برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

خالق ChatGPT، رقیب جستجوگر گوگل را می‌سازد

منبع
گجت نيوز
بروزرسانی
خالق ChatGPT، رقیب جستجوگر گوگل را می‌سازد

گجت نیوز/ کمپانی OpenAI به‌عنوان خالق ChatGPT به‌دنبال توسعه رقیب جستجوگر گوگل است. به‌زودی یک غول دیگر به ‌جمع موتورهای جستجو اضافه می‌شود.
 
با ظهور ChatGPT، گوگل احساس کرد که به توسعه یک مدل زبان بزرگ مشابه نیاز دارد و در نهایت مدل جمینای (Gemini) را خلق کرد. با این حال، به نظر می‌رسد OpenAI، خالق ChatGPT از یکی از محصولات گوگل، یعنی جستجوگر گوگل برای خلق یک محصول تازه الهام گرفته است.

آخرین اخبار حاکی از آن است که OpenAI در حال استخدام کارمندان سابق گوگل برای توسعه یک قابلیت جستجو برای چتی جی پی تی و رقابت با موتور جستجوی گوگل است. در حالی که چندی پیش فاش شد گوگل ۲۰ میلیارد دلار به اپل حق حساب داده تا جستجوگر پیش‌فرض آیفون بماند، به‌نظر می‌رسد به‌زودی با ظهور موتور جستجوی ChatGPT، هزینه‌های بیشتری را برای باقی ماندن در رتبه نخست جستجوگرهای جهان متحمل شود!

ChatGPT هم‌اکنون به وب دسترسی دارد
حدود یک سال پیش، OpenAI به ChatGPT امکان دسترسی به اینترنت را هدیه داد. با این حال، این دسترسی تنها برای مشترکین پولی وجود دارد که می‌توانند از طریق این چت‌بات به اطلاعات لحظه‌ای وب دسترسی داشته باشند. البته جستجوگر Bing مایکروسافت که با ربات چت ChatGPT یکپارچه شده است نیز می‌تواند با اطلاعات وب به شما کمک کند، اما این قابلیت ویژگی‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد و کاملاً شبیه ChatGPT نیست.

طبق گزارش بلومبرگ، اکنون این شرکت قصد دارد با توسعه یک قابلیت جستجوی اختصاصی برای ChatGPT، گام بزرگ دیگری را بردارد. این قابلیت وب را جستجو کرده و آخرین اطلاعات را با ذکر منابع معتبر به شما ارائه می‌دهد. OpenAI خیلی سرسختانه در حال استخدام مهندسان گوگل از بخش جستجو است، اما تعداد دقیق کارمندانی که تاکنون استخدام شده‌اند مشخص نیست.



ساخت جایگزینی برای جستجوگر گوگل قطعاً کار آسانی نخواهد بود. با این حال، این استارت‌آپ به‌پشتوانه انبوه کاربرانش در سراسر جهان، تا حدودی جایگاه خودش را بین بزرگان تثبیت کرده است. OpenAI همچنین با مایکروسافت همکاری دارد که می‌تواند در زمینه قدرت پردازش به آن‌ها کمک کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل از چالش‌های بالقوه آگاه است و اقداماتی را برای چابک‌تر کردن موتور جستجوی خود و سازگاری با بازار در حال تغییر انجام می‌دهد. اضافه کردن قابلیت هوش مصنوعی مولد به جستجوی گوگل (تجربه مولد جستجو) نمونه‌ای از این اقدامات است. با این وجود، دیدن اینکه جستجو چگونه تکامل می‌یابد و در رقابت بین غول‌های فناوری مفیدتر می‌شود، جالب خواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره