برد پرسپوليس  کري بخوانيد؟ اشکالي ندارد اگر من در نظر ورزشي از 50% بقيه مردم جدا باشم چون نظر فوتبالي ام با آن ها متفاوت است. چرا بايد يک حرفي بزنم که همه قبول کنند؟ حرف من چه آسيبي مي‌زند؟»
وزير ارتباطات درباره وضعيت دولت گفت: «در دولت آدم هاي بزرگتر از من استقلالي هستند و کري مي‌خوانند. اگر مي‌خواهيد واقعيت را بگوييد، هزينه و منابع درآمدي پرسپوليس و استقلال را شفاف کنيد و ببينيد کدام يک از دولت کمتر گرفته اند و کدام بيشتر. چه آقاي سلطاني فر و چه حوزه ارتباطات اگر کمک کرده اند به طور مساوي بوده است.»
وي در مورد نظر مخاطباني که استوري او را «حمله همه جانبه» خوانده‌اند، گفت: «اين نظر شخصي است، استقلالي ها هم يک نفر را بياورند که حمله همه جانبه کند. فضاي فوتبال را سياسي نکنيد، بنده يک نظر شخصي و هواداري دارم و استقلالي ها در جايگاه ملي باشند هم از آن ها حمايت مي‌کنيم. در خانه ما دو پسر من پرسپوليسي هستند، يکي استقلالي. در خانه ما 5 برادر پرسپوليسي هستيم و يک استقلالي. ما بدتر از اين هم کري مي‌خوانيم، مگر اشکالي دارد؟»
جهرمي در پاسخ به اين سوال که آيا از کري خواني بقيه ناراحت مي‌شود؟ عنوان کرد: «نه مگر از ديروز تا حالا کري نخوانده اند؟ اين که از شان خارج شده، به من مربوط نيست. بگذاريد فضا باز باشد، بد و بيراه بگويند و تخليه انرژي بشود. من نبايد اين حرف را بزنم که بعضي ها شخصيت نامناسب نشان مي‌دهند؟ نه آقا شخصيت آن ها مناسب است فقط ناراحتند و يکي را گير آورده اند. اگر قرار است به ما بگويند، بگذاريد بگويند و انرژي شان خالي شود.»
او درباره اين که آيا از استقلالي ها عذرخواهي مي‌کند؟ اظهار داشت: «براي چي عذرخواهي کنم؟ مگر چه کرده ام؟ خب شش گل خورده اند ديگر مگر من تاريخ را رقم زده‌ام؟ آن ها هم کري بخوانند و بگويند ما شش گل نخورديم پنج و چهار تا خورديم. مگر نمي‌گويند ما ستاره گرفته ايم؟ آقاي خليل زاده گفت که آرزوهاي شما خاطرات ماست، مگر ناراحت شدم؟ ديشب هم زنگ زد و گفت من مطلبي مي‌خواهم منتشر کنم گفتم هرچه دوست داريد بنويسيد. آقاي فنوني زاده مطلبي نوشت و ما با او رفيق هستيم. انقدر مي‌گوييد اين را نگوييد و آن را نگوييد اما ورزش فضاي جوانانه است. اگر بي ادبي هم بگويند براي من منعي ندارد. اگر بي ادبي هم بگويند براي من اشکالي ندارد. من هم يک جوانم مثل شما، يک وظيفه وزيري هم دارم، کري هم دوست داشتم بخوانم و خواندم. جمله دوم من هم ايهام داشت و يک سري گفتند بله دو ستاره استقلال دست نيافتني است. اشکالي هم ندارد.»


ما را در کانال تلگرامي «کانال ورزش» دنبال کنيد

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره