logo

اولین نمایشگر ۱۰۰۰ هرتز 4K دنیا رونمایی شد

منبع
زوميت
بروزرسانی
اولین نمایشگر ۱۰۰۰ هرتز 4K دنیا رونمایی شد

زومیت/ شرکت TCL CSOT اولین نمایشگر 4K با نرخ نوسازی ۱٬۰۰۰ هرتز در جهان را معرفی کرد.
 
در سال‌های اخیر، شرکت‌ها مرز نرخ نوسازی تصویر را در مانیتورهای گیمینگ جابه‌جا کرده‌ و از محدوده‌ی ۵۰۰ هرتز فراتر رفته‌اند. پیشرفت در این حوزه محدود به پنل‌های 1080p یا 1440p نیست و شرکت چینی TCL CSOT از اولین نمایشگر 4K جهان با نرخ نوسازی ۱٬۰۰۰ هرتز رونمایی کرده است.

درحال‌حاضر، سریع‌ترین مانیتورهای موجود در بازار از پنل‌های TN و نرخ نوسازی ۵۴۰ هرتز استفاده می‌کنند. این مانیتورها به‌دلیل محدودیت‌های فناوری نمایشگر و پهنای باند، اغلب وضوح نسبتاً کمی دارند.


پیشرفت‌هایی مانند استاندارد DisplayPort 2.1، به‌خصوص با حالت UHBR20، به مانیتورها امکان می‌دهند تا بدون نیاز به سیستم فشرده‌سازی DSC، نرخ نوسازی حداکثر ۸۸۴ هرتز را روی وضوح 1080p ارائه دهد.

به‌لطف فناوری DSC 3.0، برای رسیدن به نرخ نوسازی ۵۴۰ هرتز در وضوح 1080p، تنها به پهنای باند ۱۵٫۵ گیگابیت‌برثانیه نیاز است که به راحتی در محدوده‌ی پهنای باند دردسترس استاندارد UHBR20 (با ظرفیت ۷۷٫۳ گیگابیت‌برثانیه) قرار می‌گیرد.

فردی که از غرفه‌ی TCL بازدید کرده است، می‌گوید که برای دستیابی به نرخ نوسازی بیشتر به کارت گرافیک قدرتمند نیاز است؛ اما نمی‌توان اهمیت فناوری تولید فریم یا درون‌یابی را کتمان کرد.

هدف نهایی دستیابی به تجربه‌ی بصری واقع‌گرایانه ازطریق موتورهای مدرن بازی‌سازی و فناوری تولید فریم با نسبت ۱۰ به ۱ است تا تجربه‌ی بصری ارتقا پیدا کند. همکاری نزدیک بین تولیدکنندگان نمایشگر و بازی‌سازان و سازندگان GPU ضروری به‌نظر می‌رسد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر