برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار اختلال شد

منبع
تکفارس
بروزرسانی
ایمپلنت مغزی نورالینک در انسان دچار اختلال شد

تکفارس/ استارتاپ نورالینک اوایل سال جاری برای اولین بار عمل ایمپلنت مغزی را بر روی انسان انجام داد. اما خبرها حاکی از اختلال نورالینک در فرد دریافت کننده است.

اوایل سال جاری استارتاپ نورالینک اولین دستگاه خود را در مغز یک انسان کاشت و وی قادر به کنترل لپ‌تاپ با استفاده از افکار خود شد. اما به نظر می‌رسد این عمل زیاد موفقیت آمیز نبوده و دریافت کننده این دستگاه دچار مشکل در عملکرد مغز خود شده است.

در این فناوری رشته‌های الکترودی موجود در بافت مغز سیگنال‌های مغز را می‌خواند. ۶۴ الکترود وجود دارد که ضخامت‌ هر یک نازک‌تر از تار موی انسان‌ها است. طبق اعلام نورالینک، این ایمپلنت دچار مشکل شده است و برخی از الکترودها از جای خود جدا شده‌اند. این به معنای این است که اکنون الکترودهای کمتری برای خواندن سیگنال‌های مغز وجود دارند و ازینرو توانایی شرکت را برای اندازه گیری سرعت و دقت نورالینک محدود کرده است.

شرکت نورالینک برای جبران این مسئله در الگوریتم‌های خود اصلاحاتی را اعمال کرد که در نهایت ایمپلنت را فراتر از عملکرد اولیه آن بهبود بخشید. بلومبرگ و سی‌ان‌بی‌سی با استناد به مقاله‌ وال استریت ژورنال ادعا می‌کنند این شرکت در ابتدا قصد برداشتن ایمپلنت را داشتند، اما در نهایت تصمیم آن‌ها عوض شد زیرا این مشکل خطر مستقیمی برای سلامتی دریافت کننده محسوب نمی‌شد.

به گزارش بلومبرگ، مت آنگل، مدیر عامل شرکت Paradromics، که یکی از رقبای نورالینک محسوب می‌شود، مشکل کنده شدن الکترودها را مشکلی بزرگ و برای ایمپلنت مغزی غیر طبیعی خواند. همچنین در این گزارش اشاره شده است که چنین نقص‌‌هایی باعث می‌شود شرکت ایلان ماسک در یافتن دریافت کننده انسانی برای ایمپلنت مغزی در آینده دچار مشکل شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره