برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

MSI کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X را معرفی کرد؛ ایده‌آل برای عاشقان بازی

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
MSI کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X را معرفی کرد؛ ایده‌آل برای عاشقان بازی

شهر سخت افزار/ شرکت MSI امروز از کارت گرافیک جدیدی با عنوان RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X رونمایی کرد که می‌توان آن را نسخه دیگری از کارت Ventus 3X در این خانواده دانست. MSI اعلام کرده است که این کارت گرافیک برای کاربرانی که از سیستم خانگی خود عملکرد بالایی انتظار دارند انتخاب بسیار خوبی است و به همین دلیل شاهد استفاده از فن‌های Torx Fan 4.0 و راهکار خنک‌ سازی Airflow Control در آن هستیم.

کارت RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X عضو جدید خانواده کارت‌های گرافیک MSI است که ظاهر آن بیش از هرچیز ما را به یاد کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER Ventus 3X می‌اندازد. MSI اعلام کرده است که این دو کارت گرافیک دارای قابلیت‌های مشابه و یکسانی هستند اما در کارت Shadow 3X با کمی تغییرات ظاهری روبرو هستیم. برخلاف کارت Ventus 3X که در رنگ نقره‌ای عرضه شده بود کارت Shadow 3X دارای ظاهری قهوه‌ای رنگ و تیره است.


براساس گزارش Videocardz، کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X نخستین محصول MSI در خانواده Shadow 3X است و انتظار می‌رود در آینده شاهد معرفی محصولات جدیدی در این رده باشیم. همانطور که ظاهر و نام این کارت گرافیک نشان می‌دهد آن دارای سه فن مجزا و از نوع Torx 4.0 است. این کارت گرافیک دارای ابعاد استاندارد 2.5-Slot است و همچون دیگر کارت‌های خانواده RTX 4070 Ti SUPER توسط یک کانکتور 16 پین تغذیه می‌شود.


MSI اعلام کرده است که این کارت گرافیک همان عملکرد عالی کارت Ventus 3X را فراهم می‌کند و در آن‌ تنها شاهد تغییر رنگ و ظاهر هستیم. طبق انتظار راهکار خنک سازی Airflow Control نیز بخشی از این کارت گرافیک است و عملکرد پایدار و عالی هسته گرافیکی آن را تضمین می‌کند. بنا به گفته این شرکت پلیت اصلی این کارت گرافیک از مس تولید شده است تا با استفاده از لوله‌های انتقال دما، خیلی سریع گرمای تولید شده توسط اجزای این کارت را به بیرون منتقل کند.

 

کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER دارای هسته گرافیکی AD103 است و از 8448 هسته CUDA بهره می‌برد. این کارت همچنین به 16 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6X مجهز است و سرعت حافظه 21 گیگابیت بر ثانیه و همچنین رابط 256 بیتی را در دسترس قرار می‌دهد. بنا به گفته MSI سرعت هسته کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X در مد Extreme Performance می‌تواند به 2655 مگاهرتز برسد. همچنین این هسته در حالت Boost سرعت 2640 مگاهرتزی را خواهد داشت.

از میان دیگر ویژگی‌های مهم این کارت گرافیک می‌توان به مصرف انرژی 285 وات، ضخامت 43 میلی‌متری و وزن 838 گرمی اشاره کرد. این کارت گرافیک همچنین دارای سه DisplayPort 1.4a و همچنین یک خروجی HDMI 2.1a است. با استفاده از این پورت‌های اتصال می‌توان به صورت همزمان چهار نمایشگر را به این کارت گرافیک متصل کرد. MSI به کاربران توصیه کرده است برای استفاده از این کارت گرافیک از منبع تغذیه با حداقل توان 700 وات استفاده کنند.

MSI هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت و زمان عرضه کارت گرافیک RTX 4070 Ti SUPER Shadow 3X منتشر نکرده است. با توجه به اینکه این کارت گرافیک دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های مشابه با نسخه Ventus 3X خود است انتظار می‌رود با همان قیمت روانه بازار شود. این کارت گرافیک هم اکنون در وب سایت آمازون با قیمت 736 دلار به فروش می‌رسد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره